• 1404 سه‌شنبه 31 تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
fhk; whnvhj ایرانول بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 4293 -
  • 1397 يکشنبه 7 بهمن

تاكيد سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان به شركت‌هاي خودروساز

زمان تحويل خودروهاي معوق را اعلام كنيد

معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان در رابطه با اجراي تعهدات خودروسازان در پيش‌فروش خودروها گفت: خودروسازان ملزم هستند به تعهدات خود در قبال مشتريان پاسخ دهند. اگر زمان اين تعهدات، سررسيد شده باشد بايد قيمتي كه در پيش‌فروش عادي ذكر شده برابر با قيمت زمان تحويل مندرج در قرارداد باشد.

شهرام ميرآخورلو در ادامه ضمن اشاره به مشكلاتي كه تحريم‌ها براي خودروسازان به وجود آورده است، گفت: اگر به دليل اعمال تحريم‌ها، خودروسازان نمي‌توانند خودروي خاصي را به مشتريان تحويل دهند بايد نسبت به جايگزيني خودروي پيش فروش شده با خودرويي ديگر هم‌تراز با سليقه و رضايت مشتري اقدام كنند و به‌طور كلي بايد رضايت مصرف كننده جلب شود. وي در ادامه افزود: ممكن است خودروساز به دليل تحريم و يا مشكلات تامين قطعه، امكان توليد يك خودروي خاص را نداشته باشد ولي نبايد براي معرفي خودروي جايگزين، به مشتري تحميلي صورت گيرد.

عضو هيات مديره سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان در ادامه اظهار داشت: قطعا وزارت صمت تمهيداتي را براي حل مشكلات خودروسازان در جهت دور زدن تحريم‌ها يا در قالب اعطاي ارز و يا تسهيلات ريالي اتخاذ مي‌كند تا تيراژ توليد خودرو به شرايط قبلي خود بازگشته و چرخه توليد متوقف نشود. ميرآخورلو در ادامه تاكيد كرد: هيچ كس شرايط پيش آمده امروز بر اثر تحريم‌ها را پيش بيني نمي‌كرد، بنابراين تا خودروسازان بتوانند براي مبارزه با تحريم‌ها و تامين قطعات مورد نياز راهكاري پيدا كنند مدتي زمان خواهد برد، اما آنچه كه مهم است و بايد اتفاق بيفتد اين است كه شركت‌هاي خودروساز بايد براي خودروهاي پيش‌فروش سررسيد شده، زمان تحويل را براي مصرف كننده مشخص كنند و رضايت مصرف كننده را در اين زمينه جلب نمايند. وي اظهار داشت: شايد به دليل دور زدن تحريم‌ها نياز به زمان بيشتري براي تحويل خودروهاي معوق باشد ولي در هر صورت چرخه توليد بايد ادامه پيدا كند و مشتريان به تمام حق و حقوق خود برسند.

عضو هيات مديره سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان اظهار داشت: اخيرا بازرساني در شركت‌هاي خودروساز از سوي سازمان حمايت مستقر شده‌اند و مقرر شده كه 80 درصد از ميزان توليد روزانه خودروسازان براي رفع تعهدات گذشته شركت و 20 درصد نيز براي مديريت بازار در قالب فروش فوري عرضه شود. ميرآخورلو افزود: بر اساس ماده 4 آيين نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف كننده، خودروساز بايد در قراردادهاي پيش فروش جديد به گونه‌اي رفتار كند كه بتواند در موعد مقرر، خودروي مورد نظر را به مشتري تحويل دهد و از اين پس زمان تحويل خودروهاي پيش فروش شده بايد كاملا مشخص باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون