• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4599 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۱ اسفند

آلبوم منتشرنشده استاد شجريان به‌زودي منتشر مي‌شود

واقعيت‌گريزي ترامپ روي جلد نيويوركر

گروه هنر و ادبيات 

كنايه گرافيكال نيويوركر به ترامپ

مجله نيويوركر در انتقاد به سياست‌هاي دونالد ترامپ در قبال ويروس كرونا، طرح جلد خود را به اين موضوع اختصاص داده است. جلد شماره جديد نيويوركر در حالي به طرحي از دونالد ترامپ اختصاص داده شده است كه او در آن طرح، به جاي دهان و بيني، ماسك را روي چشم‌هاي خود گذاشته كه طبعا تنها يك تداعي دارد و آن چشم‌پوشي او و دولتش از واقعيت‌هاي امريكا و جهان است.بنا به آنچه جان كاسيداي، ستون‌نويس نيويوركر نوشته، ويروس كرونا از منظر سياسي دو خطر براي رييس‌جمهور دارد. كاسيداي خطر نخست را به مسووليت مستقيم دولت امريكا در قبال افزايش محتمل شيوع ويروس مرتبط دانسته و تحليل كرده است كه اگر اين ويروس در امريكا شيوع پيدا كند كاخ سفيد مقصر شناخته خواهد شد و دموكرات‌ها ترامپ را تحت فشار خواهند گذاشت. اين روزنامه‌نگار امريكايي همچنين به لحن انتقادي و در عين حال تمسخرآميز چاك شومر، سياستمدار دموكرات و رهبر اقليت در مجلس سنا اشاره كرد كه گفته است: «دولت ترامپ در خواب است. رييس‌جمهور ترامپ، صبح به خير! اينجا كروناي همه‌گير وجود دارد، شما كجا هستيد؟» كاسيداي خطر دوم براي ترامپ را اقتصادي عنوان كرده و نوشته است كه اگر سقوط بازار سهام بر اثر شيوع ويروس كرونا ادامه يابد، مي‌تواند محيط سياسي را در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري تغيير دهد.

احتمال لغو جشنواره كن 2020

با پيدا شدن اولين مورد ابتلا به ويروس كرونا در شهر كن كه همه‌ساله ميزبان مهمانان سينمايي زيادي براي برگزاري جشنواره فيلم كن است، خبرهايي درباره احتمال لغو اين رويداد سينمايي در رسانه‌ها منتشر شد. به دنبال انتشار اين اخبار، مسوولان برگزاري جشنواره فيلم كن در بيانيه‌اي اعلام كردند كه هنوز تصميمي در اين باره نگرفته‌آند. آنها در بيانيه خود يادآور شده‌اند كه براي تصميم‌گرفتن نهايي درباره عدم برگزاري اين جشنواره كه از ۱۲‌مي ‌آغاز مي‌شود، زود است و مسوولان جشنواره در حال نظارت بر چگونگي شيوع اين بيماري و در تلاش براي برگزاري جشنواره در فضايي ايمن و سلامت هستند.سخنگوي جشنواره كن همچنين گفت كه جشنواره در حال پيروي از دستورالعمل‌هاي محلي، ملي و بين‌المللي براي مقابله با ويروس كرونا است و هرگونه تصميمي درباره جشنواره كن ۲۰۲۰ كه دو ماه و نيم ديگر برگزار خواهد شد، متعاقبا اعلام خواهد شد. در حال حاضر تيم جشنواره همچنان به آماده‌سازي براي برگزاري اين رويداد سينمايي ادامه مي‌دهند. بيانيه‌ جشنواره كن در فاصله اندكي پس از اعلام رسمي اولين تست مثبت ويروس كرونا كه مربوط به يك زن ساكن اين شهر بود، صادر شد. هفتاد و سومين جشنواره فيلم كن از ۲۳ ارديبهشت تا ۳خرداد برگزار مي‌شود.

تغيير برنامه‌هاي تماشاخانه ايرانشهر در سال 99

برنامه‌هاي اعلام شده براي سال آينده تماشاخانه ايرانشهر تغيير خواهد كرد. مدير تماشاخانه ايرانشهر با تاكيد بر اينكه مهم‌ترين مساله حفظ سلامتي عمومي است، گفت: «براي تغيير برنامه‌هاي تماشاخانه ايرانشهر راهكاري پيدا خواهيم كرد. حسين مسافر آستانه در اين باره به ايسنا گفت: جدول تماشاخانه براي سال آينده تنظيم و به گروه‌ها اعلام شده بود اما با توجه به تعطيلي اجراي نمايش‌ها در اسفندماه، قطعا تغييري در برنامه سال آينده خواهيم داشت كه در حال حاضر جزييات آن مشخص نيست.» او با بيان اينكه اول بايد به شرايط عادي بازگرديم تا بعد اين مسائل را در شوراي سياستگذاري مطرح كنيم و به نتيجه‌اي برسيم، درباره حمايت مالي از گروه‌هاي اجرايي در اين تماشاخانه اين‌طور توضيح داد: «ما چنين امكاني نداريم چون اصولا تماشاخانه ايرانشهر بودجه‌اي براي توليد تئاتر ندارد و بخشي هزينه‌هاي جاري خود را از طريق شهرداري و بخشي ديگر را از طريق 20 درصد گيشه گروه‌هاي نمايشي، تامين مي‌كند. به همين دليل امكان جبران خسارت مالي گروه‌هاي نمايشي را نداريم مگر اينكه مسوولان بالادستي و خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين زمينه وارد عمل شوند.» گفتني است نمايش‌هاي «لانچر 5» كار مشترك پويا سعيدي، مسعود صرامي و «زمستان/ داخلي/ خانه عروسك» به كارگرداني پگاه طبسي‌نژاد در تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه بودند كه به دليل گسترش ويروس كرونا، اجراي اين نمايش‌ها نيز همچون ديگر آثار نمايشي تعطيل شد.

«خراسانيات» محمدرضا شجريان به‌زودي منتشر مي‌شود

آلبوم «خراسانيات» از آثار منتشر نشده محمدرضا شجريان روز ۱۹ اسفندماه به آهنگسازي زنده‌ياد پرويز مشكاتيان توسط نشر «ايرانگام» در دسترس مخاطبان قرار مي‌گيرد.به گزارش مهر، آلبوم «خراسانيات» از مجموعه آثار منتشرنشده محمدرضا شجريان، روز ۱۸ اسفند ماه به آهنگسازي زنده‌ياد پرويز مشكاتيان توسط نشر «ايرانگام» در دسترس مخاطبان قرار مي‌گيرد. طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام گرفته پخش سراسري اين آلبوم از دوشنبه نوزدهم اسفندماه با قيمت ۳۰ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار مي‌گيرد.اين در حالي است كه در بخش فروش ويژه، اين آلبوم با قيمت ۲۱ هزار تومان به فروش مي‌رسد. آلبوم «خراسانيات» با الهام از موسيقي مقامي منطقه خراسان بر اساس اشعاري از عماد خراساني توليد و اجرا شده است.طبق اعلام سامانه صدور مجوز دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مجوز آلبوم «خراسانيات» متعلق به شركت «دل آواز» در ژانر موسيقي سنتي پيش از اين و در تاريخ ۵ مرداد ۱۳۹۸ با شماره پرونده ۵۲۴۰-۱۳۹۷ صادر شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون