• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4394 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ خرداد

طرح مسكن كارمندان دولت در آستانه اجرا

چند روز اخير خانه‌دار شدن كاركنان دولت به يكي از پر بازديدترين خبرها تبديل شد و بسياري از مسوولان از تصميم قاطع و جدي رييس‌جمهور و دولت براي مسكن اولي‌ها و جوانان گفتند. در اين راستا مازيارحسيني، معاون وزير راه با تشريح آخرين وضعيت تامين زمين براي اجراي طرح ملي توليد و عرضه مسكن گفت: با شناسايي زمين‌هاي دولتي، استفاده حداكثري از آنها براي توليد مسكن خواهيم كرد؛ در اين اقدام، اولويت با كاركنان دستگاه‌ها و سازمان‌هايي است كه زمين معرفي مي‌كنند.

معاون وزير راه با بيان اينكه موضوع مورد تاكيد بخش مسكن تامين منابع مالي براي احداث واحدهاي مسكوني و فراهم كردن بسترهاي مالي براي تحقق آن است از ارايه گزارشي از برنامه‌ها و سياست‌گذاري‌هاي تامين مالي در دهمين جلسه شوراي عالي مسكن خبر داد.

او با يادآوري اينكه بر اساس ماده 6 قانون عرضه و توليد مسكن، شركت‌ها و سازمان‌هاي دولتي بايد زمين مناسب را براي ساخت مسكن در اختيار اين بخش قرار دهند كه در مورد آن بحث و تبادل نظر انجام شد، افزود: با تاكيد رييس‌جمهوري، سازمان ملي زمين و مسكن متولي شده تا اين كار را به بهترين شكل ممكن انجام دهد. ادارات كل راه و شهرسازي در استان‌هاي سراسر كشور نسبت به شناسايي و معرفي زمين‌هاي مناسب براي طرح اقدام ملي ماموريت يافته‌اند.

حسيني از تهيه و ارسال نامه‌اي به امضاي وزير راه و شهرسازي براي استانداران به منظور همكاري حداكثري براي شناسايي زمين‌هاي مورد نياز در طرح اقدام ملي توليد و عرضه مسكن خبر داد و گفت: با شناسايي زمين‌هاي دولتي استفاده حداكثري از آنها براي توليد مسكن خواهيم كرد در اين اقدام، اولويت با كاركنان دستگاه‌ها و سازمان‌هايي است كه زمين معرفي مي‌كنند.

ديروز و در حياط دولت محمد اسلامي، وزير راه جزييات بيشتري از اين طرح را بيان كرد. اسلامي در اين خصوص گفت: رايزني با دستگاه‌هاي دولتي آغاز شده و هر كدام از دستگاه‌ها كه آماده باشند، شروع به مبادله تفاهمنامه مي‌كنيم.

بنا بر سخنان اسلامي، طرح مسكن كارمندان دولت يك اقدام گسترده در سطح كشور با مشاركت دستگاه‌هاي اجرايي است؛ به نحوي كه كارمندان از بدو ورود در صندوق پس‌انداز مسكن كه توسط دستگاه‌ها ايجاد مي‌شود، پس‌انداز كنند و در زمان‌بندي مشخص و اقساط تعيين شده كه حداقل ۱۵ سال است، احداث و واگذار شود.

عضو كابينه دولت دوازدهم، مشاركت دستگاه‌هاي اجرايي را در اين طرح، تسهيل‌كننده و تسريع‌كننده دانست.

اسلامي تاكيد كرد، اولويت در اين طرح استفاده از زمين‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي است به خصوص در شهرهايي كه جمعيت و نياز بيشتري وجود دارد.

وزير راه معتقد است، خروجي مورد انتظار اين طرح جريان يافتن توليد مسكن براي اقشار متوسط و پايين است.

او با اشاره به طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسكوني(طرح اقدام ملي) گفت: بيش از ۱۴۰ هزار واحد پروژه شروع شده و در حال پيشرفت است كه اميدواريم بتوانيم طرح خانه‌دار شدن مستمري‌بگيران كه براي شركت‌ها و موسسات غيردولتي است را نيز با مشاركت بخش‌ خصوصي اجرايي كنيم؛ به نحوي كه بار سنگيني براي دولت فراهم نشود.

اسلامي معتقد است براي جذب بخش خصوصي بايد ساخت خانه را براي آنها به صرفه كرده و مزيت ايجاد كنيم تا بخش خصوصي پس از پايان ساخت و ساز سهمي از توليدات خود را براي طرح خانه‌دار شدن كارمندان اختصاص دهند.

اسلامي ابراز اميدواري كرد كه طرح خانه‌دار شدن كارمندان با تغييرات دولت‌ها متوقف نشود و به كمك راه‌اندازي صندوق در دستگاه‌ها و ارگان‌هاي مختلف افراد صاحبخانه شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون