• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4783 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۷ آبان

شگفتي‌ساز رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي كشتي:

از اولين فرصت بهترين استفاده را بردم

مسابقات انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي روز پنجشنبه برگزار شد. برگزاري اين رقابت‌ها در شرايطي صورت گرفت كه پيش از اين قرار بود به دليل نبود وقت و بيماري كرونا مربيان با صلاحديد خودشان نفرات را به جهاني صربستان ببرند اما فشار رسانه‌ها و اهالي كشتي عليرضا دبير به عنوان رييس فدراسيون را مجاب كرد كه انتخابي برگزار شود. به همين منظور برخي نفرات جديد به نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي اضافه شدند تا مسابقات انتخابي صورت بگيرد. در همين مسابقات بود كه بر خلاف تصورات چند چهره جديد توانستند بر مدعيان از پيش تعيين شده غلبه كنند و به دوبنده تيم ملي برسند. يكي از اين كشتي‌گيران امين طاهري بود كه با وجود دو چهره مطرح يعني پرويز هادي و اميرحسين زارع اول شد و فرصت ملي‌پوش شدن را پيدا كرد. اين كشتي‌گير ۲۵ ساله كه سابقه دو برنز اميدهاي جهان و برنز قهرماني آسيا را در كارنامه دارد، توانست با نمايشي جذاب همه معادلات وزن ۱۲۵ كيلوگرم كشتي را به هم بزند و چهره اول رقابت‌هاي انتخابي لقب بگيرد. تصوير ماندگاري كه طاهري در انتخابي تيم ملي از خودش به جا گذاشت، فريادهايش بعد از پيروزي خطاب به عليرضا رضايي بود كه مي‌گفت:«سلطان تويي! فقط خودت!»

 

شما توانستيد به دوبنده تيم ملي برسيد. از مسابقات انتخابي برايمان بگوييد.

خدا را شكر با كشتي‌هايي كه روز پنجشنبه گرفتم، توانستم اول شوم و به تيم ملي برسم. اول جا دارد تشكر كنم از فدراسيون و كادر فني كه اين فرصت را در اختيار من قرار دادند و توانستم خودم را نشان بدهم و ثابت كنم. دوم هم از عليرضا رضايي تشكر مي‌كنم كه واقعا در اين سال‌ها براي من زحمت كشيد و نقش بسزايي در موفقيت‌هايم داشت.

اول قرار بود مسابقات انتخابي برگزار نشود و با فشار رسانه‌ها و اهالي كشتي اين اتفاق افتاد و همين باعث شد شما فرصت چنداني براي آماده شدن نداشته باشيد.

بله همان طور كه مي‌دانيد يك هفته قبل از اينكه مسابقات شروع شود به من گفتند مسابقات انتخابي تيم ملي برگزار مي‌شود. من هم به آن شكل بعد از ليگ تمرين درست و حسابي نداشتم. ولي به هر حال در فرصت كم توانستم خودم را جمع و جور كنم و در اين هفت، هشت روز باقي‌مانده با آقاي رضايي تمرين كرديم تا به بهترين شكل ممكن خودم را به مسابقات برسانم.

خيلي از رسانه‌ها از برد شما مقابل آقاي هادي با لفظ شگفتي ياد كردند. آيا به نظر خودتان هم اين يك اتفاق غيرمنتظره بود؟

من براي پيروزي در اين مسابقه برنامه‌ريزي داشتم. در مسابقات جام تختي سال گذشته تا ثانيه‌هاي آخر از آقاي هادي جلو بودم ولي نتوانستم برنده شوم. روز پنجشنبه با اعتماد به نفس كامل روي تشك رفتم. من اين را در خودم مي‌ديدم كه بتوانم آقاي هادي را شكست دهم. آقاي هادي هم از قهرمانان بزرگ نه تنها ايران كه دنياست كه مدال جهاني دارد. كشتي گرفتن با ايشان واقعا كار ساده‌اي نيست.

با اين حال فكر مي‌كنم بزرگ‌ترين برد شما مقابل آقاي زارع بود.

در كشتي مقابل آقاي زارع هم خدا را شكر پيروز شدم. گرچه در كشتي دوم با ايشان اشتباهاتي داشتم. در مبارزه اول با آقاي زارع به مراتب بهتر كار كردم. چون نمي‌دانستم انتخابي مجدد هم هست با تمام توان در كشتي اول ظاهر شدم ولي بعدش به من اطلاع دادند كه دوباره كشتي بايد گرفته شود. من هم از حرف كادر فني و مربيان كه گفتند دوباره كشتي بگير اطاعت كردم. ولي در كشتي اول به مراتب بهتر بودم.

اگر بخواهم رك بگويم كسي فكر نمي‌كرد شما به دوبنده تيم ملي برسيد. پشت اين موفقيتي كه برخلاف همه پيش‌بيني‌ها رقم خورد چه چيزي وجود دارد؟

من توي اين دو سال خيلي زحمت كشيدم. در سال گذشته در مسابقات كشوري توانستم اول شوم. در جام تختي هم توانستم نايب قهرمان شوم. با اين حال نگاه‌ها بيشتر روي آقاي زارع و آقاي هادي بود. اين دو تا قهرمان توانستند قهرمان‌هاي بزرگ دنيا را شكست بدهند و به هر حال تمركز بيشتر روي اين دو عزيز بود. واقعيت اين است كه من فرصتي نداشتم خودم را نشان بدهم. اين اولين فرصتي بود كه به من داده شد تا بتوانم خودم را ثابت كنم. به هر حال اتفاقات روز پنجشنبه باعث شد به من و امثال من توجه بيشتري شود و فرصت‌هاي بيشتري داده شود تا بتوانيم خودمان را ثابت كنيم.

فكر مي‌كنيد بتوانيد اين روند خوب را در مسابقات جهاني بزرگسالان هم ادامه دهيد و دست پر برگرديد؟

من تمام تلاشم را مي‌كنم كه اين اتفاق بيفتد. به گفته خودم نه كه به گفته مربيان و بزرگ‌ترها و كساني كه تجربه بيشتري دارند، مي‌توانم موفق باشم. آنها هميشه به من گوشزد مي‌كنند كه اين توانايي را دارم كه مدال جهاني و المپيك را بگيرم. اميدوارم با كمك كادر فني و مربيان به ايده‌آل‌ترين شرايط برسم.

تكليف مسابقات جهاني صربستان چه شد؟

هنوز معلوم نيست. قرار است ۵ يا ۶ روز ديگر اتحاديه جهاني تصميم نهايي را بگيرد و ما هم منتظريم ببينيم چه اتفاقي مي‌افتد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون