• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4854 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ بهمن

خواننده نواي «خلبانان، ملوانان» درگذشت

برگزاري گالري به ياد عباس كيارستمي

برگزاري يك جشنواره  عكس
با  تكيه بر تفكر كيارستمي
دومين دوره جشنواره «عكس ۵» همزمان با زادروز عباس كيارستمي برگزار مي‌شود. به گزارش «اعتماد» و به نقل از روابط عمومي جشنواره، مهدي شادي‌زاده، مستندساز و دبير جشنواره «عكس ۵» با بيان اينكه اولين دوره اين جشنواره همزمان با بيماري كرونا بود، درباره جزييات آن توضيح داد: بن‌مايه اصلي اين جشنواره تفكر اصلي عباس كيارستمي است. قرار است اين جشنواره دوباره برگزار شود و تمام تلاش خود را كرديم تا در بخش بين‌الملل فراگيرتر باشد، زيرا عباس كيارستمي پل ارتباطي ميان ايران با كشورهاي ديگر بود و ما هم خواستيم اين راه را ادامه دهيم. امسال رايزني‌هايي با فيليپ آيش هورن، عكاس آلماني انجام شده و به احتمال زياد به عنوان دبير بخش بين‌الملل اين جشنواره با ما همكاري كند. همچنين براي جشنواره امسال موضوع «طبيعت بي‌جان» را براي عكاسي انتخاب كرديم. هنرمندان مي‌توانند از طريق سايت www.5photoaward.com با عوامل پروژه در ارتباط باشند.
خواننده نواي «خلبانان، ملوانان» درگذشت
جمشيد نجفي، هنرمند خواننده كه نواي ماندگار سرود «خلبانان، ملوانان» را از خود به يادگار گذاشته است، عصر روز جمعه (۱۰ بهمن ماه) بر اثر سانحه تصادف درگذشت. فيروز حسين‌زاده، خواننده و از دوستان زنده‌ياد جمشيد نجفي در گفت‌وگو با ايسنا اين خبر را تاييد كرده است. زنده‌ياد نجفي متولد سال ۱۳۲۹ تهران بود و اصالتي آذري داشت.
او فعاليت هنري خود را پيش از انقلاب آغاز كرد و آثار ماندگار او به سال‌هاي بعد از انقلاب برمي‌گردد كه از جمله آنها مي‌توان به نواي دفاع مقدسي «خلبانان، ملوانان» ساخته بابك رادمنش اشاره كرد كه سال ۱۳۶۰ در دوران جنگ تحميلي عراق عليه  ايران ساخته  شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون