• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4445 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۱ مرداد

بازگشت به گذشته با ثبات

هواداران گرشاسبي را مي‌خواهند

علي كربلايي

 

 

 

طي هفته‌هاي گذشته، جنگ مديريت در پرسپوليس بالا گرفته و گمانه‌زني‌هاي زيادي در مورد آينده صندلي مديريت باشگاه شنيده مي‌شود. رسانه‌ها از افرادي همچون نبي و رغبتي براي جايگزيني ايرج عرب نام مي‌برند و هواداران پرسپوليس و حاميان هر ي ك از اين چهره‌ها در فضاي مجازي، به جدل در مورد گزينه دلخواه‌شان مي‌پردازند. گروهي ديگر هم حاميان حميدرضا گرشاسبي، مديرعامل سابق پرسپوليس هستند. مردي كه به دليل قانون منع به كار‌گيري بازنشستگان از مديرعاملي سرخ‌هاي پايتخت بركنار شد. پرسپوليس در دوران او به ثبات مالي رسيد و حواشي اطراف تيم با وجود مشكلات فراواني كه وجود داشت مديريت شد؛ مساله‌اي كه امروز در پرسپوليس ديده نمي‌شود و آرامش از اين تيم رخت بركنده است.

بحث‌ها بالا گرفته و كار به جايي رسيده كه برخي نمايندگان مجلس در نامه‌اي وزير ورزش و جوانان، خواستار معافيت حميدرضا گرشاسبي از اين قانون شده‌اند. آنها به گفته‌هاي رهبر انقلاب در مورد استثنائات اين قانون استناد كرده‌اند و از وزير خواسته‌اند «با توجه به سابقه حضور در جبهه‌هاي حق عليه باطل، تجربه مديريت ورزشي در سطوح عالي، موفقيت با پرسپوليس با وجود مشكلات عديده مالي و محروميت از نقل و انتقالات» گرشاسبي را بار ديگر به مديرعاملي پرسپوليس انتخاب كند. جداي از نيت نمايندگان براي امضاي چنين نامه‌اي، اگر چنين اتفاقي رخ بدهد، مي‌تواند پيامدهاي مثبتي براي پرسپوليس داشته باشد. پرسپوليس در دوران گرشاسبي، موفق شد به فينال ليگ قهرمانان برسد و قهرمان ليگ شود و برانكو را هم حفظ كرد. آرامشي كه در دوران او بر پرسپوليس حاكم بود، براي تيمي كه سال‌هاي سال درگير حواشي عجيب مديريتي بود و بعد از دوران گرشاسبي هم دچار مشكلات عديده‌اي شد، براي هواداران تبديل به يك دوران طلايي شده و خواهان بازگشت به آن دوران هستند. بعد از رفتن گرشاسبي، جنگ قدرتي در گرفت و ايرج عرب، نزديك‌ترين فرد به مديرعامل سابق و گزينه مدنظر او موفق شد روي صندلي مديريت بنشيند. اما مشخص و واضح است كه عرب، كاريزما و محبوبيت گرشاسبي و توان اينكه از پس مشكلات بربيايد را ندارد. او نمي‌تواند با جريان‌هايي كه در هيات‌مديره عليه او اقداماتي انجام مي‌دهند مبارزه كند و موفق نشده از كارنامه‌اش در پرسپوليس، كه كارنامه موفقي هم هست دفاع كند. عرب اسير بازي رسانه‌اي و اقدامات رقبايش شده و موفق نشده از كانال‌هاي لازم، پرسپوليس را شارژ مالي كند. مشكلي كه در دوران گرشاسبي به كم‌ترين حد خودش رسيد و همين ثبات مالي بود كه در نهايت منجر به آرامش تيم شد.

در صورتي كه بين دو گزينه نبي و رغبتي، هر يك به عنوان مديرعامل جديد پرسپوليس معرفي شوند، مي‌توان پيش‌بيني كرد كه سكوهاي ورزشگاه‌ها و فضاي مجازي چندپاره شده و اقدامات مديرعامل جديد را زير ذره‌بين قرار بدهند و در صورت بروز كوچك‌ترين مشكلي، فضا را متشنج كنند؛ اتفاقي كه همين حالا هم رخ داده و بعيد نيست در هفته‌هاي ابتدايي در ورزشگاه آزادي شعارهايي عليه ايرج عرب به گوش‌مان برسد. نبي، رغبتي و عرب در حال حاضر به عنوان گزينه‌هاي مديرعاملي و مديرعامل باشگاه، از محبوبيت و مقبوليت كافي بين هواداران پرسپوليس برخوردار نيستند و همين موضوع عاملي خواهد شد تا كار براي هر سه نفر سخت شود. ضمن اينكه اوضاع هيات‌مديره هم در اين شرايط خوب نيست و انسجامي بين آنها ديده نمي‌شود و طرفداران پرسپوليس به‌شدت از آنها شاكي هستند. حضور فرد مقتدر و محبوبي مانند گرشاسبي، مي‌تواند اين چندپارگي در هيات‌مديره را هم از بين ببرد و مخالفان حداقل فرصت اعمال نفوذ در تصميمات باشگاه را نداشته باشند. شنيده مي‌شود با توجه به اينكه مخالفان عرب از نزديكان وزير ورزش هستند، از هيچ تلاشي براي جلوگيري از تزريق پول به باشگاه فروگذار نمي‌كنند و تمام تلاش‌شان سنگ انداختن در كار عرب است؛ بدون توجه به اينكه اين سنگ‌اندازي‌ها چه آثاري روي عملكرد تيم در طول فصل خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون