• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4214 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۰ مهر

سيدحسين نقوي‌حسيني، سخنگوي فراكسيون نمايندگان ولايي:

واعظي و نوبخت در جريان معرفي وزراي پيشنهادي، 4 بر صفر بر جهانگيري پيروز شدند

رييس‌جمهوري ديروز گزينه‌هاي پيشنهادي دولت براي 4 وزارتخانه كار، راه، اقتصاد و صمت را معرفي كرد. به نظر شما اقبال هر يك از اين گزينه‌ها در مجلس چگونه خواهد بود؟

به طور كلي معتقدم كه فضاي حاكم بر صحن نسبت به آقاي شريعتمداري كمي متفاوت از سايرين است و بعضا سوالاتي ميان نمايندگان ديده مي‌شود. نمايندگان بعضا معتقدند كه اگر شريعتمداري، مديري توانمند بود كه در همان وزارت صمت به كارش ادامه مي‌داد و اگر هم توانمند نيست، پس چرا براي وزارت كار معرفي شده است؟ هرچند بنده با اين ديدگاه مخالفم و اين ديدگاه من نيست. بنده، آقاي شريعتمداري را براي وزارت صنعت نسبتا موفق مي‌دانم و نظرم اين بود كه به كارش در همان وزارت صمت ادامه دهد. در همين يك سال اخير هم در كنار ايراداتي كه به عملكردها وارد بود، قوامي به كار داد و اتفاقاتي مثبت مثلا در بحث سفارشات خودرو زير نظر شريعتمداري صورت گرفت.

ساير وزراي پيشنهادي چطور؟ دژپسند در وزارت امور اقتصادي و دارايي، رحماني در وزارت صمت و اسلامي در وزارت راه؟!

در مورد آقاي رحماني به عنوان گزينه پيشنهادي وزارت صنعت، معدن و تجارت و جايگزين شريعتمداري نيز بايد بگويم كه در بررسي اجمالي كه داشتم، به اين نتيجه رسيدم كه نگاه عمومي مجلس مثبت است؛ رحماني قبلا هم در مجلس بوده، هم در دولت فعاليت داشته و هم قائم‌مقام وزارتخانه بوده است. بنابراين سابقه و كارنامه قابل‌قبولي دارد و حداقل جنس كار را خوب مي‌شناسد. در مورد آقاي اسلامي نيز همچنان در حال بررسي هستيم.

به نظر شما رويكرد و نگاه سياسي پشت اين 4 انتخاب چه بوده است؟

من دقيقا از اوضاع دولت باخبر نيستم اما در گوشه و كنار مي‌شنويم كه صحبت‌هايي از تفاوت ديدگاه ميان جهانگيري از يك‌سو و واعظي و نوبخت از ديگرسو وجود دارد و با اين فرض، بايد بگوييم كه در اين بزنگاه خاص، نتيجه 4 بر صفر به نفع آقاي نوبخت و واعظي بوده است.

يعني هر چهار نفر از آن سمت انتخاب شده‌اند؟

اين‌طور مي‌گويند كه از جانب اين آقايان معرفي شده‌اند.

شما به عنوان يك نماينده اصولگرا، آيا قائل به اين تفاوت‌ها در طيف اصلاح‌طلبان و ميانه‌روهاي دولت هستيد؟

تفاوت كه حتما وجود دارد. اما اينكه چقدر جدي است و چقدر فاصله است را نمي‌دانم. در مجموع اما بايد بگوييم كه هنوز اول راه هستيم و صرفا وقتي مي‌توانيم درباره سرنوشت هر يك از چهار وزير پيشنهادي دولت اظهارنظر كنيم كه در جلسات متعدد كميسيوني و فراكسيوني، كارنامه و برنامه‌هايي همه آنها را بررسي كنيم و بعد در نهايت با نگاهي كارشناسي اظهارنظر كنيم .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون