• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4854 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ بهمن

۶ پايتخت‌ مهم موسيقي جهان را بشناسيد

چه طرفدار سبك موسيقي كلاسيك باشيد و چه جاز يا كانتري، در يكي از اين مقصدهاي شگفت‌انگيز موسيقي، سبك مورد علاقه خود را پيدا خواهيد كرد. هر كدام از اين شهرهاي نمادين، نقش مهمي را در صنعت موسيقي داشته يا همچنان دارند. اين شهرها زادگاه ژانرهاي مختلف و هنرمندان مشهور جهان مانند بيتلز، الويس پريسلي و موتزارت هستند. ايسنا در گزارش پيش‌رو تلاش كرده است تا 6 مهد موسيقي جهان را معرفي كند. هر كدام از اين شهرها قابليت ناميده شدن به عنوان پايتخت موسيقي را دارند.
لندن، انگلستان
لندن محل تولد بسياري از اسطوره‌هاي موسيقي است. اگر طرفدار بند «بيتلز» هستيد، حتي براي يك بار هم كه شده به لندن برويد. اين شهر خانه آلبوم موسيقي «ابي رود» (نام خياباني در لندن و عنوان يازدهمين آلبوم استوديويي بيتلز) است؛ جايي كه مي‌توانيد در اين خيابان مشهور قدم بزنيد و كاور اين آلبوم معروف را براي خود از نو بسازيد.
لندن همچنين خانه استوديوهاي «ابي رود» است؛ جايي كه بيتلز و هنرمندان ديگري مانند «پينك فلويد» بسياري از موسيقي‌هاي تعريف‌كننده دوران خود را ضبط كردند. از ديگر هنرمندان برجسته لندن مي‌توان به «كوئين»، «رولينگ استون» و «لد زپلين» اشاره كرد.
نشويل، تنسي
نشويل پايتخت ايالت تنسي است كه بسياري از هنرمندان بزرگ موسيقي كانتري، شگفتي‌هاي بزرگي در آن ساختند. نشويل بي‌دليل شهر موسيقي ناميده نمي‌شود! اين شهر سرزنده يكي از تاثيرگذارترين شهرهاي موسيقي در جهان است؛ به گونه‌اي كه از زمان تاسيس تاكنون به توليد موسيقي پرداخته است.
صدها مكان براي تماشاي موسيقي زنده در اين شهر وجود دارد كه بسياري از موسيقيدانان مشهور كار خود را از آنجا آغاز كرده‌اند. اين شهر به دليل هنرمندان مشهور كانتري همانند جاني كش و ... كه اثر خود را در اين شهر به جا گذاشته‌اند، شناخته مي‌شود.
وين، اتريش
اگر به موسيقي كلاسيك علاقه‌مند هستيد، وين خانه چند تا از بهترين اركسترهاي موسيقي جهان است. وين بيشتر از هر شهر ديگري در جهان، آهنگساز دارد و به عنوان پايتخت موسيقي كلاسيك در اروپا شناخته مي‌شود. آهنگسازاني مانند موتزارت و بتهوون زندگي خود را در اين شهر سپري كرده و به فراگيري و ساخت آهنگسازي پرداخته‌اند. مي‌توانيد در وين از تنها اقامتگاه موتزارت كه امروز همچنان پابرجاست، ديدن كنيد و به مكان‌هاي مختلفي كه در آنها معروف‌ترين آثار خود را خلق كرده، اداي احترام كنيد.
نيواورلئان، لوئيزيانا
نيواورلئان به عنوان زادگاه موسيقي جاز شناخته مي‌شود و امروز همچنان يك شهر برتر موسيقي است. از زماني كه اين شهر در قرن بيستم متمدن بود تا به امروز، موسيقي جاز قلب و روح اين شهر جنوبي است. تعداد بي‌شماري كانون موسيقي در خيابان بوربن، اجراهاي زنده خياباني (بهترين اجراهاي خياباني هستند كه مي‌توان شنيد)، فستيوال و رژه در اين شهر وجود دارد كه باعث زنده بودن آن با موسيقي مي‌شوند. هنرمنداني همانند لويي آرمسترانگ و هري كانيك جونيور كار خود را از نيواورلئان آغاز كردند.
ممفيس، تنسي
ممفيس جايي است كه مي‌توانيد خانه الويس پريسلي و زادگاه راك‌اند رول را پيدا كنيد. در اوايل دهه ۱۹۵۰ راك‌اند رول متولد شد. ژانرهاي ديگر موسيقي مانند بلوز، گاسپل و سول نيز در تنسي متولد شده‌اند. هنرمندان سبك سول مانند «بي بي‌كينگ» و «اوتيس ردينگ» كار خود را از اينجا آغاز كرده‌اند با اين حال اين شهر بيشتر از همه براي اينكه خانه الويس پريسلي در آن واقع است، شناخته  مي‌شود.
آستين، تگزاس
آستين شهري است كه انواع مختلف موسيقي از جاز گرفته تا پانك در آن به چشم مي‌خورد. مردم محلي آستين به دليل اجراهاي زنده برجسته خود شناخته مي‌شوند. آستين پايتخت موسيقي زنده جهان ناميده مي‌شود، زيرا بيشتر از هر جاي ديگر در ايالات متحده براي هر نفر محل اجراي موسيقي دارد. هر شب صدها مكان را پيدا مي‌كنيد كه موسيقي زنده در سبك‌هاي مختلف جاز، پانك، بلوز و كانتري ارائه مي‌دهند. آستين همچنين محل برگزاري فستيوال‌هاي موسيقي معروف مانند فسيتوال محدوديت آستين و جنوب از جنوب غربي است. مهم نيست كه چه سبكي از موسيقي را دوست داريد، آستين هميشه براي‌تان چيزي در آستين دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون