• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3188 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند

عدد نوشت

پيش‌بيني ظرفيت صادرات گاز

در صورتي كه در سفر هفته جاري هيات ايراني به عراق قرارداد صادرات گاز به بصره نهايي شود، ظرفيت صادرات گاز ايران به روزانه حدود 90 ميليون متر مكعب افزايش خواهد يافت. به گزارش ايسنا، آن طور كه اعلام شده، زيرساخت‌هاي لازم براي صادرات گاز به بصره از سوي ايران فراهم است به گونه‌اي كه خط لوله تا خرمشهر اجرا شده و در ادامه نيز امكان انشعاب‌گيري از خط ششم سراسري براي صادرات گاز به بصره وجود دارد.

 

ارزش ذخاير معدني ايران

نايب‌رييس خانه معدن ايران گفت: جايگاه ايران از لحاظ ذخاير معدني در خاورميانه بي‌نظير است و ارزش امروز ذخاير كشف شده طبق آخرين اطلاعات موجود بيش از 770 ميليارد دلار برآورد شده و اين امر در بررسي اكتشافي هفت‌درصد از مساحت كشور صورت گرفته است. محمدرضا بهرامن گفت: ميزان ذخاير معدني شناخته شده كشور در شرايط فعلي حدود 60 ميليارد تن برآورد شده و اين درحالي است كه سه درصد از ذخاير شناخته شده معدني جهان در ايران قرار دارد.

 

خسارت ريزگرد‌ها به كشاورزي

رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان از برآورد خسارت 900 ميليارد توماني ريز‌گرد‌ها به بخش كشاورزي اين استان خبر داد و گفت: عمده خسارات بخش كشاورزي به حوزه زراعت به ويژه محصول گندم وارد شده است. كيخسرو چنگلوايي به ايسنا گفت: ريزگرد‌ها در كميت و كيفيت محصولات كشاورزي مي‌تواند تاثير بگذارد و شدت تاثير آن بستگي به مرحله‌ رشدي گياه دارد. وي افزود: ريز‌گرد‌هاي خوزستان به بخش‌هاي مختلف زراعي، باغي، شيلاتي، دام، طيور، زنبور عسل و غيره خسارت‌هايي وارد كرده كه مسلما كاهش ميزان برداشت را در ادامه خواهيم داشت اما عمده خسارات به بخش زراعت و به ويژه محصول گندم وارد شده است.

 

اعتبار وام بازنشستگان

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با تاكيد بر اينكه ما بنا نداريم در تامين اجتماعي جشن‌هاي 100 ميليوني بگيريم، از اختصاص 60 ميليارد تومان براي وام بازنشستگان خبر داد. وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به مسكن بازنشستگان اظهار كرد: براي مسكن بازنشستگان امسال پولي را گذاشتيم و هفت ماه طول كشيد تا درخصوص هزينه‌كرد آن به تفاهم برسيم. خوشبختانه استارت آن از سال 94 زده مي‌شود و ان‌شاءالله تا زماني كه ما هستيم به تلاش‌مان ادامه خواهيم داد تا يك كار خوب در مسكن انجام شود.

 

تشكيل كارگروهي براي اصلاح آيين‌نامه ال‌سي داخلي

وزير امور اقتصادي و دارايي از تشكيل كارگروهي براي اصلاح آيين‌نامه گشايش ال سي داخلي خبر داد و گفت: نظرات اين كارگروه به شوراي پول و اعتبار ارايه خواهد شد. علي طيب‌نيا در حاشيه جلسه شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي گفت: آيين‌نامه مصوب شوراي پول و اعتبار در خصوص نحوه گشايش اعتبارات اسنادي داخلي دچار اشكالاتي است كه بر اين اساس، كارگروهي در شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي تشكيل شده است تا اين آيين‌نامه را اصلاح و نظرات خود را به شوراي پول و اعتبار ارايه كند. اميدواريم با اصلاح اين آيين‌نامه شرايط استفاده از ال‌سي داخلي بيش از گذشته فراهم شود. وي از اصلاح قانون ماليات‌هاي مستقيم در مجلس خبر داد و گفت: اصلاح قانون ماليات‌هاي مستقيم در مجلس نهايي شده است، در واقع ماده ۱۶۸ قانون ماليات‌هاي مكرر نهايي شده كه در راستاي آن، طرح جامع و ايجاد زيرساخت‌هاي اطلاعاتي لازم ايجاد خواهد شد كه اميدواريم اصلاحيه آن به‌زودي براي اجرا ابلاغ شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون