• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4087 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

اكران فيلم سه رخ بدون حضور جعفر پناهي

«سه رخ» به كارگرداني جعفر پناهي شب شنبه در فستيوال كن به نمايش درآمد. اين فيلم كه در بخش مسابقه اين فستيوال بين‌المللي حضور دارد بازيگراني چون بهناز جعفري و مرضيه رضايي در آن به ايفاي نقش مي‌پردازند. با وجود تمام تلاش‌هاي اهالي سينما جعفر پناهي، كارگردان اين فيلم به دليل مشكل ممنوع‌الخروجي كه دارد نتوانست در اين فستيوال حضور پيدا كند. حتي نامه رييس و مدير فستيوال كن به «رييس‌جمهور ايران» مبني بر درخواست حضور جعفر پناهي در اين جشنواره هم راه به‌جايي نبرد. در اين نامه كه به قلم پيرلسكور، رييس جشنواره و تيري فرمو، مدير جشنواره كن نوشته‌شده آمده: «امسال بازهم، جشنواره ما مفتخر است كه در هفتاد و يكمين دوره‌اش پذيراي يك فيلمساز بزرگ ايراني باشد. فيلم «سه رخ» آقاي جعفر پناهي يكي از فيلم‌هاي منتخب بخش اصلي جشنواره امسال است. ما از شما تقاضا داريم كه از دعوت فستيوال از آقاي پناهي حمايت بفرماييد تا ايشان بتوانند از ۸ تا ۱۹ ماه مه در فستيوال حضورداشته باشند. ازنظر ما اين حضور بيانگر كيفيت روابط في‌مابين است.»

اصغر فرهادي هم در نشست مطبوعاتي خود از مسوولان سينمايي درخواست كرد كه اجازه دهند كه اين كارگردان در اين رويداد حضور پيدا كند اما درنهايت اين جشنواره فيلم جعفر پناهي را با صندلي خالي به اسم وي براي حضار به نمايش درآورد؛ اما بهناز جعفري و مرضيه رضايي از بازيگران اين فيلم به همراه امين جعفري (مدير فيلمبرداري) و مستانه مهاجر (تدوينگر) در اين جشنواره حاضر شدند.

همچنين نشست خبري اين فيلم هم با حضور عوامل آن، شب گذشته برگزار شد. «سه رخ» پناهي روايتگري است از درگيري‌هاي زندگي سه هنرپيشه زن ايراني كه هر يك شرايطي ويژه را در حرفه كاري خويش تجربه مي‌كنند؛ يكي از اين هنرپيشگان متعلق به دوران سابق و روزگار غلبه فيلم‌فارسي‌هاست؛ اين هنرپيشه اكنون ممنوع‌الفعاليت است و با خاطرات گذشته روزگار مي‌گذراند. هنرپيشه دوم محصول روزگار معاصر و از چهره‌هاي كنوني است كه تلقي خاص خود را از حيطه كاري خويش دارد. هنرپيشه سوم هم جواني است در ابتداي راه كه به دنبال ارتقاي جايگاه خويش است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون