• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4895 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين

رئال مادريد امشب ميزبان ليورپول است

صلاح از چه كسي انتقام مي‌گيرد؟

دور رفت مرحله يك‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاري دو ديدار آغاز مي‌شود. در اين دو بازي منچسترسيتي در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر مقابل دورتموند قرار مي‌گيرد و رئال‌مادريد ميزبان ليورپول خواهد بود. وضعيت اين چهار تيم به گونه‌اي است كه مي‌توان براي يكي از دو بازي نتيجه‌اي احتمالي پيش‌بيني كرد اما براي بازي ديگر بايد منتظر ماند و ديد چه اتفاقاتي در زمين بازي رخ مي‌دهد.
منچسترسيتي در حالي ميزبان دورتموند است كه با سوختي اتمي و با فاصله‌اي معنادار نسبت به ساير تيم‌هاي ليگ برتر انگليس به سوي قهرماني حركت مي‌كند. در سمت مقابل دورتموند در بوندس‌ليگا اصلا شرايط خوبي ندارد. آنها در ابتداي هفته نيز يك شكست ديگر تجربه كردند تا حتي شانس كسب سهميه ليگ قهرمانان را هم تقريبا از دست داده باشند. پپ گوارديولا، سرمربي سيتيزن‌ها قبل از بازي در مورد تيم دورتموند سنگ تمام گذاشت و آنها را تيمي فوق‌العاده توصيف كرد كه حتي اگر شرايط نابساماني در ليگ داخلي خودشان داشته باشند، همچنان مي‌توانند براي دو بازي رفت و برگشت برنامه خاصي بريزند. با اين وجود فعلا و روي كاغذ نمي‌توان چندان به اين تعريف دل خوش كرد. فاصله سيتي با دورتموند خيلي زياد است و تنها يك اتفاق نادر مي‌تواند نتيجه‌اي متفاوت از برد خانگي آبي‌پوشان را رقم بزند. گرچه در فوتبال از اين اتفاقات نادر كم نديديم.
در اسپانيا اما اوضاع اصلا قابل بحث نيست و هرگونه تحليلي ممكن است اشتباه از آب دربيايد. ديدار پرافتخارترين و چهارمين تيم پرافتخار اروپا در مرحله يك‌چهارم نهايي نخستين رويارويي دو تيم بعد از فينال سال ۲۰۱۸ است؛ مسابقه‌اي كه يادآور خطاي عجيب راموس و مصدوميت صلاح و اشتباهات عجيب كاريوس و درنهايت آخرين قهرماني رئال در يوسي‌ال است. همين پيشينه انگيزه‌هاي زيادي به دو تيم مخصوصا ليورپولي‌ها خواهد بخشيد. هر چند يكي از اركان اتفاقات آن شب يعني راموس كه خانه‌نشين شدن صلاح را رقم زد خودش به دليل مصدوميت بازي نخواهد كرد و به اين ترتيب فوتبال‌دوستان يكي از تقابل‌هاي جذاب را از دست خواهند داد. ليورپولي كه امشب مقابل شاگردان زيدان وارد زمين خواهد شد در ليگ برتر انگليس اوضاع خوبي ندارد و به عنوان مدافع عنوان قهرماني پريميرليگ در رتبه ششم ايستاده است. با اين وجود آنها بعد از هفته‌ها ناكامي در آخرين ديدار قبل از تقابل با رئال، آرسنال را 3- صفر بردند تا با روحيه‌اي خوب راهي مادريد شوند. شرايط رئال اما دقيقا عكس ليورپول است. آنها كه فصل را خوب شروع نكرده بودند حالا جزو اصلي‌ترين مدعيان قهرماني لاليگا هستند و اميدوارند بتوانند در ليگ قهرمانان هم نتايج خوب‌شان را ادامه بدهند. همه اين عوامل باعث مي‌شود پيش‌بيني نتيجه اين بازي كاري غير‌ممكن باشد. هر دو تيم به نوعي از متخصصان ليگ قهرمانان اروپا به حساب مي‌آيند كه بارها و بارها با اينكه شرايط خوبي در ليگ‌هاي داخلي‌شان نداشتند، توانستند در اين تورنمنت بدرخشند.
نكته قابل توجه در تقابل زيدان و يورگن كلوپ اين است كه نتيجه اين بازي در مجموع رفت و برگشت مي‌تواند سرنوشت دو مربي در فصل آينده را رقم بزند. حذف رئال‌مادريد در اين مرحله، مشابه اتفاقي كه سال پيش رقم خورد، مي‌تواند پرز را متقاعد كند كه همكاري‌اش را با زيدان خاتمه دهد و باخت ليورپول نيز شايد يوگي را به سمت تيم ملي آلمان يا يك باشگاه ديگر بكشاند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون