• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4394 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ خرداد

با حضور وزير نيرو صورت گرفت

بهره‌برداري از طرح آبرساني به گلشهر و جلگه در گلپايگان

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با اجراي پروژه آبرساني به گلشهر جمعيتي حدود 10 هزار نفر و نيز با اجراي مجتمع آبرساني جلگه اهالي 41 روستا از آب شرب سالم و بهداشتي برخوردار مي‌شوند.

مهندس هاشم اميني با بيان اينكه در گذشته آب شهر گلشهر از پنج حلقه چاه تامين مي‌شد، افزود: با توجه به وقوع خشكسالي‌هاي اخير ۲ حلقه از اين چاه‌ها خشك و يكي ديگر از اين چاه‌ها از ۲۰ ليتر به سه ليتر كاهش يافت كه مجبور به حفر چاه جديد و تجهيز ديگر چاه‌ها شديم. او با اشاره به اينكه منبع طرح آبرساني به گلشهر تصفيه‌خانه گلپايگان است، اعلام كرد: تصفيه‌خانه آب گلپايگان اولين تصفيه‌خانه‌اي است كه توسط شركت آبفا استان اصفهان و توسط پيمانكار و مشاور بومي استان اصفهان در زميني به مساحت ۱۶ هكتار احداث و به بهره‌برداري رسيد. مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اينكه آب تصفيه‌خانه از محل سد كوچري تامين مي‌شود، گفت: آب شرب سالم و بهداشتي شهرستان گلپايگان از طريق تصفيه‌خانه آب گلپايگان تامين مي‌شود. مهندس اميني با اشاره به اجراي خطوط انتقال آب از مخزن دو هزار متر مكعبي به مركز شهر گلشهر تصريح كرد: عمليات لوله‌گذاري از محل مخزن ذخيره آب دو هزار متر مكعبي تا شبكه آبرساني گلشهر به طول 10 كيلومتر است. اين پروژه به وسيله لوله‌هايي با اقطار 250 و 400 ميليمتر از جنس چدن داكتيل اجرا شد. او اصلاح و بازسازي شبكه توزيع آب گلشهر را ضروري دانست و خاطرنشان كرد: طي چهار سال گذشته 20 كيلومتر از شبكه توزيع آب گلشهر به علت فرسودگي، اصلاح و بازسازي شده است. همچنين طي فرآيند اصلاح شبكه توزيع آب كليه انشعابات موجود در مسير استاندارد‌سازي شد. همچنين جهت كنترل فشار شبكه توزيع آب و مديريت فشار شبكه دو عدد شير فشار شكن با قطرهاي 100 و 150 ميليمتر در خطوط انتقال آب گلشهر نصب شد. مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در راستاي آگاهي از فشار شبكه توزيع آب و كنترل و مديريت بر فشار شبكه توزيع آب تعداد 6 عدد ديتا لاگر در منطقه گلشهر نصب شد. او افزود: در حال حاضر تصفيه‌خانه آب گلپايگان با ظرفيت ۳۳۰ ليتر بر ثانيه به روش تصفيه متعارف آب شهرهاي گلپايگان، گوگد و ۱۲ روستاي شهرستان را تامين مي‌كند. مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان اصفهان با اعلام اينكه طي حدود 4 سال گذشته و در دولت تدبير و اميد اقدامات خوبي در تامين آب شرب بهداشتي و پايدار در شهرستان گلپايگان انجام شده است، گفت: سومين تصفيه‌خانه استان اصفهان و يكي از باكيفيت‌ترين تصفيه‌خانه‌ها را دوسال و نيم پيش در گلپايگان افتتاح كرديم و امروز نيز آبرساني به 41 روستا و شهر گلشهر را داريم.

مهندس هاشم اميني همچنين گفت: پروژه آبرساني به مجتمع روستايي جلگه شامل اجراي 100 كيلومترخطوط انتقال، 180 كيلومتر خطوط شبكه توزيع و ساخت 9 باب مخزن با حجم 5 هزار مترمكعب است. او افزود: در فاز اول طرح آبرساني به مجتمع روستايي جلگه 31 كيلومتر از 100 كيلومتر خطوط انتقال اجرا و 15 كيلومتر از 180 كيلومتر شبكه توزيع عملياتي شد. سرپرست شركت آب و فاضلاب روستايي استان اصفهان اعتبار مورد نياز براي اجراي اين طرح را 550 ميليارد ريال برآورد و خاطرنشان كرد: پيش‌بيني شد براي اجراي اين پروژه به 550 ميليارد ريال نياز است كه براي اجراي فاز اول آن 45 ميليارد ريال تخصيص داده شد. او بيان كرد: با اجراي طرح آبرساني به مجتمع روستايي جلگه قطعا ساكنان 41 روستا به صورت پايدار از آب شرب سالم و بهداشتي برخوردار مي‌شوند.

سرپرست شركت آب و فاضلاب روستايي استان اصفهان با اشاره به هدف از اجراي اين طرح گفت: تامين آب شرب پايدار بيش از 15 هزار نفر از ساكنان روستاهاي شهرستان گلپايگان در قالب يك مجتمع از محل تصفيه‌خانه آب شرب اين شهرستان است. او ادامه داد: هم‌اكنون با اجراي فاز اول اين پروژه بيش از 12 هزار و 500 نفر از آب شرب سالم و بهداشتي بهره‌مند شدند. مهندس هاشم اميني افزود: اكنون از 51 روستاي شهرستان گلپايگان 49 روستا تحت خدمات آبفاي روستايي استان اصفهان هستند و بقيه روستاها كه به صورت هيات امنايي يا شورايي اداره مي‌شوند تحت نظارت مركز بهداشت قرار دارند. مهندس اميني با اشاره به طرح مجتمع آبرساني روستاهاي جلگه اظهار اميدواري كرد با اجراي اين طرح با همكاري و مشاركت مردم و مسوولان، شاهد تامين آب شرب سالم، بهداشتي و پايدار براي كل روستاهاي اين شهرستان در آينده نزديك باشيم.

 


مديرعامل شركت گاز استان قزوين:

تعداد مشتركين گاز استان قزوين به 418 هزار نفر رسيد

بوشهري اعلام كرد: از ابتداي امسال، تعداد مشتركين بهره‌مند از گاز طبيعي استان قزوين از مرز 418 هزار نفر گذشت. بوشهري مديرعامل شركت گاز اظهاركرد: از ابتداي سال تاكنون يك هزار و 499مورد اشتراك‌پذيري در سطح استان صورت گرفته كه از اين تعداد، 230مشترك شهري و يك هزار و 269 مورد مشترك روستايي بوده است. او افزود: گازرساني به روستاهاي فاقد گاز با جديت در حال انجام است و در حال حاضر پروژه‌هاي گازرساني در محورهاي الموت و اطراف قزوين فعال است به گونه‌اي كه از ابتداي امسال بيش از 58 هزار متر عمليات لوله‌گذاري و اجراي شبكه در اين زمينه اجرايي شده است. بوشهري تصريح كرد: هم‌اكنون 100درصد خانوارهاي شهري و 84درصد خانوارهاي روستايي استان قزوين، از نعمت گاز طبيعي بهره‌مند هستند كه در بخش روستايي با اتمام پروژه‌هاي در دست اجرا؛ تعداد روستاهاي گازدار استان تا پايان سال به 525 روستا خواهد رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون