• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4308 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ بهمن

سيد حسن نصرالله:

كسي جرات جنگ عليه ايران ندارد

سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله روز گذشته در مراسم يادبودي كه حزب‌الله در گراميداشت فرماندهان شهيد با عنوان «هداة الدرب» (هاديان راه) برگزار كرد (از طريق ويديو كنفرانس) به سخنراني پرداخت. اين مراسم در شهرهاي «النبي‌شيت، جبشيت و طيردبا» در حال برگزاري است.

به گزارش فارس، نصرالله در ابتداي سخنراني خود به فرماندهان شهيد و خانواده‌هاي آنها درود فرستاد و افزود: رژيم صهيونيستي ادعا دارد از مجهزترين ارتش‌هاست، اما فرماندهان شهيد با دست خالي، اين ارتش را به سخره گرفتند و با وجود شرايط سخت آن زمان در مقابل دشمن ايستادند. نصرالله گفت: آنچه امروز مقاومت از آن برخوردار است، ميراث فرماندهان شهيد و رمز قدرت ماست، قدرت مقاومت سال به سال در حال افزايش است و اين مسير ادامه پيدا خواهد كرد. قدرت مقاومت با وجود تمام تحريم‌ها، محاصره، ترورها، ‌كشتار و جنگ رواني و امثال آن بيشتر و بيشتر مي‌شود.

دبيركل حزب‌الله‌ تاكيد كرد: امريكا و رژيم صهيونيستي چندين دهه است براي نابودي مقاومت تلاش مي‌كند، اما به جايي نرسيده‌اند و نخواهند رسيد. وي در ادامه به روند عادي‌سازي روابط برخي كشورهاي خليج‌فارس با رژيم صهيونيستي و ديدار مقامات آنها با مقامات رژيم صهيونيستي اشاره كرد و ائتلاف سعودي و اماراتي و تكفيري‌ها را ابزارهاي پروژه امريكا در منطقه دانست.

نصرالله تاكيد كرد: محورهاي كنوني ما، امكانات بسياري بيشتر از آنچه مقاومت در سال 2000 در اختيار داشت، در اختيار دارد؛ رمز قدرت ما در سلاح نيست بلكه در عقيده براي مقابله با دشمن است تا زماني كه اين عقيده باشد، دشمن نمي‌تواند ما را شكست دهد.

بر اساس گزارش «الميادين»، دبيركل حزب‌الله گفت: زماني كه وزير خارجه امريكا مي‌گويد حزب‌الله بيشتر از هر زمان ديگري قوي شده، درست است اما آنها گاهي در اين موضوعات مبالغه مي‌كنند.

وي مسائل امروز در ونزوئلا را توطئه امريكا براي تسلط بر نفت آن خواند و برخي ادعاها مبني بر حضور حزب‌الله در اين كشور را به سخره گرفت و گفت: اينچنين صحبت‌هايي صحت ندارد و حزب‌الله هيچ گروهي در امريكاي لاتين و خارج ندارد.

نصرالله افزود: ما در مقاومت روز به روز قدرت خود را براي مقابله با اسراييل افزايش مي‌دهيم و دشمن اين را مي‌داند. امروز در اسراييل، بحث و جدل‌هاي گسترده‌اي درباره عدم آمادگي ارتش دشمن براي جنگ وجود دارد. دشمن اطمينان دارد مجاهدان ما قادر به ورود به الجليل هستند اما آنها در توانايي خود به ويژه در زمينه نيروي زميني براي ورود به خاك ما شك دارند.

وي گفت: نگراني امروز تل‌آويو، شهرك‌هاي اسراييلي است نه جنوب (مرز با غزه) . اين معادله بازدارنده و بسيار مهم است. در سال 2006 در جنوب لبنان و در سال 2014 در جنگ غزه، نيروي زميني ارتش اسراييل شكست سختي خورد.

دبيركل حزب‌الله در ادامه تصريح كرد، دشمن پس از اينكه در جنگ‌هايش عليه مقاومت شكست خورده، تلاش مي‌كند جهان را براي توطئه عليه مقاومت جمع كند. امريكا در سال 2011، 140 كشور را براي ساقط كردن دولت سوريه جمع كرد اما شكست خورد. همچنين تمام جهان در «شرم‌الشيخ» عليه مقاومت جمع شدند اما در تحقق اهداف خود شكست خوردند.

نصرالله درباره نشست ورشو گفت: اين نشست براي حمايت از بنيامين نتانياهو، محاصره ايران و هدف قرار گرفتن محور مقاومت برگزار شد اما هيچ دستاوردي نداشت. وي افزود: كنفرانس ورشو ما را نمي‌ترساند، زيرا آنچه پيش از آن بوده، به مراتب بزرگ‌تر بوده است.

دبيركل حزب‌الله ادامه داد: از ديگر اهداف كنفرانس ورشو پرداختن به مساله فلسطين است، اما درباره آن اصلا صحبت نشد با اينكه اسراييل راس تروريسم است. در واقع هدف حقيقي نشست ورشو، عادي سازي روابط عربي با اسراييل و علني شدن روابط محرمانه مذكور بود.

نصرالله سپس به ايران پرداخت و گفت: ايران قوي‌تر از آن است كه كسي بخواهد با جنگ آن را هدف قرار بدهد. وي همچنين به برگزاري باشكوه تظاهرات 22 بهمن امسال با وجود آب و هواي بد اشاره كرد و گفت: اين حضور ميليوني پاسخ محكم ملت ايران به دشمنان بود. اين راهپيمايي‌ها با وجود تمام تحريم‌ها و توطئه‌ها عليه ايران برگزار شد، اما برخي رسانه‌هاي حوزه خليج‌فارس اصلا اين تظاهرات‌ها را پوشش ندادند. ايران براي تمام جهان پيام داد و اعلام كرد: نظامش قوي است، ملتش در ميدان است و نسل‌هايش براي فداكاري در راستاي حفظ آرمان‌هاي انقلاب آماده‌اند.

نصرالله در ادامه گفت: ملت‌هاي عربي بايد براي نبرد مقابله با عادي‌سازي روابط آماده شوند. سران كشورهاي عربي به خوبي مي‌دانند اين مساله مورد قبول ملت‌هاي‌شان نيست. وي در پرداخت به نشستن وزير خارجه دولت مستعفي يمن در كنار نتانياهو در كنفرانس ورشو گفت: اين نشان مي‌دهد امريكا و رژيم صهيونيستي در پشت پرده جنگ عليه يمن هستند. جنگ يمن، جنگي اسراييلي-امريكايي است كه عربستان سعودي و امارات آن را اجرايي كرده‌اند. دبيركل حزب‌الله ادامه داد: دولت فعلي در بحرين بخشي از ساختار اسراييلي و امريكايي در منطقه هستند.

نصرالله همچنين در ادامه گفت: حضور داعش در سوريه رو به پايان است و پيش از آن، حضور اين گروهك در عراق تمام شد. حزب‌الله بخشي از نبرد بزرگ براي نابودي داعش بود. دبيركل حزب‌الله افزود: امريكا در مساله نابودي داعش «دورو و منافق» بوده؛ اين خود امريكا بود كه داعش را در عراق و سوريه به وجود آورد و سران اين كشور بارها علنا به اين موضوع اعتراف كرده‌‌اند. امريكايي‌ها، خود عامل تاخير در نابودي داعش بودند و مي‌خواستند اين جنگ ادامه پيدا كند تا ثروت‌هاي عراق را بدزدند اما ارتش عراق و نيروهاي مقاومت نبرد عليه داعش را نهايي كردند.

وي تصريح كرد: در سوريه نيز اين ارتش سوريه و متحدان روس و ايراني و مقاومت بودند كه داعش را نابود كردند. در سوريه نيز امريكايي‌ها پس از آزادسازي بوكمال و ديرالزور مانع از نابودي داعش شدند و عمر اين گروهك را 15 ماه بيشتر كردند. اما امروز منافق بزرگ «ترامپ» نابودي داعش را اعلام مي‌كند. آنكه منطقه را آزاد و خطر داعش را رفع كرد، محور مقاومت بود نه امريكاي منافق.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون