• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3223 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين

انتقاد معاون رييس‌جمهور از صدا و سيما


گروه سياسي|انتقادها به سازمان صدا و سيما و اقدامات اخيرش ادامه دارد. عدم پوشش برنامه «بانوي بزرگ انقلاب» از سوي صدا و سيما باعث شد كه در هفته اخير صداي منتقدان بلند شود. با وجود گذشت يك هفته از برگزاري اين همايش حاشيه‌ها هنوز ادامه دارد و روز گذشته مجيد انصاري، معاون پارلماني دولت نيز به انتقاد از اين موضوع پرداخت. بر اين اساس معاون پارلماني رييس‌جمهور تاكيد كرد كه صدا و سيما بايد در قبال رفتار خود در عدم پوشش همايش بانوي بزرگ انقلاب پاسخگوي افكار عمومي باشد.
به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاري، در پاسخ به سوالي در خصوص سانسور اخبار همايش بانوي انقلاب در صدا و سيما اظهار داشت: بسيار متاسف هستم از اينكه رسانه ملي كه بايد مهم‌ترين رخدادهاي ملي را منعكس كند و انتظار مردم است كه فراتر از نگاه‌هاي سياسي و جناحي و تنگ‌نظرانه عمل كند، يكي از مهم‌ترين رخدادهاي انقلابي و سياسي آغاز سال جديد را عملا مورد بايكوت قرار داد. تكريم بانوي بزرگ انقلاب همسر حضرت امام، تكريم يك فرد يا خاندان يا حتي امام نيست؛ تكريم اساس انقلاب اسلامي است و امام، خاندان و بيت ايشان به عنوان هويت و ماهيت انقلاب اسلامي مطرح هستند و همان‌طور كه مقام معظم رهبري هم گفتند اين انقلاب در هيچ كجاي جهان بي‌نام امام خميني شناخته شده نيست.
وي افزود: همسر امام بانوي بزرگي بود كه سهم عظيمي در نهضت اسلامي و موفقيت حضرت امام داشت و سختي‌ها و زجرهاي زيادي را در 60 سال همراهي و همدلي با امام تحمل كرده بود و در برخي سخنراني‌ها به حق نقش او را با نقش حضرت خديجه(س)، در كنار پيامبر(ص) مقايسه كرده بودند؛ ايشان به خاطر امام از همه‌چيز خود گذشت، شرايط سخت زندان و تبعيد امام و فوت امام، حاج آقا مصطفي و حاج احمد آقا را تحمل كرده بود و تكريم و تجليل او، تجليل از هويت انقلاب بود. انصاري يادآور شد: در آن جلسه رييس‌جمهور محترم سخنراني بسيار ارزنده‌اي داشتند كه جدا از شخصيت حقوقي ايشان، شخصيت حقيقي ايشان نيز نمايان شد و لازم بود كه اين سخنراني به‌طور زنده از صدا و سيما پخش شود؛ همچنين با توجه به سخنراني جامع آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و ديگر سخنرانان و مقالات و اشعاري كه ارايه شد، اين همايش از لحاظ كمي و كيفي كم‌نظير بود؛ سالن اجلاس سران مملو از زنان فرهيخته و شخصيت‌ها و مسوولان كشور، بزرگان حوزه و بيوت مراجع و بيت شريف امام بود و پخش مطالب اين جلسه علاوه بر آنكه مي‌توانست اداي دين به آن بانوي بزرگوار باشد، آموزه‌هاي فراواني براي زنان كشور داشته باشد و مخصوصا در شرايطي كه جمهوري اسلامي به نقض حقوق زنان متهم مي‌شود مطالبي كه در آن جلسه بيان شد بسيار آموزنده بود؛ اما متاسفانه صدا و سيما با وجود انتقال ابزار به سالن اجلاس و استقرار دوربين‌ها، جلسه را به‌طور مستقيم پخش نكرد و حتي در بخش‌هاي خبري نيز پوشش بسيار ضعيف و دست چندم خبري به اجلاس داده شد؛ در حالي كه برخي اوقات براي نشست‌هاي بي‌اهميت و سطحي و بي‌مايه در حوزه‌هاي بخشي و منطقه‌اي، برنامه يا پخش مستقيم مي‌شود يا روزهاي متمادي تيزر آنها پخش مي‌شود؛ اما صدا‌وسيما نه پيش‌تبليغ مناسبي براي اين همايش داشت و نه پوشش همزمان داد و نه پس از آن به موضوع پرداخت.
معاون پارلماني رييس‌جمهور با بيان اينكه رسانه ملي، رسانه گروهي و متعلق به يك حزب خاص نيست، گفت: اين همايش يك جنبه بين‌المللي هم داشت زيرا سفراي كشورهاي اسلامي و همسران‌شان نيز حضور داشتند و در هرجاي جهان معمولا به اين همايش‌ها جنبه بين‌المللي مي‌دهند اما در كشور ما صدا و سيما در حد يك همايش معمولي هم به آن نپرداخت و تصور مي‌كنم صدا و سيما در افكار عمومي محكوم است و بايد پاسخگوي اين رفتار ناموجه خود باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون