• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4895 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين

اتلتيكو دست خالي سويل را ترك كرد

باختي كه ال‌كلاسيكو را جذاب‌تر مي‌كند

يكشنبه شب و در چارچوب رقابت‌هاي لاليگا اتلتيكومادريد صدرنشين مقابل سويا قرار گرفت و درنهايت با يك گل بازي را به ميزبانش واگذار كرد. با اين نتيحه شاگردان ديه‌گو سيمئونه با 66 امتياز صدرنشين جدول باقي ماندند اما فرصت خوبي در اختيار بارسلونا و رئال‌مادريد قرار دادند تا به قهرماني در اين فصل اميدوار شوند.
باخت اتلتيكو مقابل سويا در حالي رقم خورد كه سرخپوست‌ها در برهه‌اي از فصل با اختلاف بسيار زياد و بازي‌هاي كمتر نسبت به دو غول اسپانيا صدرنشين بودند. درست زماني كه رئال و بارسا روي دور بدبياري افتاده بودند و امتيازات را يكي پس از ديگري هدر مي‌دادند. آن زمان همه‌چيز در اتلتيكو خوب بود. تيم گل نمي‌خورد، لوييز سوارز گلزني مي‌كرد و سيمئونه به اوضاع تسلط داشت. با اين حال هر چه زمان جلوتر رفت مشخص شد كه نمي‌توان چندان به پايدار بودن اوضاع اميدوار ماند.  كم‌كم نتايج ضعيف از راه رسيد. تيم دوم شهر مادريد همان‌طور كه در لاليگا اختلافش با رئال و بارسا را از دست مي‌داد در ليگ قهرمانان اروپا نيز مقابل چلسي در مرحله يك‌هشتم نهايي حذف شد در حالي كه پيش از اين در كوپا دل‌ري نيز با باخت مقابل يك تيم گمنام كنار رفته بود. يكشنبه شب پازل ناكامي‌هاي اين تيم با باخت مقابل سويا تيم چهارم جدول تكميل شد و در حالي كه ۹ هفته تا پايان رقابت‌ها باقي مانده ديگر نه خبري از فاصله مطمئن است و نه خبري از يك تيم جنگجو.
ديه‌گو سيمئونه، سرمربي اتلتيكو بعد از باخت تيمش مقابل شاگردان لوپتگي تاكيد كرد كه تيمش همچنان خواهد جنگيد. سرمربي آرژانتيني گفت: «من به خودم اطمينان دارم، راه را مي‌شناسم و از هيچ چيز نمي‌ترسم. اين شكست به اين دليل اتفاق نيفتاد كه ما اضطراب داشتيم. اينكه بتواني بهتر بازي كني، تيم قوي‌تري باشي... فكر نمي‌كنم اين به اعصاب ربطي داشته باشد. قهرماني در اسپانيا سخت است و ما تا آخر خواهيم جنگيد. ما در حال رقابت هستيم و بايد همچنان به تلاش خود ادامه دهيم و جديت و سرسختي خود را بهبود ببخشيم.»
فعلا تنها اميدواري اتلتيكو اين است كه در هفته سي‌ام لاليگا دو تعقيب‌كننده اصلي اين تيم بايد در ال‌كلاسيكو به مصاف هم بروند. اين يعني يا يكي از دو تيم بارسلونا و رئال‌مادريد يا هر دو امتياز از دست خواهند داد و سرخپوست‌ها فرصت دارند دوباره يك حاشيه امنيت اندك براي خودشان ايجاد كنند. در سمت مقابل حالا رئال و بارسا كه در اواخر نيم‌فصل نخست از رسيدن به جام قهرماني نااميد به نظر مي‌رسيدند با انگيزه مضاعف وارد ديدار سنتي با رقيب قديمي مي‌شوند. مي‌توان گفت برنده ال‌كلاسيكوي شنبه پيش رو با توجه به وضعيت متزلزل اتلتيكو اصلي‌ترين مدعي عنوان قهرماني خواهد بود.
البته اينكه تصور كنيم اتلتيكو به دليل نتايج ضعيفش در هفته‌هاي گذشته با وجود صدرنشيني از كورس قهرماني خارج شده نيز نمي‌تواند چندان درست باشد. به هر حال همان‌طوركه شرايط آنها پس از روزهاي خوب عوض شد ممكن است در هفته‌هاي پيش رو دوباره رو به بهبودي برود. خود سيمئونه معتقد است كه هميشه دو تيم در هر فصل لاليگا مدعي قهرماني‌اند و اتلتيكو يكي از اين دو تيم است. اينكه آيا تيم ديگر دوئل قهرماني برنده ال‌كلاسيكوي هفته بعد است يا سيمئونه خودش و تيمش را به اشتباه جزو مدعيان معرفي كرده و مدعيان دوباره بارسا و رسال هستند نيازمند گذشت زمان است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون