• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4577 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ بهمن

حاشيه‌سازي‌‌هاي ستاره جوان آغاز شده

امباپه- زيدان؛ نياز مبرم فوتبال

اگر روي بهترين بودن رونالدو يا مسي در عصر حاضر اتفاق نظري وجود نداشته باشد، روي اين موضوع كه كيليان امباپه جانشين آنها خواهد بود كمتر كسي ترديد دارد. امباپه جوان ‌اول فوتبال اروپا محسوب مي‌شود و در همين سن كم دومين بازيكن گرانقيمت تاريخ فوتبال است. امباپه جام جهاني فوتبال را برده، قهرمان فرانسه شده و با موناكو زماني كه 18 سالش هم نشده بود به نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا رسيده است. كيليان امباپه به دليل سرعت بسيار بالا، تكنيك ناب و البته قدرت تمام‌كنندگي فوق‌العاده‌اش در 20 سالگي يك بازيكن كامل به شمار مي‌رود و اولين فوتباليستي است كه جايزه «كوپا، بهترين فوتباليست جوان سال» را برده و به اين جايزه اعتبار بخشيد. امباپه در سال 2019 تبديل به بهترين بازيكن سال و بهترين بازيكن جوان سال ليگ فرانسه شد تا همگان حكم به تولد يكي از بزرگ‌ترين ستاره‌هاي تاريخ فوتبال بدهند. آمارهاي امباپه به نسبت رونالدو و مسي در سن مشابه، بسيار بهتر است. اما تاريخ فوتبال بازيكنان مستعد بسياري را ديده كه به دلايل بسياري نتوانستند روند رو به رشدشان را ادامه بدهند. يكي از مهم‌ترين دلايلي كه فوتباليست‌هاي جوان راه‌شان را گم مي‌كنند، نداشتن ظرفيت لازم براي رسيدن به آن سطح از شهرت است.

امباپه دو سال است كه تمام چشم‌ها را به خود خيره كرده و از نوجواني با او مانند يك ابرستاره برخورد شده. او در دو هفته اخير رفتارهايي از خود نشان داده كه پيش‌تر از او نديده بوديم. امباپه يك بچه خوب بود كه به حرف مربي‌هايش گوش مي‌كرد و در جريان بازي كارهاي عجيب نمي‌كرد. دو هفته پيش بود كه امباپه در ديدار مقابل رنس وقتي مقابل دروازه نقش بر زمين شده بود خود را به هر ترتيب به توپ رساند و به شكل عجيبي با دست آن را وارد دروازه كرد. شنبه شب هم بعد از اينكه گل چهارم تيمش را مقابل مون‌پوليه به ثمر رساند، تعويض شد و رفتار مناسبي با توماس توخل نداشت. او از تعويض ناراحت بود و حاضر نشد به حرف‌هاي مربي‌اش گوش كند. توماس توخل بعد از اين رفتار امباپه گفت: «من سرمربي هستم. يك نفر بايد تصميم بگيرد كه چه بازيكني وارد شود و چه كسي زمين را ترك كند. اين تصاوير، صحنه‌هاي خوبي نيست و آثار منفي را در ذهن بيننده ايجاد مي‌كند. ما فوتبال بازي مي‌كنيم نه تنيس. كيليان باهوش است و ذهنيت خوبي دارد و بنابراين نيازي به ايجاد چنين شرايطي نيست. از اين اتفاق ناراحت نيستم بلكه غمگينم چون نيازي به اين كار نبود.»

امباپه بعد از برتري رئال مقابل اتلتيكو در دربي مادريد به پست‌هاي رئالي‌ها واكنش نشان داد و آنها را لايك كرد. او زير پست كريم بنزما كامنت هم گذاشت تا اين حركت به عنوان چراغ سبزي از جانب امباپه به رئال مادريد تلقي شود. اكنون برخي مي‌گويند با توجه به شرايط جديد امباپه و رفتارهايي كه اين ستاره جوان از خودش نشان مي‌دهد، بهترين اتفاق براي تمام طرفين اين است كه اين ستاره جوان به رئال مادريد برود و زير نظر زيدان كار كند. كاريزماي زيدان مي‌تواند كمك كند اين ستاره جوان از مسيري كه در حال وارد شدن به آن است، خارج شود. زيدان پيش‌تر به سادگي توانسته بود رونالدو را نيمكت‌نشين كند و هيچ مشكلي هم پيش نيايد. او توانايي فوق‌العاده‌اي در كار با ستارگان جوان دارد و در رئال مادريد نشان داده به خوبي مي‌تواند همه را راضي نگه دارد. انتقال امباپه به رئال مي‌تواند ستاره آينده فوتبال را به بالاترين سطحش برساند و جهان فوتبال از داشتن چنين ستاره بزرگي محروم نشود. در حال حاضر تنها بايد منتظر باشيم و ببينيم امباپه در ادامه فصل چه رفتارهايي نشان مي‌دهد و آيا اين موارد اخير اتفاقي بوده يا آغاز يك روند است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون