• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4158 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد

نفوذ هميشه به معناي جاسوسي نيست

حجت‌الاسلام منتظري دادستان كل كشور روز گذشته در نشست هم‌انديشي با مديران عامل خبرگزاري‌ها و مديران مسوول رسانه‌ها ضمن تبريك روز خبرنگار و گراميداشت ياد و خاطره شهداي عزيز خصوصا شهداي خبرنگار و تسليت شهادت امام‌جواد(ع) با يادآوري حديثي توفيق الهي، مواظبت از خود و پذيرش نصيحت از ناصح مشفق را سه اصلي دانست كه به فرموده آن امام بزرگوار براي هر انسان مومني در پيمودن مسير كمال لازم است.

وي با ارزشمند توصيف كردن كار رسانه‌ها، به بيان انتظاراتي كه از مطبوعات در نظام جمهوري اسلامي ايران وجود دارد، پرداخت و گفت: رسانه‌ها مي‌توانند با انعكاس صحيح و متقن، حوادث و مسائل جامعه را به گوش همگان و از جمله مديران يك دستگاه برسانند.

منتظري با يادآوري نقش رسانه‌ها در هدايتگري و حركت جامعه به سمت سعادت، تلاش مضاعف دشمنان، جيره‌خواران داخلي، اپوزيسيون خارج نشين و سرسپردگان منطقه‌اي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران را مورد اشاره قرار داد و با بيان پيشينه تاريخي اين دشمني‌ها، افزود: همه دنيا شاهد بود كه دشمنان و شرق و غرب و عوامل منطقه‌اي در هشت سال دفاع‌مقدس دست به دست هم داده تا با راه‌اندازي جنگ نظامي، نظام جمهوري اسلامي را توسط يك سرسپرده و نوكر جيره‌خوارشان به نابودي بكشانند كه موفق نشدند و لذا امروز جنگ اقتصادي و فرهنگي را به راه انداخته‌اند.

وي با بيان اينكه دشمن همه توان و اسباب و عوامل را به كار گرفته تا بتواند به نظام و ملت بزرگوار و سرافراز ايران ضربه بزند، اين كينه‌توزي دشمنان را ناشي از پشتيباني ملت از نظام و جريان برخاسته از ايران دانست كه توفاني را در منطقه و دنيا ايجاد كرده است. دشمنان به دنبال اين هستند كه سرچشمه اين حركت را به زعم خودشان بخشكانند و براي تحقق اين نقشه شوم درصدد هستند كه اعتماد به نظام و مديران را به انحاي مختلف در بين مردم تضعيف مي‌كنند.

دادستان كل كشور با اشاره به نقشه دشمنان براي بزرگنمايي فساد در كشورمان، اظهار كرد: دشمنان، فساد در كشورمان را گسترده و غير قابل جمع‌آوري نشان مي‌دهند درحالي‌كه مطابق آمار مركز بين‌المللي، هيچ كشوري فاقد عنصر فساد نيست ولي در مورد كشور ما آنچنان تبليغ مي‌كنند كه گويي همه نظام را فساد گرفته است. در مراجعات مردمي و افواه عامه مردم، به گونه‌اي اين مسائل را رواج مي‌دهند كه خيلي‌ها باور دارند فساد تاروپود نظام را گرفته است اگرچه در نظام جمهوري اسلام فسادِ كم هم زياد است اما اينچنين كه موريانه فساد به بدنه نظام افتاده و همه را از بين مي‌برد، نيست.

وي تمركز دشمن بر دگرگون‌سازي هويت اسلامي و انقلابي به خصوص در نسل جوان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در فضاي مجازي همه توان را به كار گرفته‌اند كه هويت و اخلاق اسلامي و انقلابي را دگرگون سازند.

دادستان كل كشور با هشدار نسبت به برنامه‌ريزي دشمن براي مساله نفوذ يادآور شد: دشمن روي مساله نفوذ خيلي حساب باز كرده است و نفوذ هميشه به معناي جاسوسي نيست بلكه گاهي عوامل نفوذ ماموريت دارند كه بسترسازي كنند و بتوانند در اتاق‌هاي تصميم‌گيري روي تصميم گيران اثرگذار باشند.

اين مسوول عالي قضايي هدف دشمنان از تحريم و جنگ اقتصادي را وارد آوردن فشار به مردم و كناره‌گيري مردم از پشتيباني و حمايت نظام عنوان كرد و در برابر همه برنامه‌ريزي آنها آيه شريفه «يرِيدُون لِيطْفِئُوا نُور‌الله بِأفْواهِهِمْ واللهُ مُتِمُّ نُورِهِ ولوْ كرِه الْكافِرُون مى‌ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا‌ گر‌چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد» را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: دشمنان كورخوانده‌اند، چهل سال است كه به دنبال اين هستند و بعد از اين هم تيرشان به سنگ خواهد خورد و بايد در مقابل دشمن هوشيار و مراقب بود.

منتظري خطاب به اصحاب رسانه، آنها را هدايتگر انديشه، افكار و خط مشي سياسي و فكري جامعه ناميد و گفت: بزرگ‌ترين رسالت مطبوعات در نظام اسلامي، خط و جهت‌دهي در جامعه بر اساس معارف اسلامي، انعكاس مطالبات بحق مردم و بيان انتقادات سازنده است.

وي مطبوعات را از انعكاس حب و بغض‌هاي سياسي در مطالبات‌شان برحذر داشت و از آنها خواست كه با تاسي از كلام امام علي (ع) كه مي‌فرمايند: «لِسانُ الْعاقِلِ وراء قلْبِهِ» پس از بررسي صحت و سقم اخبار نسبت به انتشار آن اقدام كنند.

دادستان كل كشور با خاطرنشان كردن آيه شريفه ٨٣ سوره نساء، رسالت رسانه‌ها در نشر اخبار به خصوص در وضعيت كنوني كشور را مهم دانست و تاكيد كرد كه با توجه به نقش مدعي‌العمومي دادستاني، رسانه‌ها پيشنهادات خود در اين زمينه را مطرح كنند.

اين مسوول عالي قضايي هدف از اين نشست را يافتن راه‌هاي موثر واقع شدن دانست و از مديران رسانه‌ها خواست كه با اداره كل مسائل فرهنگي دادستاني كل كشور ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.

دادستان كل كشور در پايان پيشنهاد داد كه رسانه‌ها با تشكيل اتاق فكر، ضمن مطالعه و جمع‌بندي آسيب‌هاي اجتماعي، راه برون‌رفت را نيز طرح كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون