• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4783 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۷ آبان

ليگ بيستم آغاز شد

توقف مدافع عنوان قهرماني در گام نخست

علي ولي‌اللهي

 

بالاخره ديروز (جمعه) ليگ برتر بيستم فوتبال ايران آغاز شد. اين رقابت‌ها قرار بود هفته پيش آغاز شود كه به دليل اوج‌گيري بيماري كرونا يك هفته به تعويق افتاد. تا قبل از سوت شروع رقابت‌ها نيز هر لحظه احتمال مي‌رفت كه با رسيدن دستوري جديد از سوي ستاد مقابله با كرونا در ورزش بازي‌ها به تعويق بيفتد كه اين اتفاق رخ نداد و از ساعت 16:30 در ورزشگاه‌هاي دستگردي تهران و فولادشهر اصفهان سوت شروع ليگ بيستم به صدا درآمد. جايي كه پرسپوليس به عنوان مدافع عنوان قهرماني مهمان تيم سايپا بود و ذوب‌آهن ميزبان فولاد. در ديگر ديدارهاي آغازين ليگ نيز به فاصله 10 و ۱۵ دقيقه آلومينيوم تازه ليگ برتري شده ميزبان نساجي بود و تراكتور در تبريز از نفت مسجد سليمان پذيرايي كرد. 
در تهران شاگردان يحيي گل‌محمدي با چند تغيير اساسي نسبت به فصل قبل به ميدان رفتند. حامد لك درون دروازه، احسان پهلوان و سعيد آقايي بازيكناني بودند كه براي نخستين بار پيراهن پرسپوليس را در ليگ برتر به تن كردند. همچنين مهدي عبدي به جاي علي عليپور مهاجم چند فصل اخير پرسپوليس در تركيب ثابت قرار گرفت و سيد جلال حسيني با توجه به جدايي شجاع خليل‌زاده در تركيب اوليه تيمش به ميدان رفت. بازي با برتري پرسپوليس آغاز شد و اين تيم چندين موقعيت خوب روي دروازه حريف ايجاد كرد كه در متن همه آنها مهدي عبدي به چشم مي‌خورد. با اين حال عبدي جوان نتوانست دروازه حريف را باز كند. او يك‌بار هم توپ را به تيرك دروازه حريف كوبيد. در مسير گل نزدن پرسپوليس اما بيشتر از بي‌دقتي عبدي حضور درخشان محمد اكبر منادي گلر سايپا نقش داشت كه با سيوهاي فوق‌العاده خود چندين بار دروازه تيمش را نجات داد. البته سايپا نيز در نيمه نخست صاحب يك موقعيت عالي شد كه نتوانست از آن استفاده كند. نكته عجيب بازي در نيمه نخست كول بريكي بود كه داور در دقيقه ۳۰ داد. كول بريك در فصل قبل به دو دليل بعد از شروع مجدد رقابت‌ها استفاده شد؛ يكي گرمي هوا و ديگري آماده نبودن بازيكنان به دليل تعطيلي طولاني مدت مسابقات به خاطر شيوع كرونا. حال معلوم نيست چرا در فصل جديد نيز داوران از وقفه در بازي براي استراحت بازيكنان استفاده مي‌كنند. داور در نيمه دوم نيز دستور به كول‌بريك داد. 
در نيمه دوم بار حملات پرسپوليس در ۲۰ دقيقه ابتدايي كمي كاهش يافت و يحيي را مجبور به استفاده از تعويض‌هايش كرد. اين كار دوباره تيم مهمان را صاحب چند موقعيت گل كرد ولي باز هم منادي و بي‌دقتي مهاجمان پرسپوليس مانع فروپاشي دروازه شاگردان ابراهيم صادقي شد. گل سرسبد واكنش‌هاي منادي دايو بلند او روي شوت سركش ميلاد سرلك بود كه تحسين همگان را به دنبال داشت. در سمت مقابل سايپا نيز يك‌بار صاحب موقعيت تك به تك شد كه حامد لك خودي نشان داد و اجازه نداد تيمش عقب بيفتد. اتفاق مهم ديگر نيمه دوم اخراج كمال كاميابي‌نيا بود. كمال كه در نيمه اول يك كارت زرد دريافت كرد در نيمه دوم و به فاصله چند دقيقه دو حركت غير مسوولانه انجام داد و حسين اكرمي را مجاب كرد او را با كارت زرد دوم از زمين بازي اخراج كند. در نهايت اكرمي ۴ دقيقه وقت اضافه اعلام كرد ولي با گذشت ۳ دقيقه و ۲۰ ثانيه از آن سوت پايان بازي را به صدا درآورد. 
به هر ترتيب پرسپوليس برخلاف چهار فصل قبل كه با برد مسابقات را آغاز كرده بود، نتوانست سه امتياز گام نخست را به دست آورد. اما برخلاف تهران، اصفهان شاهد يك بازي پرگل و جذاب و پرحاشيه بين دو تيم ذوب آهن و فولاد بود. در اين بازي فولاد به گل اول رسيد. اين گل را موسي كوليبالي به ثمر رساند تا لقب نخستين گلزن ليگ بيستم را به نام خود ثبت كند. در ادامه شاگردان رحمان رضايي با دبل داركو بيدوف كامبك زدند و دو بر يك پيش افتادند. در حالي كه بازي رو به پايان بود در دقيقه ۹۷ فولاد صاحب يك ضربه پنالتي شد كه ساسان انصاري آن را به گل تبديل كرد تا جواد نكونام و شاگردانش دست خالي به اهواز برنگردند. در اراك نساجي شوك بزرگي به آلومينيوم و رسول خطيبي وارد كرد و با سه گل به برتري دست يافت. براي نساجي سعيد بيگي، حامد شيري و ميلاد كمنداني موفق به گلزني شدند. اين بازي نيز همانند بازي پرسپوليس يك اخراجي داشت. شاهين توكلي با دريافت كارت قرمز در دقيقه ۴۹ اولين اخراجي ليگ بيستم لقب گرفت. در آخرين بازي روز نخست هفته اول ليگ نيز اين تراكتور بود كه نتوانست فصل را خوب آغاز كند و در خانه مقابل نفت مسجد سليمان به تساوي بدون گل رسيد. بدون شك تساوي سه تيم از مدعيان شروع ليگ برتر يعني پرسپوليس و تراكتور و فولاد در هفته نخست اتفاقي است كه كسي تصورش را نمي‌كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون