• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3229 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت

دستگيري دو زورگير غرب تهران در عمليات تعقيب و گريز

اعتماد| دو زورگير موتورسوار كه غرب تهران را جولانگاه سرقت‌هاي خود كرده بودند در عمليات تعقيب و گريز پليس به دام افتادند.
ساعت 16 سي‌ام فروردين امسال ماموران كلانتري 133 شهر زيبا هنگام گشت‌زني در محدوده بلوار تعاون به دو سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت مشكوك شده و دستور توقف آن را صادر كردند اما راكب موتورسوار با بي‌اعتنايي به دستور پليس اقدام به فرار كرد و به اين ترتيب عمليات تعقيب و گريز آغاز شد. در اين عمليات، راكب كه كنترل موتور را از دست داده بود، به جدول كناره خيابان برخورد كرد و به اين ترتيب هر دو متهم به زمين خورده و دستگير شدند. ماموران كه در بازرسي اوليه دو قبضه چاقو و تعدادي گوشي همراه از متهمان كشف كرده بودند، آنها را به كلانتري منتقل كردند.
با انتقال متهمان به كلانتري پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «زورگيري» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. تحقيقات اوليه ماموران نشان مي‌داد كه متهمان در طول روز با پرسه‌زني در مناطق غربي تهران، اقدام به سرقت‌هاي متعدد كرده و پيش از اين پرونده سرقت‌هاي آنها در پايگاه دوم آگاهي در حال رسيدگي بود. اين در حالي بود كه با شناسايي افرادي كه از سوي دو زورگير مورد سرقت قرار گرفته بودند، جزييات بيشتري از زورگيري متهمان فاش شد. يكي از مالباختگان پس از شناسايي متهمان درباره شيوه زورگيري آنها به كارآگاهان گفت: ساعت 15:30 سي‌ام فروردين امسال در منطقه باغ فيض تهران در حال پياده‌روي بودم كه متهمان سوار بر يك دستگاه موتوسيكلت، با چاقو به سمت من حمله‌ور شده و گوشي همراهم را به سرقت بردند. زن جوان ديگري نيز كه طعمه زورگيري دو متهم شده بود به كارآگاهان گفت: 27 فروردين امسال دو متهم كه سوار بر موتور بودند به من نزديك شدند و يكي از آنها كه جواني قدبلند بود با تهديد چاقو، گوشي همراهم را به سرقت برد و سپس هر دو از محل متواري شدند. با ثبت شكايت مالباختگان روند بازجويي از متهمان آغاز شد. آنها كه در برابر مالباختگان قرار گرفته بودند صراحتا به ده‌ها فقره زورگيري، كيف‌قاپي و خفت‌كني در مناطق مختلف تهران به ويژه در مناطق بلوار فردوس، سعادت‌آباد، خيابان سرو، شهرزيبا، بلوار تعاون، بلوار الهام و... اعتراف كرده و گفتند كه در طول روز اقدام به چندين فقره سرقت زنجيره‌اي كرده و پس از انجام سرقت‌ها، گوشي‌هاي همراه را در خيابان جمهوري مي‌فروختند. تحقيقات كارآگاهان نشان مي‌داد كه متهمان گوشي‌هاي همراه بالاي يك ميليون تومان را به قيمت 200 هزار تومان و گوشي‌هاي ارزان‌تر را به قيمت 50 هزار تومان مي‌فروختند.
سرهنگ كارآگاه داود مرادي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به كشف ده‌ها گوشي همراه از مخفيگاه متهمان از پيگيري پليس براي شناسايي صاحبان گوشي‌ها خبر داد و گفت: با توجه به محدوده زورگيري‌هاي متهمان، پرونده آنها براي رسيدگي بيشتر و شناسايي ساير مالباختگان همچنان در پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در حال رسيدگي است و شهرونداني كه به شيوه مشابه مورد زورگيري قرار گرفته‌اند مي‌توانند براي پيگيري شكايت خود به پايگاه دوم پليس آگاهي در خيابان آزادي، خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون