• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4491 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۵ مهر

آموزش

در پي اعتراض دانشجويان علم و صنعت موضوع مورد پيگيري قرار گرفت

يك وعده غذاي خوابگاه با 70 مورد مسموميت

گروه اجتماعي| يك وعده غذايي دوشنبه شب در خوابگاه دانشجويي دانشگاه علم و صنعت، كار 70 دانشجو را به اورژانس كشاند. در حالي كه عددهاي متناقضي در مورد تعداد مسمومان اعلام مي‌شود، دانشگاه علم و صنعت بدون اظهارنظر رسمي در مورد اين جريان به سكوتش ادامه داد تا دانشجويان دست به اعتراض زدند. چند خبرگزاري روز سه‌شنبه و چهارشنبه در متن اخبار خود نوشتند كه مسوولان دانشگاه علم و صنعت از هر گونه اظهارنظر در مورد موضوع مسموميت دانشجويان ساكن خوابگاه نارمك خودداري كرده‌اند. فارس حتي خبري هم مبني بر تكذيب روابط عمومي اين دانشگاه منتشر كرد. سه‌شنبه شب دانشجويان خوابگاهي دانشگاه دست به تحصن زدند و با آماري كه اورژانس داد موضوع مسموميت تاييد شد. پيمان صابريان رييس مركز اورژانس تهران با اشاره به اينكه ۵۹ نفر از مسمومان در محل درمان شده و ۱۱ نفر به بيمارستان‌هاي امام حسين(ع) (۱۰ مورد) و آيت‌الله طالقاني تهران (يك مورد) منتقل شدند، گفت: «براي اين حادثه ۳ دستگاه آمبولانس، يك دستگاه موتورلانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس اعزام شد.» معيد مهديان، دبير شوراي صنفي دانشگاه علم و صنعت ايران اعلام كرده است كه مشكل مسمويت غذايي براي دانشجويان علم و صنعت در تير ماه امسال و براي 8 دانشجو رخ داده بود. او همچنين به فارس گفته است: «با اعتراض دانشجويان امروز (۲۴ مهرماه) با دستور رييس دانشگاه كميته‌اي براي بررسي موضوع در حال برگزاري است كه همه معاونان و مديران دانشگاه به همراه پيمانكار و شوراي صنفي در اين جلسه حضور دارند.»

در سايت دانشگاه علم و صنعت هيچ واكنشي در مورد موضوع مسمويت دانشجويان ساكن خوابگاه منتشر نشده است. تنها خبر مربوط به روز گذشته اين سايت، خبر مربوط به انتصاب روزبه قوسي به سمت مدير امور دانشجويان است كه او در اولين واكنش گفته است بايد منتظر زمان بيشتر براي پيگيري موضوع بود. در اين ميان فريبرز سجادي، معاون امور دانشجويان صندوق رفاه دانشجويان از پيگيري و بررسي موضوع مسموميت غذايي دانشجويان دانشگاه علم و صنعت توسط صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم خبر داد و به مهر گفت: ‌«صندوق رفاه دانشجويان به همراه دانشگاه علم و صنعت درحال بررسي علت موضوع هستند و به زودي نتيجه آن اعلام مي‌شود.»

وزير آموزش و پرورش اعلام كرد

شوراي عالي مرجع رسيدگي به حذف زبان انگليسي است

گروه اجتماعي| طرح جديد مجلس كه گزينه واگذاري آموزش زبان مدارس به موسسه‌هاي آزاد را مطرح كرده و در صورت تصويب به حذف زبان انگليسي از مدرسه‌ها مي‌انجامد واكنش‌ها و انتقادات فراواني به همراه داشت. روز گذشته وزير آموزش و پرورش اعلام كرد كه مرجع قانوني در مورد اين تصميم شوراي عالي آموزش و پرورش است. محسن حاجي ميرزايي روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث حذف زبان انگليسي از مدارس، گفت: «شوراي عالي آموزش ‌و پرورش يك مرجع قانوني است كه درباره برنامه‌هاي درسي و فرآيندهاي آموزشي ضمن بررسي‌هاي لازم، مصوبه‌هايي دارد. اگر موضوعي ضرورت داشته باشد كه دانش‌آموزان فراگيرند بايد در آموزش و پرورش اين كار انجام شود و قابل ‌واگذاري نيست و اگر ضرورت ندارد بايد حذف شود؛ لذا مرجع رسيدگي به اين موضوعات شوراي عالي آموزش ‌و پرورش است.» در طرحي كه با نام «رفع انحصار از آموزش زبان انگليسي» و با امضاي 57 نماينده در مجلس تدوين شده است اشاره شده كه واگذاري موضوع به آموزشگاه‌هاي آزاد براي جبران كاستي‌هاي آموزش زبان در سيستم آموزش و پرورش است: «از آنجا كه آموزش زبان در مدارس نسبت به آموزش در آموزشگاه‌هاي آزاد زبان كمتر موفقيت‌آميز بوده، بهتر است كه آموزش تمامي زبان‌هاي انگليسي و غيرانگليسي از محيط مدارس خارج شده و از طريق آموزشگاه‌هاي آزاد صورت گيرد.» وزير آموزش ‌و پرورش روز گذشته با بيان اينكه پيشنهاد مي‌شود از طريق شوراي عالي آموزش‌وپرورش كارها را دنبال كنيم بدون اشاره به انتقاداتي كه در مورد نحوه آموزش زبان در مدرسه‌ها مطرح شده است، گفت: «اگر آموزش در مدارس كاستي دارد اين موضوع قابل‌بررسي و رفع است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون