• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4121 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۷ تير

موبايل و ارز 4200 توماني

لطفعلي بخشي

از ابتداي اعلام ارز 4200 توماني، بسياري از كارشناسان و دست‌اندركاران هشدار دادند كه تامين اين ارز در بلندمدت از سوي بانك مركزي امكان‌پذير نيست و با توجه به تفاوت نرخ، احتمال سودجويي و رانت‌جويي در آن بسيار بالاست.

درخواست‌هاي حجيم و پرتعداد ثبت سفارش براي اين ارز، گوياي آن بود كه اين حجم تقاضا براي واردات در اين مدت كوتاه نمي‌تواند خالي از مسائل حاشيه‌اي باشد تا اينكه افزايش قيمت موبايل در بازار موجب آن شد كه وزير جوان ارتباطات با شجاعت اسامي گيرندگان ارز 4200 توماني براي واردات موبايل را افشا كند.

كار بزرگ اين وزير جوان در ديوان‌سالاري پرفساد دولتي ايران، يگانه و ممتاز بود و براي اولين‌بار نوري به تاريكخانه ارزي تاباند.

از اين بابت بسيار قدردان وي هستيم ليكن از اين وزير جوان و شجاع انتظار داريم:

1- امضاهاي طلايي اختصاص اين ارزها را نيز افشا كند.

2- دليل اختصاص ارز 4200 توماني به موبايل، كه قرار بود به كالاهاي اساسي اختصاص يابد را نيز توضيح دهد. داشتن موبايل يك ضرورت است ليكن داشتن آخرين و گران‌ترين مدل موبايل ضرورت نيست و اختصاص ارز 4200 توماني به آن كاملا شبهه‌بر‌انگيز است.

اميدواريم كار بزرگ اين وزير جوان براي دولت آقاي روحاني سرمشقي باشد تا اسامي همه گيرندگان ارز 4200 توماني را اعلام كند تا مردم بدانند چه كساني و به چه مقدار از اين ارزها دريافت كرده‌اند و نتيجه چه شده است.

باتوجه به حجم فساد و فروش برخي از اين ارزها در بازار به قيمت آزاد، اعلام اسامي دريافت‌كنندگان ارز 4200 توماني يك مطالبه ملي است.

اميد است دولت روحاني اين گام بزرگ شفاف‌سازي ارزي را بردارد.

عضو هيات علمي دانشكده اقتصاد علامه

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون