• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4087 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

احساس روحي مثبت

هادي معتمدي

به عنوان يك روانپزشك، حفظ امنيت روحي، رواني در جامعه براي ما در اولويت است. حفظ امنيت روحي رواني جامعه هم به دو عامل بستگي دارد؛ عامل غيرفيزيكي كه وظيفه دولت است تا با اقداماتي، مردم در مورد روابط بين‌فردي و روابط درون‌شهري احساس امنيت و احساس آزادي داشته باشند.

عامل دوم، ايجاد احساس امنيت فيزيكي اما نه به معناي آنچه پليس اجرا مي‌كند، بلكه به اين معنا كه امكانات شهري در حدي فراهم باشد كه يك فرد داراي معلوليت و يك سالمند، اين امنيت را حس كنند كه وقتي از خانه بيرون مي‌روند، مي‌توانند امورات خود را به‌تنهايي انجام دهند در حالي كه سرويس‌هاي اجتماعي براي دسترسي به نيازهاي روزمره مثل خريد رفتن، تئاتر رفتن، مهماني رفتن يا حتي استفاده از حمل و نقل عمومي در جامعه ما به‌گونه‌اي است كه دسترسي به اين نيازها براي بسياري شهروندان تقريبا امكان‌پذير نيست.

ما به عنوان روانپزشك، اميدواريم شهردار جديد به اين مسائل توجه كرده و كاري نكند كه سطح اضطراب در سطح جامعه افزايش يافته و مشكلات مردم بيشتر شود كه اين اتفاق، سلامت رواني جامعه را تهديد مي‌كند.

همچنين اميدواريم معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري به‌گونه‌اي عمل كند كه احساس امنيت روحي، رواني در مردم افزايش پيدا كند و از شهردار مي‌خواهيم اولويت اقدامات خود را بر تامين و ارتقاي سلامت و امنيت رواني كودكان، زنان، سالمندان و افراد داراي معلوليت قرار دهد كه با اين اتفاق، حتما تا حد زيادي سطح اضطراب جامعه كاهش خواهد يافت.

روانپزشك

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون