• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4064 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ فروردين

نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا، داغ‌تر از هميشه

رم فيناليست مي‌شود يا ليورپول؟

قرعه‌كشي مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا انجام شد و حالا از بين تيم‌هاي رم و ليورپول يكي فيناليست مسابقات مي‌شود؛ دو تيمي كه شايد تا قبل از مسابقات كمتر كسي فكر مي‌كرد آنها شانس بازي در فينال را دارند. بر اساس اعلام سايت رسمي يوفا قرار است سه‌شنبه، چهارم ارديبهشت ماه ليورپول در آنفيلد به مصاف ‌آ اس رم برود و فردايش يعني چهارشنبه پنجم ارديبهشت، بايرن در مونيخ ميزبان رئال مادريد باشد؛ ديداري كه خيلي‌ها دوست داشتند در فينال شاهد آن باشند اما حالا يكي از اين دو تيم از حضور در فينال باز مي‌ماند. بازي‌هاي دور برگشت هم يك هفته بعدتر برگزار مي‌شود تا در نيمه ارديبهشت چهره دو تيم فيناليست ليگ قهرمانان مشخص شود.

واكنش‌ها به اين قرعه‌كشي متفاوت بود. بعضي‌ها از قرعه به دست آمده‌شان راضي بودند و برخي به نظر نگران. از جمله بايرني‌ها كه اصلا دوست نداشتند در اين مرحله با رئال مادريد رو به رو شوند. اين دو تيم تاكنون 24 بار در رقابت‌هاي اروپايي به مصاف هم رفته‌اند كه همگي در جام باشگاه‌هاي اروپا/ليگ قهرمانان اروپا بوده است. بازي رفت دو تيم موجب خواهد شد، ديدار بايرن مونيخ و رئال مادريد بيشتر از هر ديدار ديگري در ليگ قهرمانان اروپا تكرار شده باشد. سهم هر دو تيم از ديدارهاي رودررو 11 برد بوده و فقط دو بازي با نتيجه مساوي خاتمه يافته است. رئال مادريد 37 گل وارد دروازه بايرن مونيخ كرده و 36 گل هم از آنها دريافت كرده است. جالب اينجاست كه دو تيم براي هفتمين بار در مرحله نيمه نهايي جام باشگاه‌هاي اروپا/ليگ قهرمانان اروپا به مصاف هم مي‌روند. در شش تقابل قبلي، چهار بار بايرن مونيخ راهي فينال شده و دو بار نيز رئال مادريد به فينال رسيده است.

 

يوپ هاينكس: علاقه‌اي به بازي با رئال نداشتم

سرمربي كهنه‌كار بايرن مونيخ در اولين اظهارنظر بعد از مشخص شدن قرعه تيمش گفت: «براي من هيچ علاقه‌اي به اين بازي پيش از قرعه‌كشي وجود نداشت. هر چيزي ممكن است اتفاق بيفتد. من بازي يوونتوس برابر رئال مادريد را نگاه كردم. هيچ كس قبل بازي فكر نمي‌كرد كه يوونتوس تا دقيقه نود 0-3 جلو باشد. » او البته اين تقابل را جذاب مي‌داند: «بايد بگويم اين ديدار يك بازي بزرگ و هيجان‌انگيز است. يك ملاقات بين غول‌ها در يك جاي درست! دو تيم با سنت‌هاي بزرگ كه بسيار جالب و دلنشين هم بازي مي‌كنند.»

هاينكس از اينكه بايد در بازي برگشت مهمان سانتياگو برنابئو باشد هم هراسي ندارد: «من سال سه گانه را به ياد دارم كه با يوونتوس و بارسلونا ابتدا در خانه بازي كرديم پس اين نشانه خوبي مي‌تواند باشد.»

او آرزوي متفاوتي را هم در اين جام دنبال مي‌كند: «اگر آرزوي چيزي را داشته باشم، ديدار با كلوپ در فينال دقيقا همان آرزو است.»

 

ليورپول – رم؛ نوستالوژيك و غيرقابل پيش‌بيني

جدال رم و ليورپول قطعا تا سال‌ها در خاطره‌ها باقي خواهد ماند؛ دو تيم دوست‌داشتني ايتاليا و انگليس كه طرفداران خاص خود را در ايران و جهان دارند. ليورپول خاطره خوبي از رم و ورزشگاه اين تيم دارد. در فصل 84-1983 فينال مسابقات باشگاه‌هاي اروپا در رم برگزار مي‌شد و تيم رم مي‌خواست مقابل تماشاگران خودي براي اولين‌بار قهرمان اروپا شود. اما آنها در ضربات پنالتي به ليورپول باختند تا خاطره خوشي از اين تيم نداشته باشند. مونچي، مدير باشگاه رم به همين خاطر بود كه سريعا بعد از قرعه‌كشي گفت: «فرصت بسياري خوبي پيش روي ما قرار گرفته تا خاطرات بد فينال 1984 و شكست در ضربات پنالتي را از ذهن‌ها پاك كنيم.» به نظر مي‌رسد رمي‌ها در فكر تكرار بازي برگشت مقابل بارسلونا هستند. مونچي در اين باره مي‌گويد: «مقابل تيم بسيار قدرتمندي قرار مي‌گيريم كه سيتي را حذف كرد اما ما درحال فكر كردن به خودمان هستيم و مي‌خواهيم اتفاقات بازي برگشت مقابل بارسا را تكرار كنيم. آن نتيجه بايد به ما روحيه و ايمان بدهد اما نبايد باعث گمراه شدن‌مان شود. بازي با ليورپول، داستان خودش را دارد.»

يورگن كلوپ هم به نظر از اين قرعه ناراضي نيست. او مي‌گويد: «اين فقط قرعه‌كشي است و مي‌دانم بسيار هيجان‌انگيز است اما مهم‌ترين مساله اين است كه ما همچنان در اين رقابت‌ها حضور داريم. هر حريفي تاكنون داشته‌ايم گفته‌ام كه شانس پيروزي داريم زيرا فوتبال به همين شكل است. بنابراين مقابل رم نيز شانس پيروزي داريم اما اگر كسي فكر مي‌كند اين يك قرعه آسان بوده است، با او موافق نيستم. شايد شما هر دو بازي رم مقابل بارسلونا را نديده‌ايد. در كل تيم‌ها همه قوي هستند و البته اتمسفر نيز در مسابقات تاثيرگذار خواهد بود. ميان تيم‌هاي حاضر، رم تنها تيمي است كه قبلا با آن روبرو نشده‌ام. آنها فصل خوبي را با وجود سپري كردن يك فصل نقل و انتقالات سخت گذرانده‌اند. تا زمان رويارويي با آنها، همه‌چيز را در خصوص آنها خواهيم فهميد. روبروي بارسلونا بازي آنها را ديدم و واقعا فوق‌العاده بودند.» تقابل جالب اين ديدار مي‌تواند بازگشت محمد صلاح؛ ستاره آماده اين روزهاي ليورپول به ورزشگاه المپيكو باشد. صلاح در اين باره مي‌گويد: «هنوز با اكثر بازيكنان رم در ارتباط هستم. ما بسيار به هم نزديك بوديم و همچنان دوست هستيم. بله من خاطرات خوبي در آنجا دارم. ما براي دو سال كنار هم بوديم و زمان‌هاي خوبي را در رختكن سپري كرديم. چه كسي را بيش از همه مشتاقم كه ببينم؟ فرانچسكو توتي. او واقعا مرد فوق‌العاده‌اي است. واقعا او را دوست دارم و رابطه خوبي با يكديگر داريم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون