• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3970 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۸ آذر

رونمايي از كيف پول همراه پاسارگاد

براي نخستين‌بار در كشور، كيف پول همراه پاسارگاد (كيپاد)، جهت سهولت در انجام تراكنش‌هاي پرداخت خرد، همزمان با ولادت پيامبراكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، در مشهد مقدس رونمايي شد. به گزارش روابط عمومي بانك پاسارگاد،  در اين مراسم مهندس فلاح جوشقاني، معاون وزير و رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اظهار داشت: امروزه فناوري وجه تمايز در همه كسب و كارهاست كه با رعايت اصل استفاده از ظرفيت‌هاي فناوري، نوآوري و خلاقيت مطمئنا كسب و كار را متمايز خواهد كرد. در سال‌هاي اخير در حوزه ICT و زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات در كشور رشد چشمگيري داشته‌ايم. با توجه به تحولات دولت الكترونيك در آينده، در همه عرصه‌ها از جمله بانكداري كاملا منطبق بر ICT خواهيم بود.  وي ادامه داد: در حوزه خدمات پرداخت همراه (كيف‌پول همراه) سه ذي‌نفع اصلي داريم؛ اپراتورهاي تلفن همراه (تامين‌كننده بستر امن و زيرساخت‌ها)، بانك‌ها (ارايه خدمات پولي) و رگولاتورها (در اين خدمت: بانك مركزي و سازمان ارتباطات و تنظيمات مقررات راديويي) . براي بهبود خدمات، تعامل رگولاتورها ضرورت دارد و در بحث پرداخت همراه، خوشبختانه اين تعامل در حال بهبود است.  فلاح در پايان ضمن تشكر ويژه از بانك پاسارگاد گفت: سياست كلي وزارت فناوري اطلاعات، حمايت است؛ تا به اهداف وزارت ارتباطات در برنامه ششم جامه عمل بپوشانيم. ما با تعامل با رگولاتورهاي مالي مثل سازمان بورس و بانك مركزي و بانك‌ها از جمله بانك پاسارگاد فضا را براي توسعه خدمات آماده مي‌كنيم.  رشيديان، استاندار خراسان رضوي، هم عنوان كرد: خوشحاليم كه در روز ميلاد در جهت خدمت به شهر فرزند پيامبر و در راستاي رشد علم و فناوري و ايجاد شهر هوشمند براي بيش از ۲۷ ميليون زاير و شهروندان اين شهر گام برداشته‌ايم. شهر مقدس مشهد اكنون شهري فرا ملي است و آيينه توانمندي‌هاي ايران بزرگ است و با همراهي بخش‌هاي بزرگ كشور مثل بانك‌ها، مي‌توانيم براي رفع نيازهاي مردم و زايران از اين ظرفيت‌ها بهره‌مند شويم. اميدواريم با همدلي و همراهي دولت و بخش خصوصي افق‌هاي روشني را پيش روي رشد و توسعه كشور بگشاييم.  همچنين دكتر مجيد قاسمي، مديرعامل بانك پاسارگاد، با اشاره به پيشينه هفت ساله ارايه خدمات من‌كارت در شهر مشهد اظهار داشت: خدمات كيپاد براي نخستين بار در ايران و خاورميانه ارايه مي‌شود و اين خدمت مي‌تواند به عنوان تحولي در عرصه پرداخت‌هاي خرد مطرح شود. وي با اشاره به امكان توسعه اين خدمت در ديگر شهرها با وجود فراهم شدن زير ساخت‌ها افزود: البته خدمات كيپاد فقط براي مردم مشهد نيست و اين خدمات براي تمام مردم ايران است چرا كه هر ايراني سالانه يك يا دو بار به شهر مشهد سفر مي‌كند و به نوعي اين خدمات به تمام مردم كشور ارايه مي‌شود.

توسعه صادرات با طراحي و توليد قابل رقابت
معاون صادرات و امور بين‌الملل گروه سايپا گفت: برنامه‌هاي جديد گروه سايپا در امر طراحي و توليد محصول قابل رقابت، توسعه صادرات را در پيش دارد. محسن دستخوش جوان پس از انتخاب سايپا به عنوان صادركننده نمونه در خودرو و قطعات يدكي با بيان مطلب فوق اظهار كرد: سايپا همچنان پيشتاز صادرات خودرو و قطعات يدكي در كشور است و نمونه شدن گروه سايپا در صادرات به هيچ‌وجه اتفاقي نيست. گروه خودروسازي سايپا در دو دهه گذشته 8 بار صادركننده نمونه ملي كشوري، 2 بار صادركننده ممتاز كشوري و 3 بار متوالي صادركننده نمونه استاني شده است. برنامه‌ريزي‌هاي صادرات از سال‌هاي 82 و 83 آغاز شده است و از سال 88 صادرات گروه سايپا به ثمر نشسته و ريل موفقيت در ارسال محصولات گروه سايپا به بازارهاي جهاني همواره ادامه دارد.

معارفه مديركل جديد حراست بانك رفاه
در مراسمي با حضور مديرعامل و اعضاي هيات‌مديره بانك رفاه و تني چند از مديران بلندپايه سازمان حراست كل كشور، كورش يزدان به عنوان مديركل دفتر مركزي حراست بانك رفاه معرفي شد. در اين مراسم كه 12 آذرماه سال جاري و در جمع ديگر مديران عالي بانك رفاه صورت پذيرفت، از خدمات ارزشمند حسين درخشنده مديركل حراست قبلي بانك رفاه قدرداني شد. سهماني مديرعامل بانك رفاه گفت: آقاي يزدان به عنوان يكي از اعضاي خانواده بزرگ وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، داراي سوابق بسيار درخشان و ارزشمندي در حوزه‌هاي تخصصي، مديريتي و نظارتي هستند.

پاسخ مثبت جهرودي به پيشنهاد يكه زارع
قاسم جهرودي، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا طي پيامي به مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، ضمن تبريك ميلاد با سعادت پيامبر اكرم (ص) و امام صادق(ع) از همكاري بين اين دو گروه صنعتي استقبال كرد. در متن اين پيام آمده است: « بي‌شك همان‌گونه كه به درستي اشاره فرموديد صنعت خودرو، تنها بر دوش سرمايه‌هاي انساني فعال و خلاق اين صنعت مي‌تواند به تعالي و پيشرفت قابل قبول برسد. ان‌شاءالله با همكاري در بخش‌هاي مختلف از جمله طراحي وتوسعه، استفاده از تجارب موجود و همچنين همراهي و ياري در زمينه رفع نيازهاي مشتريان داخلي و توسعه بازارهاي صادراتي بتوانيم روزهاي بهتري براي صنعت خودرو داخلي رقم بزنيم.»

آغاز مرحله جديد پرداخت به ثامني‌ها
از روز پنجشنبه 16/9/96 پرداخت وجوه سپرده‌گذاران تعاوني منحله ثامن‌الحجج تا سقف دوميليارد ريال، در شعب بانك پارسيان در سراسر كشور آغاز شد. درادامه همراهي اين بانك با اجراي سياست‌هاي ساماندهي بانك مركزي به موسسات مالي اعتباري فاقد مجوز، و عامليت بانك پارسيان به منظور پرداخت/تعيين تكليف وجوه سپرده‌هاي اين تعاوني، فاز جديد پرداخت تا سقف مبلغ دو ميليارد ريال براي آن گروه از سپرده گذاران كه مدت زمان «چهارده ماه» از تاريخ تكميل «فرم درخواست» ايشان سپري شده است، از روز پنجشنبه به تاريخ 16/9/1396
آغاز شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون