• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4577 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ بهمن

انصراف 26 تيم از بدمينتون جام فجر

امريكا و كانادا به شيراز مي‌آيند

بيست‌ونهمين دوره مسابقات بدمينتون جام فجر، از روز پانزدهم بهمن آغاز مي‌شود و تا هجدهم ادامه پيدا مي‌كند. مسابقات بين‌المللي بدمينتون جام فجر در ابتدا قرار بود با حضور 39 كشور خارجي برگزار شود و امتيازات نفرات برتر براي حضور در المپيك توكيو لحاظ شود. با اين وجود طي روزهاي گذشته خبري منتشر شد مبني بر اينكه امتياز اين رقابت‌ها در كسب سهميه المپيك لحاظ نخواهد شد. به نقل از سايت badzin فدراسيون جهاني بدمينتون اين خبر را منتشر كرده است. خبري كه به سرعت باعث كاهش تعداد تيم‌هاي حاضر در مسابقات شد. در بيانيه فدراسيون جهاني آمده است: «با وجود اينكه فدراسيون بدمينتون ايران از طرف خود اطمينان داده امنيت براي شركت‌كنندگان فراهم خواهد بود اما برخي بازيكنان به دليل توصيه دولت‌هاي‌شان مبني بر اينكه تنها در صورت ضرورت به ايران سفر كنند، از حضور در اين مسابقات كناره‌گيري كرده‌اند. از اين رو امتياز اين مسابقات در رنكينگ المپيك تاثير ندارد اما در رنكينگ جهاني اعمال مي‌شود.»

انصراف اوليه چند ورزشكار و از بين رفتن تاثير امتياز مسابقات در كسب سهميه المپيك عده‌اي ديگر از ورزشكاران را براي انصراف ترغيب كرد و درنهايت 26 كشور از حضور در مسابقاتي كه امسال برخلاف هميشه قرار بود در شيراز برگزار شود، كناره‌گيري كردند. با اين حال 13 كشور براي حضور در رقابت‌هاي بين‌المللي بدمنيتون جام فجر اعلام آمادگي كردند كه در بين آنها نام چند كشور از‌جمله امريكا جلب‌توجه مي‌كند. طبق اعلام فدراسيون بدمينتون 13 كشور خارجي ازجمله امريكا، كانادا، بلژيك، اوكراين، هند، اتريش، بلغارستان، اسلواكي، پاكستان، افغانستان عراق، برزيل و ايسلند به اين مسابقات مي‌آيند. در بين نفرات اعزامي اين 13 تيم نفراتي با رنكينگ زير 100 نيز مشاهده مي‌شود كه اين امر كيفيت مسابقات را تضمين خواهد كرد.

رقابت‌هاي بدمينتون جام فجر به مدت 4 روز برگزار مي‌شود و براي نفرات برتر جايزه 25 هزار دلاري تعيين شده است. طبق برنامه اعلام شده اين مسابقات صبح‌ها در قسمت زنان و بعدازظهرها در بخش مردان و به صورت انفرادي و تيمي دو نفره در سالن شهيد دستغيب شيراز برگزار خواهد شد. در دوره پيش اين مسابقات در بخش تك نفره ويتيس ران از تايلند با غلبه بر لي شي فنگ از چين به مقام قهرماني دست پيدا كرد و در بخش دو نفره نيز پيري هارديكا و ادنان موولانا از اندونزي قهرمان شدند. تيم‌هاي كشورمان كه شامل سه تيم از مردان و 3 تيم از زنان بودند تا مرحله يك‌هشتم نهايي مسابقات توانستند بالا بروند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون