• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4014 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ بهمن

بارش سنگين باعث لغو رويدادهاي ورزشي شد

تعطيلات برفي

اشرف جمشيديان

 

 

باران ظهر شنبه آنقدر عادي بود كه كسي فكرش را نمي‌كرد كه اين‌بار ديگر بايد به اخبار هواشناسي و برنامه آب‌وهواي روي گوشي‌هاي موبايل اعتماد كرد؛ اما همين بارش طبيعي رفته‌رفته رنگ سپيدي به خود گرفت تا يكي از سنگين‌ترين برف‌هاي چند ده سال اخير را تجربه كنيم و همين موضوع منجر به لغو بسياري از رويداد‌ها از جمله رقابت‌هاي ورزشي شود. دانه‌هاي درشت برفي كه در غروب شنبه از آسمان به زمين فرود مي‌آمد، آنقدر باعث غافلگيري و هيجان شده بود كه مردم تا پاسي از شب بيدار بمانند و در معابر و پارك‌ها جشن شادي بگيرند؛ برف بي‌سابقه‌اي كه تا كوير هم رفته و هنوز هم كه در حال نوشتن اين گزارش هستيم دست از بارش برنداشته است. بارش سنگيني كه كمر بسياري از درختان بي‌عادت به اين شرايط آب و هوايي را شكسته و منجر به تعطيلي خيلي از امور و مسابقات ورزشي شده است. خيلي‌ها هم به خاطر اين برف بهمني در مسير ماندند تا به مقصد مورد نظر خود نرسند.

كمك AFC به داور ايراني براي رهايي از برف!

محمود نصيرلو، داور بين‌المللي فوتسال به دعوت AFC در جام ملت‌هاي فوتسال آسيا در چين‌تايپه قضاوت خواهد كرد اما به دليل مسدود شدن راه‌ها از رسيدن به فرودگاه امام خميني‌(ره) بازماند. نصيرلو در اين باره توضيح داد: در حالي كه ساعت 14:20 ديروز (شنبه) پرواز رامسر به تهران را داشتم اما اين پرواز به علت شرايط آب و هوا لغو شد و بلافاصله با اتومبيل شخصي از مسير جاده چالوس حركت كردم. بعد از دو ساعت رانندگي در مسير، جاده بسته شد و دوباره از مسير رشت حركت كردم كه بعد از ۲۰ ساعت هنوز در اتوبان آزادگان هستم. با كمك آقاي تارقلي‌زاده (رييس دپارتمان فوتسال آسيا)، حامد مومني عزيز، عباس ترابيان و عليرضا سهرابي كه هماهنگي‌هاي لازم را با AFC داشتند و اين اتفاق را گزارش اعلام كردند، AFC براي ساعت 23:55 يكشنبه‌شب بليت مجدد گرفت. رقابت‌هاي فوتسال قهرماني آسيا از ۱۲ بهمن به ميزباني چين‌تايپه آغاز خواهد شد.

تعويق ديدارهاي نيمه‌نهايي ليگ بسكتبال

به دليل بارش شديد برف و لغو پروازهاي بين‌شهري ديدارهاي مرحله نيمه‌نهايي ليگ برتر بسكتبال نيز به تعويق افتاد. ديدارهاي پنجم اين مرحله قرار بود در ماهشهر و تبريز برگزار شود كه به دليل بارش شديد برف پروازها لغو شد و تيم‌هاي مهرام و نفت آبادان نتوانستند به شهر محل مسابقات سفر كنند و به همين دليل اين مسابقه به تعويق افتاد. كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال كه به تازگي رييس جديد خود را شناخت هنوز زمان جديد مسابقه پاياني اين مرحله را اعلام نكرده است. در ديدار پنجم شهرداري تبريز ميزبان نفت آبادان است و پتروشيمي در خانه به مصاف مهرام مي‌رود. هر دو رقابت دو بر دو برابر است و برنده مسابقه پاياني فيناليست خواهد شد.

داربي مازندران لغو شد

داربي مازندران بين دو تيم خونه به خونه بابل و نساجي قائمشهر هم كه قرار بود روز يكشنبه در ورزشگاه شهداي هفتم تير بابل برگزار شود، لغو شد. پس از بررسي چمن ورزشگاه هفت‌تير بابل توسط محمدحسين زاهدي‌فر، داور داربي مازندران اين ديدار به دليل بارندگي شديد لغو شد. قرار شد اين ديدار با يك روز تاخير ساعت ۱۴ امروز دوشنبه برگزار شود.

ليگ وزنه‌برداري تعطيل شد

بنا به تصميم سازمان ليگ فدراسيون وزنه‌برداري؛ با توجه به شرايط جوي نامساعد و بسته شدن راه‌ها و همچنين حضور نداشتن ورزشكاران، مسابقه هفته پنجم، فينال ليگ برگزار نشده و زمان دقيق برگزاري متعاقبا اعلام خواهد شد. فدراسيون وزنه‌برداري اعلام كرده بود اگر شرايط بهتر و راه‌ها باز شد مسابقات دوشنبه ۹ بهمن‌ماه برگزار مي‌شود اما شواهد نشان مي‌دهد كه شرايط جوي مناسب نيست و اين مسابقه در زماني ديگر دنبال خواهد شد.

برف مسابقات اسكي را هم به تعويق انداخت

مسابقات كاپ آسيا اسكي معلولان كه قرار بود امروز دوشنبه در پيست اسكي ديزين برگزار شود هم به دليل بارش شديد برف، از فردا سه‌شنبه ۱۰ بهمن در رشته‌هاي آلپاين و اسنوبرد برگزار خواهد شد. عيسي ساوه‌شمشكي، رييس انجمن اسكي معلولان در اين باره افزود: به دليل بارش برف شديد و آماده نبودن پيست براي برگزاري رقابت‌ها، مسابقات از روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن در رشته آلپاين (مارپيچ كوچك و بزرگ) با حضور تيم تاجيكستان و ۶ تيم داخلي آذربايجان شرقي، غربي، زنجان، فارس، تهران و البرز آغاز مي‌شود و تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت. سپس از روز شنبه ۱۴ بهمن مسابقات اسنوبرد با حضور تيم‌هاي يونان، بلژيك، اوكراين و تيم‌هاي تهران و البرز آغاز و تا ۱۵ بهمن ادامه خواهد داشت. در كاپ آسيا و در رشته آلپاين ۱۲ ورزشكار (۱۰ اسكي باز مرد و ۲ زن) و در اسنوبرد ۶ اسكي ‌باز مرد و يك اسكي باز زن شركت خواهند كرد كه اميدوارم در پايان اين رقابت‌ها بتوانيم دو سهميه بازي‌هاي زمستاني ۲۰۱۸ كره جنوبي را در رشته اسنوبرد كسب كنيم. البته در رشته آلپاين دو سهميه بازي‌هاي زمستاني كره جنوبي را كسب كرديم اما باز هم تلاش خواهيم كرد در صورت امكان دوباره سهميه كسب كنيم تا بهترين نفرات را عازم كره‌جنوبي كنيم. اين تورنمنت آخرين مرحله كسب سهميه المپيك زمستاني ۲۰۱۸ كره‌جنوبي است و ما بايد سعي كنيم بيشترين سهميه را در اين تورنمنت كسب كنيم تا حداقل با ۴ تا ۵ سهميه در المپيك زمستاني شركت كنيم. هر چند پيش از اين تنها با يك سهميه توسط صادق كلهر در المپيك زمستاني معلولان حضور پيدا مي‌كرديم و اين براي اولين‌بار است كه با اين تعداد سهميه در بازي‌هاي زمستاني شركت مي‌كنيم. تمام تلاش ما اين است كه بهترين ميزباني را در اين دوره از رقابت‌ها داشته باشيم تا بتوانيم دوباره امكان دريافت ميزباني را داشته باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون