• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4024 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن

تعطيلي پنج ساعته دولت امريكا

با تصويب طرح بودجه موقت در كنگره امريكا، دولت اين كشور تا 23 مارس از تعطيلي نجات يافت. مجلس نمايندگان امريكا روز جمعه طرح سنا براي تامين بودجه موقت فدرال را تصويب كرد و بدين‌ترتيب دولت ايالات متحده از تعطيلي نجات يافت. به گزارش فارس، اين طرح كه به‌طور موقت منابع مالي فدرال امريكا را تا 23 مارس امسال تامين كرده و شامل بودجه‌اي 2 ساله براي دولت نيز هست، با 234 راي موافق و 183 راي مخالف در مجلس نمايندگان تصويب شد.
اين طرح پيش‌تر در مجلس سنا با تاخير در تصويب مواجه شده بود كه همين مساله تعطيلي مختصر (حدود 5 ساعت) دولت امريكا را در پي داشت. سناتورهاي امريكايي قرار بود صبح جمعه به طرح موقتي كه در مجلس نمايندگان براي ممانعت از تعطيلي مجدد و تامين بودجه دولت فدرال امريكا تصويب شده بود، راي دهند اما، با مخالفت «رند پاول» اين اتفاق رخ نداد. سناتور پاول از ايالت كنتاكي با طرح سوال‌هاي مخالفت‌آميز عليه طرح موقت بودجه، باعث از دست رفتن موعد و ضرب‌الاجل تعيين شده براي اين جلسه و تعطيلي دولت فدرال امريكا شد. به نوشته نشريه «پالتيكو» اين طرح اكنون براي اجرايي شدن به ميز «دونالد ترامپ» رييس‌جمهور اين كشور مي‌رود و او نيز آن را به سرعت امضا خواهد كرد.
اواخر دي ماه بود كه در آستانه يك‌سالگي آغاز رياست‌جمهوري دونالد ترامپ، به دليل مخالفت دموكرات‌ها و تعدادي از جمهوريخواهان سناي امريكا با لايحه بودجه دولت فدرال اين كشور، دولت اين كشور تعطيل شد. اختلاف اصلي بر سر حصول توافق روي يك قانون دوران اوباما به نام «قانون داكا»، سياست امريكا در قبال مهاجرت و ساخت ديوار در نزديكي مرز امريكا با مكزيك بود. تعطيلي دولت زماني اتفاق مي‌افتد كه رييس‌جمهور امريكا و كنگره اين كشور نتوانند قانون مربوط به تخصيص اعتبارات نهادهاي دولتي را در موعد مقرر به امضا برسانند. هنگام تعطيلي، بخشي از كاركنان نهادهاي رده بالاي دولتي بر سر كار باقي مي‌مانند، اما از اكثر كارمنداني كه مشاغل‌شان اهميت حياتي ندارد خواسته مي‌شود به منزل بروند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها