• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4445 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۱ مرداد

مشكلات آغاز ليگ برتر كماكان ادامه دارند

همه‌ چيز در هاله‌اي از ابهام

حسين طالب‌پور

 

 

 

امروز از ساعت 19:30 با ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و پارس‌جنوبي جم در ورزشگاه آزادي، نوزدهمين دوره ليگ برتر آغاز خواهد شد. البته تنها يك طبقه ورزشگاه آزادي براي تماشاگ ران قابل استفاده است و به گفته مقام‌هاي مسوول، تنها 26 هزار بليت براي اين مسابقه فروخته خواهد شد. هواداران پرسپوليس، تا زمان نگارش اين گزارش و 24 ساعت پيش از آغاز اولين بازي تيم‌شان، هنوز نمي‌دانند بايد از كجا بليت تهيه كنند. مسوولان تنها اعلام كرده‌اند كسي بدون خريد بليت از خانه به سمت استاديوم حركت نكند، اما نگفته‌اند چگونه و چطور و از كدام سامانه بايد اين بليت‌ها را تهيه كنند. هنوز مشخص نيست كه آيا قرار است از جام‌هاي قهرماني پرسپوليس در فصل گذشته ليگ برتر و جام حذفي رونمايي شود يا خير. هنوز مشخص نيست جام سوپركاپ كه به گفته سازمان ليگ پرسپوليس برنده آن است، قرار است در اولين بازي فصل به اين تيم اهدا شود يا نه. البته اينها كوچك‌ترين سوالاتي است كه در مورد اين فصل ليگ برتر مطرح مي‌شود و در آستانه آغاز فصل جديد ليگ برتر، همه‌ چيز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

پارس‌جنوبي جم، حريف پرسپوليس در ديدار افتتاحيه، 24 ساعت پيش از آغاز اين مسابقه هنوز قرارداد بازيكنانش را ثبت نكرده و مشكلات مالي عديده اين تيم باعث شده بود بازيكنان و سرمربي جمي‌ها، اعلام كنند مقابل پرسپوليس حاضر به بازي نمي‌شوند ولي با وعده‌هاي مديرعامل باشگاه و قول مساعد براي شارژ مالي، حاضر شدند به اردوي پيش از مسابقه بيايند.

خبرنگار اعتماد، تلاش كرد تا براي چهار بازي امروز و چهار بازي فردا اقدام به تهيه بليت كند ولي هيچ راهي پيدا نكرد. تنها باشگاه نفت مسجدسليمان سامانه‌اي براي هوادارانش تهيه كرده كه آن هم كار نمي‌كند و داراي اشكالات فراوان است. ورزشگاه نفت مسجدسليمان، ساعت 3 بامداد روز چهارشنبه به تاييد سعيد فتاحي رسيد ولي ورزشگاه ذوب‌آهن اصفهان كه امروز ميزبان سايپاست، تا زمان نگارش اين گزارش به تاييد سازمان ليگ نرسيده است. باشگاه ذوب‌آهن، ورزشگاه ميزبان گل‌گهر سيرجان، در بازي امروز محل ابهام است، چراكه ورزشگاه امام علي مشكلات فراواني دارد و كمتر از يك ماه پيش بود كه پله‌هاي آن فرو ريخت، اما گويا سازمان ليگ اين ورزشگاه را براي اين مسابقه تاييد كرده است.

هيات‌هاي فوتبال در فصل نقل و انتقالات مدام تاكيد مي‌كردند كه قرارداد بازيكنان باشگاه‌هاي بدهكار ثبت نخواهد شد، اما مانند فصول گذشته اين تهديد تنها در حد حرف باقي ماند و تمام تيم‌ها موفق به ثبت قرارداد بازيكنان‌شان شدند. تيم‌هايي كه به صورت مشخص بدهكار كلان هستند و حضورشان در ليگ قهرمانان آسيا هم همراه با سندسازي است.

همچنين اين فصل هم مساله حضور زنان در ورزشگاه‌ها هنوز حل نشده و مشخص نيست مانند بازي‌هاي ملي اين امكان وجود خواهد داشت زنان راهي ورزشگاه‌هاي فوتبال شوند يا خير. مسوولان دولتي اعلام مي‌كنند مانعي بر سر راه حضور زنان در ورزشگاه‌ها نيست، اما واقعيت اين است كه هيچ ميل و اراده‌اي از طرف مسوولان براي حضور زنان در ورزشگاه‌ها در بازي‌هاي ليگ وجود ندارد و به صورت قطعي در هفته‌هاي ابتدايي ليگ خبري از زنان در ورزشگاه‌ها نخواهد بود.

براي نوزدهمين فصل پياپي، ليگ برتر حرفه‌اي ايران، بدون دريافت حق پخش تلويزيوني بازي‌هايش از صدا و سيما پخش خواهد شد؛ معضلي كه فوتبال ايران را به مرز ورشكستگي رسانده و باعث شده تيم‌ها وبال گردن دولت باشند و براي كوچك‌ترين هزينه‌هاي‌شان هم گردن‌شان را پيش دولت خم كنند، در حالي كه اوضاع مي‌توانست كاملا متفاوت از اين باشد.

موضوع اسپانسرينگ تبليغات محيطي هم
بار ديگر مساله‌اي حل نشده است. همچنان تيم‌ها نمي‌توانند به صورت مستقل از سازمان ليگ براي ورزشگاه‌هاي‌شان تبليغات محيطي بگيرند. در ايران اما سازمان ليگ اين اجازه را به باشگاه‌ها نمي‌دهد و با بستن قراردادهايي شبه‌تركمانچاي، به جاي درآمدزايي از اين طريق، معمولا مجبور به پرداخت خسارت هم مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون