• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4112 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ خرداد

خداحافظي خرمشهر و آبادان با ويراني‌هاي جنگ

نمايندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي و معاون فني و امور زيربنايي سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص پيشرفت توسعه سازمان منطقه آزاد اروند در خرمشهر و آبادان گفتند: يكي از پركارترين معاونت‌هاي سازمان منطقه آزاد اروند در سال‌هاي اخير معاونت فني و امور زيربنايي بوده كه توانسته است تا حد زيادي زخم‌هاي حاصل از جنگ را التيام بخشد و بزرگ‌ترين خواست مردم منطقه آزاد را جامه عمل بپوشاند.

عبدالله سامري، نماينده مردم خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي در اين خصوص با اشاره به عملكرد مثبت اين معاونت در خرمشهر گفت: اين شهر در مسير درستي از توسعه و تحول عمراني قرار گرفته است. با تاسيس سازماني تحت عنوان منطقه آزاد اروند در شهرهاي زخم خورده‌اي از جنگ مثل آبادان و خرمشهر بيش از همه بازسازي چهره اين شهرها مطالبه مي‌شد. به نظر مي‌رسد با تركيب مديرعامل، هيات‌مديره و معاونين كنوني اين سازمان فرصت خوبي فراهم شده تا اين منطقه در ريل شتابنده پيشرفت بالاخص توسعه عمران و آباداني قرار گيرد.

او با بيان اينكه اختصاص اعتبار 500 ميليارد توماني به عمران خرمشهر مي‌تواند چشم‌انداز روشني براي آينده باشد، گفت: در دو سال اخير فعاليت‌هاي چشمگيري در اين حوزه انجام شده است كه به عنوان نماينده مردم خرمشهر بايد از موعود شمخاني، معاون فني و امور زيربنايي اين سازمان تشكر كنم چراكه يكي از مهم‌ترين مطالبات مردم رسيدگي به آباداني شهر، زيبا‌سازي و ايجاد امكانات رفاهي و تفريحي است كه به خوبي انجام شده و ما خواهان تدوام آن تا رسيدن به نقطه مطلوب هستيم.

سامري پروژه‌هاي بارانداز 13 هكتاري شلمچه، حصاركشي و دروازه‌هاي ورودي را گام مثبتي در راستاي افزايش توان اقتصادي، صادراتي و ارزي منطقه دانست و ادامه داد: با توجه به مشكلات اخير اقتصادي در كشور همواره نيازمند چنين اقداماتي هستيم.

نماينده مردم خرمشهر در مجلس با اشاره به طرح‌هاي درو‌ن‌شهري مانند زيباسازي، بهسازي و نوسازي معابر، خدماتي كه در روستاها انجام شده و پروژه‌هاي بهداشت و درمان خرمشهر عنوان كرد: همه اين اقدامات در رفع محروميت‌ها و دغدغه‌هاي مردم خرمشهر بوده و تمركز بر اين بخش‌ها ضروري‌ترين نيازهاي اين مردم شريف را حل مي‌كند.

او پروژه‌هاي عظيم در دست اقدام را هم افقي روشن براي خرمشهر توصيف كرد و افزود: ايجاد سه پل جديد روي شط كارون مي‌تواند، علاوه برتاثير شگرف روي زيباسازي شهري و رونق گردشگري آبي در رفع موانع ترافيكي و تسهيل عبور و مرور با توجه به افزايش جمعيت در آينده نزديك اين شهر موثر باشد.

عبدالله سامري در پايان مشكلات فراوان به جاي مانده از جنگ و سال‌ها عقب ماندگي‌هاي عمراني را از موانع پيشروي معاونت فني و امور زير بنايي سازمان منطقه آزاد اروند برشمرد و اظهار اميدواري كرد با توجه به زمانبر بودن پروژه‌هاي عمراني مردم در آينده‌اي نزديك شاهد رسيدن به شهري ايده‌آل باشند.

اعتمادآنلاين

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون