• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4762 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۶ مهر

پيدا و پنهان

عرضه مسكن در بورس، يك قدم تا اجرا

موضوع امكان تامين مالي پروژه‌هاي حمل و نقل و مسكن با استفاده از ظرفيت بازار سرمايه از حدود ۱۵ ماه قبل مطرح شد كه در نهايت اواسط ارديبهشت ماه با همكاري سازمان بورس و وزارت راه و شهرسازي به مرحله توافق و اجراي نهايي رسيد. وزارت راه و شهرسازي در نظر دارد صندوق‌هاي زمين و ساختمان كه هم‌اكنون به صورت محدود از طريق ۴ تا ۵ شركت بخش خصوصي فعاليت مي‌كنند را گسترش دهد. محمود محمودزاده، معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي درباره آخرين وضعيت بورس مسكن گفته است: آيين‌نامه اجرايي ماده ۱۴ قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن مشكلاتي داشت كه با پيگيري‌هاي وزارت راه و شهرسازي هم‌اكنون اين موانع برداشته شده است. وي تصريح كرد: به زودي از ابزار سرمايه‌اي احيا و راه‌اندازي صندوق‌هاي زمين و ساختمان براي توليد مسكن استفاده خواهد شد.

 

افتتاح راه‌آهن خواف - هرات تا آبان ماه

عباس خطيبي، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌هاي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل كشور از افتتاح خط ريلي ۱۳۹ كيلومتري خواف - هرات تا پايان قطعه سوم در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: با بهره‌برداري از اين پروژه مسافران غير از مراحل اداري مي‌توانند حدود ۹۰ دقيقه از خواف تا ايستگاه روزنك افغانستان را با قطار سفر كنند و پس از يك ساعت از طريق جاده حدود ۶۰ كيلومتري به هرات برسند.

پروژه راه‌آهن خواف - هرات كه از سال‌هاي ۱۳۸۱ - ۱۳۸۲ استارت خورده است، داراي چهار قطعه بوده كه سه قطعه آن از خواف تا ايستگاه شمعتيغ و پس از آن ايستگاه جونو در تعهد ايران است و قطعه چهارم كه از اين ايستگاه شروع شده و به هرات مي‌رسد را افغانستاني‌ها متعهد به ساخت و بهره‌برداري از آن شده‌اند. اين خط ريلي كه قرار بود تا پايان سال گذشته به بهره‌برداري برسد به دليل آنچه ناامني در خاك اين كشور همسايه عنوان مي‌شد به تاخير افتاد و حالا به نظر مي‌رسد آماده بهره‌برداري بوده و آبان ماه امسال به بهره‌برداري خواهد رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون