• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4015 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۰ بهمن

ادامه از صفحه اول

كاهش مبادله با اسكناس دلار

اين مساله در مورد بخش خدمات به راحتي ممكن مي‌شود. يعني به جاي آنكه به دانشجوي ساكن در خارج كشور اسكناس دلار پرداخته شود، به ميزان مورد نياز اعتبار به حساب وي حواله شود. اين رويه را در مورد بيماراني كه براي درمان به خارج مي‌روند نيز مي‌توان انجام داد و با گسترش اين سياست مي‌توان حتي براي واردكنندگان نيز به تدريج از چنين راهي بهره جست. همچنين احياي حساب‌هاي ارزي هم مي‌تواند به بانك مركزي و بازار ارز كمك كند اما به شرطي كه مانند گذشته بانك‌ها زير قول خود نزنند و همان طوري كه در قرارداد گفته‌اند عمل كنند.
مداخله بانك مركزي زماني مي‌تواند مثمرثمر باشد كه يك متقاضي قانوني ارز دچار مشكل نشود و به راحتي بتواند ارز مورد نياز خود را فراهم كند. از سوي ديگر با كاهش معاملاتي كه از طريق اسكناس انجام مي‌شود، مي‌توان التهابات فصلي را بهتر كنترل كرد.

 

تاثير اعتراض‌هاي اخير در مخالفت نمايندگان با كليات لايحه بودجه

اينك در صحن علني به نظر مي‌رسد تبصره 14 كه مربوط به حذف يارانه برخي خانوارها در كشور است، تحت‌تاثير همين موضوع مورد مخالفت قرار گرفته باشد. در كميسيون تلفيق در تبصره ۱۴ به دولت اجازه داده شد به صورت تدريجي به حذف خانوار‌هاي پردرآمد بپردازد به گونه‌اي كه اجازه داده شد به حذف خانوارهايي كه مايل نيستند تراكنش مالي‌شان بررسي شود، بپردازد. از سوي ديگر با وجود آنكه همزماني بررسي لايحه بودجه در كميسيون تلفيق بودجه و اعتراضات خياباني در بيش از ٨۰ شهر كوچك و بزرگ منجر به مصوباتي جهت القاي پيام آرامش به جامعه شد، لكن مخالفت با كليات نشان مي‌دهد اعتراضات اخير در مخالفت نمايندگان در صحن نيز با برخي تبصره‌ها بي‌تاثير نبوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون