• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4162 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ مرداد

خريدهاي جذاب رم در فصل نقل و انتقالات

بازگشت خوشبختي به المپيكو

بهرام سرگوسرايي

 

 

آ.اس رم هر روز بهتر و بهتر مي‌شود. باشگاهي كه بعد از يك كامبك تاريخي نامش دوباره در جغرافياي فوتبال ديده مي‌شود، نشان داده كه شكست بارسلونا در ورزشگاه المپيكو يك اتفاق نبوده و بلندپروازي‌هاي رم مانع از صعود بارسا به مرحله بعد شده است. آ.اس رم حتي در بازي برگشت نيمه نهايي هم بسيار قابل احترام بازي كرد و شايد اگر اتفاقات فوتبال در اين بازي به نفعش رقم مي‌خورد، مي‌توانست در فينال مقابل رئال مادريد قرار بگيرد. بعد از فروش آليسون بكر در تابستان، تصور اكثر مردم اين بود كه اين تيم به همين‌جا راضي است و مي‌خواهد حالا كمي پول دربياورد. اما عملكرد رم در نقل و انتقالات اينقدر خوب و معقول بوده كه مي‌توان انتظار فصلي جذاب و هيجان‌انگيز را كشيد.

يوونتوس قدرتمند اين فصل تيم بهتري شده است. آث ميلان در حال بازگشت به اوج است و مديران جديد حسابي براي تيم‌شان وقت مي‌گذارند. گونسالو ايگواين به ميلان اضافه شده و حالا ميلان يكي از زهردارترين مهاجمان سري‌آ را در اختيار دارد. اينترميلان ايكاردي را حفظ كرده و حالا سوداي خريد مودريچ را در سر دارد. اينتري‌ها حتي ناينگولان را هم به جمع خودشان اضافه كرده‌اند و او را از رم خريده‌اند. ناپولي كارلتو را به عنوان مربي استخدام كرده و اوضاع فوتبال ايتاليا به‌طور كلي تغييرات خوبي كرده است. بيشترين خبري كه از رم شنيده‌ايم اما مربوط به هايجك كردن مالكوم توسط بارساست. بازيكني كه بليت هواپيمايش به مقصد رم را هم گرفته بود، اما در نهايت سر از بارسلون در آورد. پس چرا تيتر اين مطلب بازگشت خوشبختي به المپيكو است؟ با نگاهي دقيق‌تر به تيم رم متوجه اين موضوع خواهيد شد.

مونچي، يك مدير ورزشي بسيار موفق براي آ.اس رم بوده و گفته مي‌شود حتي منچستريونايتد به دنبال جذب اوست. از سوي ديگر، پالوتا حالا تبديل به مالك جذاب‌تري شده و مي‌خواهد تيمش را براي قهرماني در سري‌آ و موفقيت در ليگ قهرمانان ببندد. تركيب اين دو نفر با حضور سرمربي صاحب سبكي مثل اوزه‌بيو دي‌فرانچسكو باعث شده رم يكي از جذاب‌ترين تيم‌هاي اروپا باشد. تيم از نظر مديريتي چه در سطح كلان و چه در سطح سرمربي، بسيار شرايط خوبي دارد. آنها استعداد جوان بزرگي مثل جاستين كلايورت، فرزند پاتريك كلايورت را هم جذب كرده‌اند. پالوتا چند روز پيش در يك برنامه زنده تلويزيوني خطاب به مهاجم جوان تيمش گفت: «اگر 30 گل به ثمر برساني به تو يك لامبورگيني مي‌دهم. اگر 10 گل بزني هم يك مرسدس بنز خواهم داد. همچنين خوانده‌ام كه تو در روياي رفتن به بارسلونا و بازي در اين باشگاه به سر مي‌بري. اجازه نمي‌دهم و هرگز اين اتفاق نخواهد افتاد؛ هرگز تو را به آنها نخواهم فروخت.» او با اين جملات علاوه بر اينكه دست و دل‌بازي‌اش را به همه نشان داد، يك پيغام مبني بر اينكه ستاره تيمش فروشي نخواهد بود به ديگر تيم‌ها فرستاد.

اضافه شدن بازيكناني مثل انزونزي، كلايورت، پاستوره و اولسن به تركيب تيم باعث مي‌شود يك پيشرفت محسوس را در سطح بازيكنان حاضر در تركيب رم ببينيم. همچنين روي نيمكت اين تيم، بازيكناني مثل الشعراوي، پروتي، ده‌روسي، پلگريني، استروتمن و شيك حضور دارند كه اين نيمكت قوي، بزرگ‌ترين تفاوت بين رم اين فصل و فصل قبل است. يكي از دلايل اصلي كه يوونتوس هميشه انتهاي فصل فاصله زيادي با ساير رقبا داشت، همين نيمكت قوي بود. شايد اين فصل رقابت با يوونتوس در ليگ بسيار سخت باشد. آنها كريس رونالدو را هم به تيم اضافه كرده‌اند و آنتونيو كاسانو، ستاره سابق آ.اس رم در موردش گفت كه يووه با اين كار قهرماني‌اش در سري‌آ را تا سال 2022 تضمين كرد. واقعا هم اختلاف بين توريني‌ها و ساير تيم‌ها زياد است. اما قدرت گرفتن ساير تيم‌ها، اين فصل را تبديل به فصلي سخت براي يوونتوس خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون