• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4519 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۴ آذر

خبرخوان

افزايش نرخ دلار و سكه

قيمت هر قطعه سكه تمام‌بهار آزادي طرح جديد، روز يكشنبه ۳ آذر ۹۸ در بازار آزاد تهران، به ۴ ميليون و ۲۷۰ هزار تومان رسيد. از سوي ديگر نرخ دلار نيز با 0.8 درصد افزايش، 11,893 تومان اعلام شده است.

واقعي‌تر شدن قيمت‌ها سيگنال خوبي براي بازار سرمايه است

امير هاموني، مديرعامل فرابورس ايران در خصوص آثار سهميه‌بندي بنزين بر بازار سرمايه گفت: بورس همواره داعيه‌دار واقعي شدن قيمت‌ها بوده است؛ اين اتفاق گامي مهم در جهت بهبود كيفيت ارزش‌گذاري شركت‌ها است. او در ادامه گفت: در روزهاي اخير فعالان بازار بايد تحليل خود را به دو سطح كوتاه‌مدت و بلندمدت تقسيم كنند؛ در تحليل كوتاه‌مدت، ضروري است سهامداران به اين مهم توجه داشته باشند كه آيا افزايش نرخ بنزين اثري بر صورت‌هاي مالي شركت‌ها دارد يا خير؛ همچنين بايد به نقش ساير حامل‌هاي انرژي در تراز مالي شركت‌ها توجه داشته باشند.

رشد بيش از ۱۸ درصدي انتصاب زنان در دولت تدبير و اميد

معصومه ابتكار، معاون رييس‌جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: روند انتصاب زنان در پست‌هاي مديريتي در دولت تدبير و اميد روند خوبي داشته، به گونه‌اي كه از انتصاب ۱۳.۶ درصدي در سال ۹۶ به ۱۸.۸ درصدي در امسال افزايش يافته است.

موافقت مجلس با طرح ممنوعيت افزايش قيمت كالاها و خدمات

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به يك فوريت طرح ممنوعيت افزايش قيمت كالاها و خدمات ناشي از مديريت مصرف سوخت راي دادند. احمد بيگدلي، نماينده مردم خدابنده به عنوان طراح اين طرح دوفوريتي گفت: مديريت مصرف سوخت در جلسه سران قوا تاييد و مورد حمايت رهبري قرار گرفت اما دغدغه و نگراني مردم و نمايندگان و كارشناسان اقتصادي عوارض و عواقب بعد از طرح مديريت مصرف سوخت است و اينكه عده‌اي هميشه منتظر سوءاستفاده و افزايش قيمت هستند.

مسووليت‌هاي ناشي از عدم پرداخت برات مشخص شد

نمايندگان مجلس در مصوباتي مسووليت‌هاي ناشي از نكول يا عدم پرداخت برات را مشخص كردند. نمايندگان مجلس در جلسه علني عصر روز يكشنبه و در ادامه بررسي جزييات لايحه تجارت در كتاب دوم مربوط به اسناد تجارتي ماده ۳۷۷ را تصويب كردند كه به موجب آن چنانچه برات، ظرف مهلت مقرر در ماده ۳۶۷ اين قانون براي پرداخت ارايه نشده باشد هر يك از مسوولان سند مي‌توانند به هزينه و مسووليت دارنده برات مبلغ قابل پرداخت را در صندوق دادگستري به امانت بگذارند. همچنين طبق ماده مصوب ۳۷۹ نكول يا عدم پرداخت بايد از طريق واخواست نكول يا عدم پرداخت محرز شود.

بر اساس ماده ۳۸۰ واخواست نكول بايد ظرف مهلت مقرر انجام شود اگر در خصوص مورد مذكور در ماده ۳۴۲ اين قانون نخستين ارايه در آخرين روز مهلت واقع شده باشد واخواست مي‌تواند روز بعد هم به عمل‌ آيد.

آمار بيشترين و كمترين پروازهاي مهرماه

در مهر‌ماه امسال 16 شركت هواپيمايي در فرودگاه مهر‌آباد پرواز انجام دادند كه در اين ميان بيشترين پرواز مربوط به شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با 676 پرواز و كمترين آن مربوط به شركت هواپيمايي پويا‌اير با 48 پرواز بود.

عرضه متنوع فرآورده‌هاي پالايشي و پتروشيمي

بورس انرژي ايران، روز يكشنبه ميزبان عرضه انواع فرآورده‎هاي پالايشي و پتروشيمي بود. رينگ داخلي اين بورس، ديروز شاهد عرضه كالاهاي آيزوريسايكل، آيزوفيد، حلال ۴۰۲، حلال ۴۰۴ و ريفورميت پالايش نفت تبريز، آيزوريسايكل، حلال ۴۰۲، نفتاي سبك و نفتاي سنگين پالايش نفت تهران و آيزوريسايكل، بلندينگ نفتا حلال ۴۱۰، حلال ۴۰۴ و نفتاي سنگين تصفيه ‌نشده پالايش نفت شيراز است و گاز مايع مجتمع گاز پارس‌جنوبي در رينگ بين‌الملل عرضه شد.

دستور ترخيص هزار دستگاه خودروي وارداتي در گمرك

احمد ذاكري، معاونت توسعه مديريت و منابع گمرك ايران گفت: با دستور مرجع قضايي، دستور ترخيص بيش از هزار دستگاه خودروي سواري وارداتي داده شده و تشريفات آن در حال انجام است.

تجارت ايران آماده قطع اينترنت نبود

شهاب جوانمردي، عضو اتاق بازرگاني تهران معتقد است با توجه به افزايش قابل توجه نفوذ اينترنت در فضاي تجارت امروز، قطعي ناگهاني آن تجارت كشور را متضرر كرد. او اظهار كرد: در سال‌هاي اخير با توجه به افزايش قدرت نفوذ اينترنت، بخش قابل توجهي از تجارت جهاني از اين مسير انجام مي‌شود. امروز چه براي ارتباط‌گيري با صادركنندگان به ايران و چه براي صادرات كالا از كشور، بخش قابل توجهي از مذاكرات و ارتباطات از طريق اينترنت انجام مي‌شود و از اين رو قطعي ناگهاني آن يك شوك به اقتصاد كشور وارد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون