• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3229 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت

خبركوتاه

مرگ 289 نفر در تهران براثر سوختگي و غرق‌شدگي

ايرنا| در سال گذشته 289 نفر در استان تهران بر اثر سوختگي و غرق‌شدگي جان خود را از دست داده‌اند.
در سال گذشته 244 مورد فوت ناشي از سوختگي به مراكز پزشكي قانوني ارجاع شده كه اين رقم در مقايسه با سال 92 كه تعداد موارد فوت ناشي از سوختگي 264 مورد اعلام شده بود، 6/7 درصد كاهش يافته است.
طبق اين گزارش از كل فوت‌شدگان در اثر سوختگي در سال گذشته، 156 نفر مرد و 88 نفر زن بوده‌اند.
بر همين اساس در اسفند سال گذشته نيز 19 مورد فوت ناشي از سوختگي به مراكز پزشكي قانوني استان ارجاع شده است. بنابر اين گزارش، در سال گذشته، 45 نفر نيز در استان بر اثر غرق‌شدگي جان باخته‌اند كه از اين ميان 40 نفر مرد و پنج نفر زن بوده‌اند، تعداد فوت ناشي از غرق‌شدگي در سال 92 نيز 45 مورد گزارش شده بود.
در ماه پاياني سال 93 نيز دو مورد فوت ناشي از غرق‌شدگي به مراكز پزشكي قانوني استان ارجاع شده است.

مسموميت 76 دانش‌آموز در زرند كرمان

ايرنا| 76 نفر از دانش‌آموزان مدرسه‌اي در زرند كرمان به دلايل نامشخص مسموم شدند.
حبيب‌الله خنجري، فرماندار زرند درباره اين حادثه گفت: از اين تعداد در حال حاضر 26 دانش‌آموز در بيمارستان‌هاي سينا و امام علي(ع) زرند بستري هستند.
به گفته وي دو دانش‌آموز نيز با توجه به حساسيت والدين آنان براي ادامه درمان به كرمان منتقل شدند. دانش‌آموزان مدرسه‌اي در زرند طي دو روز گذشته به علت مسموميت به بيمارستان‌هاي زرند منتقل و شماري از آنها بستري شده‌اند. فرماندار زرند افزود: در پي بستري شدن تعدادي از دانش‌آموزان در بيمارستان‌هاي زرند نشست اضطراري با حضور معاون پشتيباني اداره كل آموزش و پرورش استان، نماينده استانداري و جمعي از مسوولان مراكز بهداشتي، درماني و آموزشي شهرستان زرند در محل فرمانداري تشكيل شد. وي گفت: مسموميت غذايي هنوز به‌طور دقيق مورد تاييد نيست اما با توجه به فصل گرما توزيع غذاي گرم در مدارس به صورت ميان‌وعده ممنوع است.
فرماندار زرند افزود: به محض اطلاع از اين واقعه و مراجعه تعدادي از دانش‌آموزان به مراكز درماني شهرستان بلافاصله تيم‌هايي از مراكز بهداشت تشكيل و به بيمارستان‌هاي سطح شهر براي شناسايي نوع بيماري و اقدامات اوليه براي جلوگيري از گسترش آن اعزام شد.
وي گفت: تيم‌هاي مذكور براي روشن شدن وضعيت بهداشت مدرسه دانش‌آموزان مسموم به اين آموزشگاه مراجعه و پس از نمونه‌برداري از غذاهاي سروشده و نمونه‌برداري از آب آشاميدني مدرسه اين موارد را به مراكز آزمايشگاهي ارسال كردند. خنجري تصريح كرد: نتايج بررسي‌ها درباره علت مسموميت دانش‌آموزان پس از قطعيت يافتن اعلام مي‌شود. دادستان زرند نيز از دستور ويژه براي بررسي موضوع مسموميت دانش‌آموزان خبر داد و گفت: موضوع همچنان در دست بررسي است.
علي ميرزابيگي افزود: دستگاه قضايي بدون اغماض با مسببان احتمالي اين حادثه پس از به اثبات رسيدن ارتكاب جرم و قصور از هر شخصي يا اشخاصي برخورد جدي و قانوني را انجام مي‌دهد. تعداد دانش‌آموزان مسموم در خبري كه روز گذشته رسانه‌ها منتشر كردند حدود 40 نفر ذكر شده بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون