• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4859 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۸ بهمن

مديرعامل بانك صادرات ايران در نامه به رييس كل بانك مركزي عنوان كرد

ملك خانواده معظم شهيد به مزايده گذاشته نشده و نخواهد شد

در پي دستور رييس كل بانك مركزي به مديرعامل بانك صادرات ايران مبني بر توقف مزايده ملك مسكوني والدين شهدا در ازنا، حجت‌الله صيدي طي نامه‌اي به عبدالناصر همتي، ضمن تشكر از دغدغه شريف و اعتقادي وي نسبت به خانواده معظم شهدا از عدم برگزاري مزايده به محض اطلاع از تعلق ملك به خانواده معزز شهيدان خبر داد و اعلام كرد احقاق حقوق بانك از طرق ديگري پيگيري خواهد شد.
در متن نامه حجت‌الله صيدي، مديرعامل بانك صادرات ايران به عبدالناصر همتي، رييس كل بانك مركزي آمده است: 
پيرو دستور جنابعالي در خصوص توقف مزايده منزل خانواده سه شهيد كه ويديوي آن در فضاي مجازي منتشر شده است، لازم مي‌دانم ضمن تشكر از راهنمايي‌ها و دغدغه شريف و اعتقادي جنابعالي نسبت به خانواده معظم شهدا كه حقي ابدي بر گردن ملت ايران دارند، به استحضار برسانم كه بر خلاف آنچه در ويديوي مذكور مطرح شده، مزايده‌اي در اين خصوص برگزار نشده و همچنان كه مراتب در بيانيه روابط عمومي بانك صادرات ايران به تفصيل عنوان شد، با وجود مستندات قانوني كافي در شعبه و مديريت استان، به محض اطلاع از تعلق ملك به خانواده معزز شهيدان، مزايده كان لم يكن تلقي شده و قرار است احقاق حقوق سپرده‌گذاران بانك از طرق ديگري پيگيري شود‌‌، زيرا بانك صادرات ايران كه افتخار تقديم بيش از ۹۰ شهيد والامقام را به انقلاب اسلامي دارد، كمترين ناسپاسي را نسبت به ساحت مقدس پدران و مادران شهداي بزرگوار روا نمي‌دارد. ما همگي مديون شهداي عزيز بوده و پاسداري از آرمان‌هاي آنان را وظيفه خود مي‌دانيم. 
در همين رابطه روابط عمومي بانك صادرات ايران نيز ويديوي انتشار يافته در فضاي مجازي درباره مزايده منزل مسكوني خانواده معظم سه شهيد را تكذيب و تاكيد كرد مزايده منزل مسكوني خانواده معظم سه شهيد صحت ندارد.
در بيانيه روابط عمومي بانك صادرات آمده است: 
به تازگي ويديويي در فضاي مجازي منتشر شده و چنين القا مي‌كند كه منزل مسكوني پدر و مادر مكرم سه شهيد والامقام به عنوان وثيقه در رهن بانك صادرات ايران بوده و اين روزها به مزايده گذاشته شده است. بانك صادرات ايران كه خود با تقديم بيش از ۹۰ شهيد والامقام، آكنده از عطر نام و خاطره پاك شهداست، هرگز كمترين ناسپاسي را به ساحت مقدس مادران و پدران بزرگوار شهيدان كه حقي ابدي بر گردن ملت ايران دارند، روا نمي‌دارد. از اين‌رو درباره اين ويديو نكاتي چند لازم به يادآوري است: 
۱- مزايده منزل پدر و مادر مكرم شهدا كه در ويديو حضور دارند، به هيچ روي واقعيت ندارد؛ كما اينكه پدر و مادر مكرم سه شهيد والامقام به روايت همين ويديو در خانه‌اي كه در رهن بانك قرار گرفته، سكونت دارند.
۲- دريافت‌كننده تسهيلات، نه پدر و مادر شهداي عالي‌مقام، بلكه يك شخص حقوقي (شركت دربندام ازنا) است كه ۱۴ سال پيش حدود پانصد ميليون تومان تسهيلات دريافت كرد و با وجود مهلت‌هاي 10 ساله، 12 ساله و ۷ ساله و اعلام شموليت قانون تسهيل بدهي بدهكاران بانكي نسبت به آن تاكنون اقدامي براي تسويه بدهي خود نكرده است.
۳- شهدا خون‌هاي پاك خود را در راه تحقق عدالت، احياي حقوق ملت و اجراي قوانين جمهوري اسلامي ريخته و راضي نيستند حقي از حقوق مردم از جمله سپرده‌گذاران بانك‌ها تضييع شود.
 ۴- اگر بنا بر اجراي قانون فارغ از توجه به دين ملي و تاريخي به خانواده معظم شهدا مي‌بود، بانك از سال ۹۰ مي‌توانست بدهي شركت را از محل فروش وثايق وصول كند، اما با وجود طي مراحل قانوني و حتي صدور اجراييه از مرجع ذي‌صلاح در قوه قضاييه، به دلايل فوق از برگزاري مزايده خودداري شد و انتظار مي‌رود مديونين مذكور نيز در جهت پرداخت بدهي خود كه نوعي حق‌الناس است، بيش از اين تعلل نكنند. 
۵‌- از آنجايي كه ممكن است افرادي در آينده با اخذ تسهيلات از بانك‌ها و به وثيقه نهادن منازل مسكوني خانواده‌هاي معظم شهدا درصدد استنكاف از بازپرداخت و در نتيجه خدشه به ساحت مقدس شهداي والامقام و خانواده‌هاي‌شان از طريق توسل به شيوه‌هاي مشابه برآيند، از دستگاه‌هاي ذي‌ربط انتظار مي‌رود تا اولا با هدف حفظ حرمت والاي پدران و مادران بزرگوار شهدا كه حق بزرگي بر گردن همه ما دارند و ثانيا براي حفظ حقوق سپرده‌گذاران، تدابير پيشگيرانه لازم را اتخاذ كنند؛ چراكه: 
در عشق نمي‌توان زبان بازي كرد
مي‌بايد ايستاد جانبازي كرد
از خون شهيد شرمتان باد مگر
با حرمت لاله مي‌توان بازي كرد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون