• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4491 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۵ مهر

خبر

شرط وزارت بهداشت براي ارايه خدمات استارت‌آپي در درمان

تسهيل ارايه خدمات سلامت به مردم يكي از دغدغه‌هاي اين روزهاي نظام بهداشت و درمان كشور است و شايد يكي از راهكارهاي آن تعامل حوزه سلامت با استارت‌آپ‌هاي موجود در اين حوزه باشد كه مي‌توانند خدمات را به‌صورت آنلاين به مردم ارايه كنند؛ به‌طوري كه استارت‌آپ‌ها با آزمايشگاه‌هاي تشخيص طبي يا مراكز درماني قرارداد بسته و خدماتي چون اعلام نتايج آزمايشات به صورت آنلاين را به مردم ارايه دهند. اما آيا وزارت بهداشتي‌ها با اين اقدامات موافقند يا آن را دخالت در امر درمان مي‌دانند؟ قاسم جان‌بابايي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره فعاليت‌هاي استارت‌آپي در حوزه سلامت، گفت: ما دستورالعمل نحوه كار استارت‌آپ‌ها در حوزه سلامت را تدوين كرده‌ايم، اما هنوز اين دستورالعمل ابلاغ نشده است. اكنون در حال انجام كارهاي حقوقي اين دستورالمعل هستيم و به محض پايان كار آن را ابلاغ مي‌كنيم.وي با بيان اينكه معتقديم كه استارت‌آپ‌ها در حوزه سلامت مي‌توانند كار مردم را بسيار تسهيل كنند، افزود: اما تا زماني‌كه اين استارت‌آپ‌ها ثبت نشده، قانونمند نشده‌اند و شركت‌هاي‌شان در وزارت‌ بهداشت ثبت نشده باشند، ارايه خدمت سلامت از سوي آنها خلاف است؛ زيرا ما نمي‌دانيم چه اتفاقي در خانه مردم مي‌افتد. همه افراد و مراكزي كه مي‌خواهند خدمات استارت‌آپي در حوزه سلامت ارايه كنند، بايد حتما از وزارت بهداشت مجوز دريافت كرده و داراي كد شناسه باشند تا ما بتوانيم كارشان را رصد كنيم.جان‌بابايي تاكيد كرد: در حال حاضر هر كس اين اقدامات را انجام مي‌دهد، بدون مجوز بوده و ما با آن برخورد مي‌كنيم. البته يك مورد تخلف در تهران و در حوزه دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در اين باره اتفاق افتاد كه برخورد قانوني با آن انجام شد.

بيش از ۱۵ ميليون دانش‌آموز سر كلاس مي‌روند

مهدي شرفي، سرپرست مركز برنامه‌ريزي و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش آخرين آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان براي سال تحصيلي 99- 1398 را اعلام كرد.

به گزارش مهر، مهدي شرفي آخرين آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان (بر اساس اطلاعات ثبت ‌شده در سامانه سناد)، تا ۲۳ مهر را ۱۵ ميليون و ۱۳۸هزار و ۵۲۳ نفر اعلام كرد.وي افزود: از اين آمار، 8 ميليون و ۲۷۸ هزار و ۲۸۲ نفر در دوره ابتدايي، 3 ميليون و ۴۳۷ هزار و ۶۷۳ نفر در دروه متوسطه اول و 2 ميليون و۶۸۹ هزار و ۳۴۴ نفر در دوره متوسطه دوم ثبت‌نام شده‌اند.سرپرست مركز برنامه‌ريزي و فناوري اطلاعات در ادامه گفت: از ميان آمار كل دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در دوره پيش‌دبستاني ۷۳۳ هزار و ۲۲۴ نوآموز، در شاخه نظري يك ميليون و ۷۴۴ هزار و۷۱۹ نفر، در هنرستان‌هاي فني و حرفه‌اي ۴۲۴ هزار و ۲۷ نفر و در هنرستان‌هاي شاخه كاردانش ۵۲۰ هزار و ۵۹۸ نفر ثبت‌نام كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون