• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3188 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند

تشكل‌ها

پايان پرواز مرغ‌ها|رييس اتحاديه پرنده و ماهي استان تهران از كاهش قيمت ماهي و مرغ در بازار در هفته جاري خبر داد وگفت: از اين به بعد، قيمت مرغ روندي نزولي را طي خواهد كرد. مهدي‌ يوسف‌خاني از كاهش قيمت ماهي‌ شيرجنوب، تيلاپيا، آزاد دزفولي و حلواي سياه خبر داد و به مهر گفت: دليل اين امر كاهش تقاضاست، معمولا از يكم تا بيستم اسفندماه مردم چندان به دنبال خريد مواد غذايي نيستند و خريد پوشاك و غيره اولويت آنهاست.

سيب و پرتقال شب عيد تامين است|قائم مقام سازمان مركزي تعاون روستايي گفت: پرتقال و سيب ذخيره شده براي كنترل بازار شب عيد، از ۲۰ اسفند وارد بازار خواهد شد. همچنين قيمت‌گذاري بر عهده ستاد تنظيم بازار است و حوزه فعاليت سازمان تعاوني روستايي فقط در رابطه با تامين اين دو نوع ميوه بوده است كه با اطمينان اعلام مي‌كنيم هيچ مشكلي در اين رابطه وجود ندارد. سيد مهدي كلاته در رابطه با ميزان ذخيره‌سازي پرتقال و سيب شب عيد كه در راستاي حمايت از مصرف‌كننده و كنترل بازار شب عيد توسط سازمان تعاون روستايي انجام شد، به ايلنا گفت: ميزان ذخيره سيب و پرتقال را نمي‌توان اعلام كرد به اين خاطر كه اين كار ممكن است موجب بر هم زدن نظم بازار و سوء استفاده دلالان و واسطه‌گران شود.

بازگشايي زاينده‌رود در فروردين| رييس انجمن كشاورزان اصفهان با اشاره به اينكه زاينده رود تا ۱۸ الي ۲۰ روز ديگر باز خواهد بود، گفت: بخشي از ۲۵۰ ميليون مترمكعب آب تخصيصي كشت بهاره در فروردين ماه جاري مي‌شود. حسين محمدرضايي، با اشاره به بازگشايي دريچه‌هاي سد زاينده‌رود براي آبياري كشت بهاره كشاورزان اصفهان، به مهر گفت: اين آب به مدت ۱۸ تا ۲۰ روز براي كشت بهاره كشاورزان باز خواهد بود. در صورتي كه تصميم‌گيري‌ها براي باز شدن مجدد سد در فروردين ماه قطعي شود در نيمه اول يا دوم فروردين دوباره آب براي آبياري كشت كشاورزان تخصيص خواهد يافت.

افزايش ۲۵ درصدي هزينه صادرات|نايب‌رييس كنفدراسيون صادرات ايران گفت: در چند سال اخير بيشتر حجم مبادلات تجاري ما به ۵ كشور محدود شده كه با كوچك‌ترين مشكل بازار را از دست مي‌دهيم و آن طور كه بايد رايزنان تخصصي بازرگاني را به كشورهايي كه بازار خوبي دارند، اعزام نكرده‌ايم. محمد لاهوتي با بيان اينكه تجار در بخش صادرات و واردات به دليل شرايط تحريم با افزايش هزينه مواجه شده‌اند، اضافه كرد: در مجموع براي كالايي كه به عنوان مواد اوليه وارد كشور و با ايجاد ارزش افزوده، صادر مي‌شود، حدود 25 درصد افزايش قيمت به دليل مشكلات تحريم به تجارت كشور تحميل شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون