• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3188 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند

زير ذره بين اقتصاد

دولت برنامه‌اي براي تغيير تعرفه واردات خودرو ندارد

معاون وزير صنعت در امور توليد گفت: وزارت صنعت پيشنهاد تغيير تعرفه واردات ۱۵۰۰ رديف كالا را تهيه كرده كه در بين اين كالاها، درخواستي براي تغيير تعرفه واردات خودروي ساخته‌شده وجود ندارد. صالحي‌نيا اضافه كرد: تعرفه نهايي واردات كالا به كشور در روزهاي پاياني سال و پس از جمع‌بندي در كميسيون ماده يك و دولت نهايي مشخص خواهد شد. وي در مورد اخبار منتشرشده مبني بر افزايش  پنج درصدي عوارض واردات خودرو نيز گفت: هنوز چيزي نهايي نشده و بايد منتظر تصويب جزييات لايحه بودجه 94 در مجلس باشيم.

 

جديدترين آمار واگذاري‌هاي دولت منتشر شد

براساس جديدترين آمارهاي واگذاري سهام، ۳۸ هزار و ۴۷۱ ميليارد ريال سهم دولتي از ابتداي امسال تا ۲۴ بهمن از طريق بورس، فرابورس، مزايده و مذاكره واگذار شده است. از ابتداي امسال تا ۲۴ بهمن ماه بالغ بر ۳۸ هزار و ۴۷۱ ميليارد ريال سهم دولتي توسط سازمان خصوصي‌سازي واگذار شده كه از اين ميان، ۲۹۸۷ ميليارد ريال در بورس، ۲۶ هزار و ۸۵۴ ميليارد ريال در فرابورس، يك ميليارد ريال از طريق مذاكره و ۸ هزار و ۶۲۹ ميليارد ريال از طريق مزايده واگذار شده است. همچنين در اين مدت ۳۷ هزار و ۸۳۵ ميليارد ريال سهم دولتي به صورت بلوكي، ۲۸۸ ميليارد ريال به صورت تدريجي و ۳۴۸ ميليارد ريال به صورت ترجيحي به فروش رسيده است.

 

شركت‌هاي خصوصي شده بايد مرتب رصد شوند

مديركل دفتر بررسي‌هاي اقتصادي، تعرفه و خصوصي‌سازي شركت مديريت منابع آب ايران با اشاره به اينكه شركت‌هاي مديريتي شركت مديريت منابع آب ايران خصوصي شده‌اند، گفت: سازمان خصوصي‌سازي بايد آنها را رصد و همراهي كند تا چابك‌تر عمل كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون