• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4013 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ بهمن

وليد بن طلال با يك مصاحبه از زندان آزاد شد

تلقين شرايط عادي در عربستان

گروه جهان| چند ماه پيش پس از آنكه حكومت عربستان با سروصدايي بسيار زياد تعدادي از شاهزادگان سعودي را به جرم فساد در يك هتل مجلل زنداني كرد، حالا تك تك اين شاهزاده‌ها آزاد مي‌شوند و شرايط به نحوي نمايش داده مي‌شود كه هيچ اتفاقي رخ نداده است. يكي از معروف‌ترين زندانيان شاهزاده وليد بن طلال، ميلياردر سعودي بود كه در بازداشتي‌ها قرار داشت. اما حالا شرايط به نحوي است كه به نظر مي‌رسد، او به زودي از زندان آزاد شود. شاهزاده وليد بن طلال در يك مصاحبه اختصاصي با رويترز شرايط خود در هتل ريتز كارلتون را در جلوي دوربين به نمايش گذاشت كه نشان از يك زندگي مجلل و سلطنتي داشت. او بيش از دو ماه است كه به همراه ده‌ها تن از مظنونين ديگر در اين هتل به نوعي در حصر است كه همگي آنها تحت نظر محمد بن سلمان وليعهد عربستان دستگير شده‌اند و به نوعي زنداني شده‌اند.
با اين حال مصاحبه وليد بن طلال اولين مصاحبه وي پس از بازداشت بود كه وي در انظار عمومي ظاهر شد. او به خبرنگاري كه در پشت دوربين حضور داشت گفت كه همچنان در تلاش است تا نشان دهد از هرگونه فساد بي‌گناه است و به مذاكرات در اين زمينه ادامه خواهد داد. وي افزود، انتظار دارد كه بتواند كماكان شركت سرمايه‌گذاري Kingdom Holding  را بدون نياز به واريز بخشي از دارايي خود به دولت حفظ كند.
وليد بن طلال اما در اين ويديو محكوميت خود را به عنوان يك سوءتفاهم توصيف كرد و گفت از تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه شاهزاده محمد بن سلمان حمايت مي‌كند. وي افزود: من از ابتدا شخصا موافق استخدام زنان و لغو ممنوعيت رانندگي آنها بودم. وي در اين مصاحبه كوتاه كه مشخص بود در نيمه شب ضبط شده بود، گفت: اتهامي وجود ندارد و من فقط در حال گفت‌وگو و مباحثه با دولت هست و معتقدم كه اين موضوع طي چند روز آينده به پايان مي‌رسد. اما اين اتفاق به چند روز نكشيد و پس از انتشار اين ويديو در رسانه‌هاي مختلف خبرهايي منتشر شد مبني بر اينكه وليد بن طلال از زندان آزاد شده است.
آخرين باري كه وليد بن طلال مصاحبه كرد به اواخر ماه اكتبر باز مي‌گردد و پيش از بازداشت ريش نداشت. برخي معتقدند كه وليد بن طلال اندكي لاغرتر شده و در طول بازداشت نيز ريش گذاشته است.
با اين حال بن طلال در مصاحبه خود گفت: بايد صادقانه بگويم كه من در خانه هستم. من چيزي براي پنهان كردن ندارم و من خيلي راحت هستم، اينجا براي من مانند خانه‌ام است، صبح‌ها بيدار مي‌شوم و بسيار راحت هستم. حتي آرايشگر من به اينجا مي‌آيد و كارهايم را انجام مي‌دهد. وي تاكيد كرد: من به دولت گفتم كه مي‌خواهم به همان اندازه كه مي‌خواهند در اينجا بمانم، زيرا مي‌خواهم حقيقت در تمام معاملات من و در مورد چيزهايي كه اطراف من هستند مشخص شود. گفتني است در روزهاي اخير نشانه‌هايي وجود دارد كه پاكسازي‌ها در حال كاهش است و منابع رسمي به رويترز اعلام كردند كه چندين بازرگان برجسته ديگر آزاد شده‌اند. هرچند گفته مي‌شود وليد بن طلال از زندان آزاد شده اما هنوز مشخص نيست بهاي آزادي او مصاحبه‌اي بوده كه منتشر كرده يا مبلغي را بابت آزادي خود پرداخت كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون