• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3188 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند

سايه ركود بر معاملات دلار و سكه

گروه اقتصادي| در دومين روز تعطيل بازارهاي جهاني روند بازارهاي ارز آزاد و طلا در تهران مثبت شد. هر دلار امريكا ديروز به 3416 تومان رسيد.
يورو و درهم نيز ديروز از صعود دلار استقبال كردند و با رشد قيمت به 3909 تومان و 934 تومان رسيد. پوند انگليس ديروز روي 5261 تومان باقي ماند ولي لير تركيه ساز مخالف زد و با كاهش قيمت روي 1408 تومان رسيد. اين در حالي است كه به گفته برخي از صرافان پايتخت از اواسط هفته گذشته بازار خريد و فروش دلار و ارزهاي خارجي راكد
 شده است. يكي از صراف‌هاي چهارراه استانبول بازار اين روزهاي دلار را آرام و خلوت اعلام كرد و گفت: اين روزها بازار بيشتر گرايش به پايين آمدن و كاهش قيمت دارد.
 اين فعال بازار ارز همچنين به ركود مشابه در بازار طلا و سكه اشاره كرد و گفت: در چند روز اخير مشتري در بازار پيدا نمي‌شود و تنها مسافران و كساني كه دلار لازم دارند براي خريد به ما مراجعه مي‌كنند. او در حالي كه گراني دلار را در روزهاي پاياني سال بعيد دانست گفت: به نظر مي‌رسد بازار راكد فعلي همان بازار شب عيد صرافي‌ها باشد و بازار در روزهاي آينده تغيير خاصي نكند. او در پايان خاطرنشان كرد كه تنها اميد صرافي‌ها به لير و درهم است كه با نزديك شدن به تعطيلات نوروزي با افزايش تقاضا مواجه شوند. با وجود ثابت ماندن قيمت اونس جهاني طلا، نرخ انواع سكه در بازار داخلي ايران باز هم از دلار تبعيت كرد وافزايش پيدا كرد. سكه تمام طرح قديم و جديد ديروز در بازار طلافروشان 973 هزار تومان و 977 هزار تومان قيمت خورد. نيم سكه و ربع سكه هم با افزايش قيمت به 495 هزار تومان و 273 هزار تومان رسيدند. اين در حالي بود كه سكه يك گرمي هزار تومان گران شد و به 173 هزار تومان رسيد.
 هر گرم طلاي 18 عيار هم ديروز 99 هزار و 450 تومان معامله شد. اين در حالي بود كه هر مثقال طلاي آب شده ديروز به 430 هزار و 800 تومان رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون