• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4915 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۹ ارديبهشت

انتشار موسيقي متن فيلم‌هاي «سمفوني نهم» و «قصر شيرين»

اين جمجمه 10 ميليون دلار مي‌ارزد

فروش آنلاين آثار زنان  هنرمند
در  حراجي  ساتبيز 
ماه آينده حراج ساتبيز فروش آنلاين آثار زنان هنرمند را برگزار مي‌كند. اين دوره حراج به آثار هنرمندان زن كه در طول قرن‌ها ناديده گرفته شده‌اند، اختصاص دارد. اين فروش آثار هنرمندان قديمي تا معاصر را در بر مي‌گيرد. از نقاشي هنرمند هلندي ريچل رويش گرفته تا دام لورا نايت انگليسي اولين زني كه در دهه ۱۹۳۰ به عضويت آكادمي سلطنتي هنر درآمد و ريچل وايتريد كه برنده اولين جايزه زن ترنر شد. در اطلاعيه حراج ساتبيز آمده است: دهه‌هاست كه تفرقه بين زنان و مردان هنرمند وجود دارد و هنوز هم قرباني مي‌گيرد. زنان هنرمند بايد دركنار هم كار و حد اعتدال را رعايت كنند. اين مساله‌اي است كه ما براي به ثمر رساندنش تلاش  و با همين طرز فكر اين حراج را برگزار مي‌كنيم. با گردآوري آثار زنان هنرمند دركنار هم مي‌خواهيم شرايط را تغيير دهيم. آري اين هنرمندان زن هستند، اما خيلي مهم‌تر از آن هنرمند هستند.  حراج  ساتبيز از۲۰ تا ۲۷ مه‌ (۳۰ ارديبهشت تا ۶ خرداد) به ‌صورت آنلاين چكش مي‌خورد. همزمان نمايشگاهي از ۲۲ تا ۲۷ مه‌(۱ تا ۶ خرداد) ميزبان بازديدكنندگان خواهد بود. ساتبيز يك حراج خانه امريكايي است كه يكي از بزرگ‌ترين حراجي‌هاي آثار هنري،  جواهرات و مجموعه‌ها را اداره مي‌كند.  اين حراجي چهارمين حراجي قديمي جهان است و در ۹۰ مركز در ۴۰ كشور فعال است.  دفتر مركزي آن در نيويورك‌سيتي امريكا واقع است.  ساتبيز سالانه ۲۵۰ حراجي در بيش از ۷۰ رشته گوناگون برگزار  مي‌كند.
نقاشي جمجمه‌اي ‌كه ده‌ها  ميليون ‌ دلار 
مي‌ارزد
يك تابلو نقاشي از «ژان ميشل باسكيا» نقاش مشهور امريكايي در حراجي پيش‌روكريستيز با ارزش تخميني قابل توجه به مزايده گذاشته خواهد شد. به گزارش ايسنا و به نقل از آرت‌نيوز، حراجي كريستيز اعلام كرده است در جريان حراجي آثار هنري  معاصر كه در يازدهم «مه» برگزار خواهد شد، تابلو نقاشي اثر «ژان ميشل باسكيا» ـ نقاش نامدار امريكايي ـ را به مزايده خواهد گذاشت. نقاشي «در هر صورت» كه در سال ۱۹۸۳ خلق شده است با قيمت تخميني۵۰  ميليون دلار توسط يك مجموعه‌دار ايتاليايي در حراجي به مزايده گذاشته خواهد شد. اگر اين نقاشي به قيمت برآورد شده فروخته شود به جمع گران‌ترين آثار فروخته ‌شده «باسكيا»  در حراجي‌ها  ملحق خواهد شد. اين نقاشي پيش از آنكه براي فروش به نيويورك منتقل شود در هنگ‌كنگ به نمايش گذاشته خواهد شد.  اين اثر هنري كه ابعاد حدودي آن ۲ متر در ۲ متر است، يكي از 3 تابلو نقاشي بزرگ با موضوع جمجمه است كه «باسكيا» خلق آنها را در سال ۱۹۸۳ به اتمام  رساند. اين تابلو نقاشي به مدت ۱۴سال در يك مجموعه خصوصي نگهداري شده است. پيش از آن در سال ۲۰۲۰ به قيمت۹۹۹,۵۰۰ دلار فروخته شد.  در حراجي مارس گذشته كريستيز در هنگ‌كنگ تابلو نقاشي «جنگجو»  اثر «باسكيا» به قيمت۴۱.۹ ميليون دلار فروش رفت تا به اين ترتيب «جنگجو»  به فهرست ۱۰ اثر گران‌ اين هنرمند  اضافه  شود.
موسيقي  متن  فيلم‌هاي  «سمفوني نهم»
و «قصر شيرين» منتشر شد
آلبوم موسيقي متن فيلم‌هاي سينمايي «سمفوني نهم»  و «قصر شيرين» به آهنگسازي امين هنرمند، منتشر شد. به گزارش ايسنا، فيلم «قصر شيرين» به كارگرداني رضا ميركريمي و با حضور حامد بهداد محصول سال ۱۳۹۷ است.  موسيقي متن اين فيلم به آهنگسازي امين هنرمند، برنده سيمرغ بلورين بهترين موسيقي متن از سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر و نامزد دريافت بهترين موسيقي از جشنواره‌هاي ايمجين اينديا (اسپانيا) و مذهب امروز (ايتاليا) شده است.  فيلم «سمفوني نهم» نيز به كارگرداني محمدرضا هنرمند و با حضور حميد فرخ‌نژاد، ساره بيات، محمدرضا فروتن و پژمان بازغي محصول سال ۱۳۹۷ است. اين فيلم هم نامزد دريافت ۵ جايزه از سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر بود. آلبوم منتشر شده شامل تنوع در سبك و تركيب‌سازي است و علاوه بر سازهاي مرسوم اركستر سمفونيك،گروه كر، سازهاي ايراني و بانسوري (ساز هندي- پاكستاني) نيز در آن به كار رفته است.  نوازندگاني از جمله  علي جعفري‌پويان، امين غفاري، شروين مهاجر، ارژنگ سيفي‌زاده و ساندرو فردريك در ضبط اين مجموعه نقش داشته‌اند. همچنين بخش‌هايي از منشور كورش به  زبان اكدي و با گويش بابلي نو در آن شنيده مي‌شود كه براي صحنه‌هاي مربوط به كورش ساخته  شده  است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون