• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4853 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ بهمن

روحاني از شب‌هاي ناآرام و خواب مشوش خود طي دوران رياست‌جمهوري ترامپ گفت

شادماني و آسايش‌خاطر آقاي رييس‌جمهور

خداحافظي پرهياهوي دونالد ترامپ از كاخ رياست‌جمهوري ايالات متحده امريكا اگر صحنه سياسي اين كشور را بيشتر از هر زماني امنيتي كرد، در ايران اما اوضاع به كلي متفاوت بود. بخش چشمگيري از اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرايان از اين مهم خوشحال بودند ولي كم نبودند اصولگراياني كه پنهان و آشكار خواستار تداوم رياست‌جمهوري او بودند اما در اين ميان شايد حسن روحاني خوشحال‌ترين فرد بود. او كه با وعده رفع تحريم‌ها و بهبود رابطه جمهوري اسلامي با جهان روي كار آمد و با توافق برجام در انتخابات 96 نيز پيروز شده بود، با اقدامات خصمانه امريكاي دوران ترامپ، تمام دستاوردهاي خود را بر باد رفته مي‌ديد ولي حالا و با خداحافظي او نه‌تنها دوباره فرصت احياي اين توافق را دارد، بلكه از سختي 3 سال گذشته نيز سخن به ميان مي‌آورد تا شايد براي اندكي هم كه شده حاميان گذشته‌اش را دوباره گرد خود جمع كند.
رييس‌جمهوري روز پنجشنبه و در مراسم افتتاح پروژه‌هاي وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به بخشي از روزگار گذشته‌اش در 3 سال گذشته از دشواري‌هاي حاكم بر زندگي شهروندان ايراني گفت و اظهار كرد: «خدا را گواه مي‌گيرم اين 3 سال هيچ شبي نبوده كه با خيال آسوده سر بر بالين بگذارم. در اين 3 سال احساس مسووليت دوره جنگ تحميلي را داشتم و احساس مي‌كردم كه در جنگ تحميلي هستيم.» او همچنين درباره افزايش قيمت اين سال‌ها نيز گفت: «مردم ايستادگي، صبر و مقاومت كردند و رنج فراواني ديدند. احساس مي‌كنم مردم براي تامين مايحتاج خود دچار رنج هستند و اجناس از قيمت تعادلي خارج شده است. دشمن ما را 3 سال در تحريم شديد قرار داده است. منابع مالي ما را در دنيا قفل كرده و اجازه صادرات نفت و ميعانات گازي را نمي‌دهد و براي صادرات ساير كالاها هم مشكل درست كرده است.» روحاني يادآور شد: «در ايام انتخابات مردم خوزستان به من مي‌گفتند كه «ما هوا نداريم اما هواتو داريم»؛ ما بايد براي اين مردم خوب و صبور كار كنيم و ريزگردها را فروبنشانيم. در مناطقي مالش پاشي انجام مي‌شود ولي در مناطقي بايد بوته و درخت به‌كاريم.»
افزون بر اين مطالب، رييس‌جمهوري روز پنجشنبه در جلسه كميته‌هاي تخصصي ستاد ملي مقابله با كرونا نيز حاضر شد و درباره نگراني‌هاي ايجاد شده براي مردم در اين زمينه نيز توضيحاتي ارايه داد. او با ابراز اميدواري نسبت به آغاز واكسيناسيون كرونا از بهمن ‌ماه 99 گفت: «بايد با رعايت دقيق دستورالعمل‌هاي بهداشتي، از آغاز موج چهارم بيماري كرونا جلوگيري شود تا به اين ترتيب مسوولان ناچار نشوند مجددا يك سلسله محدوديت‌ها را در شهرهايي كه در وضعيت نارنجي يا قرمز قرار مي‌گيرند، اعمال كنند.» لغو احتمالي مراسم 22 بهمن نيز ديگر محور اظهارات رييس‌جمهوري بود. روحاني اما نه از لغو اين مراسم، بلكه از برگزاري توام با «خلاقيت» اين رويداد گفت و خاطرنشان كرد: «دولتي كه مي‌خواست ما رنگ چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب را هم نبينيم اكنون با خفت و خواري از دنياي سياست كنار گذاشته شده و مقابل ما با افتخار چهل و دومين سالگرد پيروزي انقلاب‌مان را هرچند به صورت نمادين اما با شكوه، جشن مي‌گيريم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون