• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4577 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ بهمن

نگاهي به مهم‌ترين ديدارهاي فوتبال باشگاهي اروپا

يكه‌تازي ليورپول و صدرنشيني بايرن

شنبه يكي از جذاب‌ترين روزهاي هفته براي فوتبالي‌هاست و اين هفته هم از اين قاعده مستثني نبود. در اقصي‌ نقاط اروپا ديدارهاي حساسي برگزار شد و سرنوشت بالاي جدول ليگ‌هايي مثل ليگ برتر، لاليگا و بوندس‌ليگا همان روز شنبه معلوم شد. در ادامه نگاهي خواهيم داشت به مهم‌ترين ديدارهاي اين روز در انگليس، اسپانيا، آلمان، ايتاليا و فرانسه.

 

ليورپول همچنان مي‌تازد

هفته گذشته در حالي كه تنها 24 هفته از ليگ برتر انگليس گذشته بود، ليورپول موفق شد سهميه ليگ قهرمانان اروپا را قطعي كند. سرخ‌هاي مرسي‌سايد روز گذشته در آنفيلد مقابل ساوت‌همپتون قرار گرفتند و موفق شدند اين تيم را با 4 گل از پيش رو بردارند. اين ديدار در نيمه اول با تساوي بدون گل خاتمه يافت، اما در نيمه دوم ابتدا چمبرلين در دقيقه 47، هندرسون در دقيقه 60 و صلاح در دقايق 72 و 90 موفق شدند دروازه قديس‌ها را باز كنند. ليورپول با اين نتيجه به 73 امتياز از 25 مسابقه رسيد و از ابتداي فصل تاكنون تنها 2 امتياز را از دست داده است. لسترسيتي و چلسي در كينگ پاور ديگر ديدار مهم شنبه را برگزار كردند كه اين مسابقه در نهايت با نتيجه مساوي به پايان رسيد. ابتدا در دقيقه 47 روديگر چلسي را پيش انداخت، اما در دقايق 54 و 64 بارنس و چيلول روي اشتباهات ويلي كابايه‌رو كه جانشين كپا شده بود دو بار دروازه چلسي را باز كردند. روديگر در دقيقه 71 كار را به تساوي كشاند تا اوضاع شاگردان لمپارد از اين بدتر نشود. چلسي با 41 و لستر با 49 امتياز در رده‌هاي چهارم و سوم جدول هستند. اورتون آنچلوتي در يك ديدار مهم موفق شد در خانه واتفورد شكست دو بر صفر را با برد سه بر دو عوض كند تا به ميانه‌هاي جدول بازگردد. ولورهمپتون و يونايتد، تيم‌هاي ششم و هفتم جدول نيز در يك ديدار نه چندان جذاب به تساوي صفر- صفر دست يافتند.

بايرن به صدر بازگشت

بوندس‌ليگا يكي از جذاب‌ترين فصل‌هايش را سپري مي‌كند و در صدر جدول دستخوش تغييرات فراواني مي‌شود. شروع نه چندان خوب بايرن با كواچ باعث شد فليك هدايت اين تيم را عهده‌دار شود و با هدايت اين مربي بايرن موفق شد بعد از مدت‌ها به صدر جدول بازگردد. بايرن در خانه ماينتس تا دقيقه 26 سه گل پيش افتاد و در آخرين دقيقه نيمه اول يك گل دريافت كرد و بازي با همين نتيجه به پايان رسيد تا باوارايايي‌ها با 42 امتياز به تنهايي در صدر قرار بگيرند. لايپزيش، صدرنشين هفته قبل بوندس‌ليگا نتوانست از سد مونشن گلادباخ، تيم چهارم جدول بگذرد و با تساوي دو گله مقابل اين تيم متوقف شد. دورتموند به روند فوق‌العاده‌اش با ارلينگ هالند ادامه مي‌دهد و اين بازيكن در سومين ديداري كه براي اين تيم به ميدان رفت، موفق شد ششمين و هفتمين گلش را نيز به ثمر برساند. دورتموند در ديداري حساس مقابل يونيون برلين تازه‌وارد قرار گرفت و با 5 گل اين تيم را در هم كوبيد تا به رده سوم جدول برسد. هالند با اين هفت گل نشان داده تنها يك استعداد نيست و در مسير تبديل شدن به يك ستاره بزرگ قرار دارد. او تنها 135 دقيقه براي دورتموند بازي كرده و هر 19 دقيقه موفق شده يك گل براي زنبورها به ثمر برساند. تاكنون هيچ بازيكني در تاريخ بوندس‌ليگا در سه ديدار ابتدايي‌اش 7 گل به ثمر نرسانده بود.

 

ايتاليا، روز تلخ آ.اس رم

گرگ‌هاي پايتخت بعد از اينكه هواداران‌شان را اميدوار به كسب سهميه كردند، با نمايشي نااميدكننده تمام رشته‌ها را پنبه كردند. آنها مقابل ساسولو كاملا غافلگير شدند و پرس سنگيني كه از جلو انجام مي‌دادند كاملا به ضررشان تمام شد. تا دقيقه 26 ساسولو با نتيجه سه بر صفر از رم پيش بود. ادين ژكو و ورتوت تا دقيقه 72 نتيجه را سه بر دو كردند، اما ژرمي بوگا در دقيقه 74 تير خلاص را به پيكر گرگ‌هاي شهر رم وارد كرد. پارما، با تساوي مقابل كالياري در خانه اين تيم جايگاهش در رده هفتم جدول را حفظ كرد و همسايه كالياري در رده ششم باقي ماند. ديگر بازي روز شنبه را بولونيا و برشا برگزار كردند كه ميزبان دو بر يك پيروز شد.

 

اسپانيا، والنسيا از اتلتيكو گذشت

روز گذشته در گزارشي از دربي مادريد در اين صفحه خوانديد. رئالي‌ها با گل كريم بنزما جايگاه‌شان را در صدر جدول مستحكم و اتلتيكو را در بحراني كه در آن گرفتار شده‌اند، غوطه‌ور كردند. نتيجه روز شنبه اتلتيكو باعث شد والنسيا با برتري يك بر صفر مقابل سلتاويگو با 37 امتياز يك امتياز از اتلتيكو پيش بيفتد. سلتا با 17 امتياز در رده نوزدهم جدول قرار دارد و با ادامه اين روند سقوطش حتمي به نظر مي‌رسد. البته اسپانيول با شكست مقابل گرانادا جايگاهش در انتهاي جدول را مستحكم‌تر كرد و از 22 بازي تنها 15 امتياز دارد. مايوركا يك بر صفر از وايادوليد شكست خورد.

 

فرانسه، پاريس همچنان در اوج

پاري‌سن‌ژرمن مقابل مون‌پليه قرار گرفت و در پارك‌ده‌پرنس دمار از روزگار اين تيم درآورد. سارابيا، دي‌ماريا، كونگره (گل به خودي)، امباپه و كروزوا زننده گل‌هاي پاري‌سن‌ژرمن در اين مسابقه بودند. نكته جالب توجه اين مسابقه درگيري امباپه و توخل بعد از تعويض ستاره فرانسوي بود. پاريسي‌ها با 15 اختلاف امتياز در صدر جدول قرار دارند و كار سختي براي تكرار قهرماني‌شان ندارند. موناكو نيز در ادامه تيره‌روزي‌هايش مقابل تيم‌المپيك سه بر يك شكست خورد و در رده سيزدهم جدول قرار گرفت. رن با چهار گل موفق شد آنژه را شكست بدهد و به رده سوم جدول صعود كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون