• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5001 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۴ مرداد

حضور نظاميان ايران، چين و روسيه در «ولادي‌وستوك»

شماري از نيروهاي مسلح ايران قرار است در كنار پرسنل نظامي برخي كشورهاي ديگر از جمله چين و روسيه در «مسابقات بين‌المللي نظامي ولادي‌وستوك» شركت كنند.
به گزارش خبرگزاري شينهوا ناو چيني «گوانگ يوان» به مسابقات بين‌المللي نظامي ۲۰۲۱ كه در كشورهاي ايران، روسيه و چين برگزار مي‌شود، اعزام خواهد شد. اين ناو با ۵۰ خدمه نظامي قرار است با نفراتي از نيروهاي مسلح ايران، روسيه، ونزوئلا و كشورهاي ديگر قابليت‌هاي رزمي خويش را به نمايش گذارد. ولادي‌وستوك قرارگاه بندري ناوگان اقيانوس آرام نيروي دريايي روسيه است.
در مسابقات ولادي‌وستوك آتش به اهداف دشمن فرضي در دريا و عمليات نجات دريايي برگزار مي‌شود. در ايران و چين نيز قرار است مسابقاتي در زمينه غواصي و يگان پدافند هوايي برگزار شود. از سال ۲۰۱۴، چين براي شركت در اين مسابقات دعوت شده است .چين اولين‌بار در سال ۲۰۱۷ ميزبان اين مسابقات بود. وزير دفاع جمهوري آذربايجان نيز اخيرا از حضور دو فروند شناور نظامي اين كشور در بندر انزلي براي شركت در مسابقات بين‌المللي دريايي خبر داد.
 ژنرال «ذاكر حسنوف»، وزير دفاع جمهوري آذربايجان از تجهيزات خدمه شركت‌كننده در اين مسابقات بين‌المللي و همچنين ميزان آمادگي كشتي‌ها و پرسنل نظامي بازديد كرد. قرار است ۶۶ ملوان نيروي دريايي جمهوري آذربايجان با شناورهاي گشتي «جي-۱۲۲» و «جي-۱۲۴» در مسابقه‌اي كه از ۲۲ آگوست (يكشنبه ۳۱ مرداد) در بندر انزلي در ايران برگزار مي‌شود، شركت كنند. اين شناورها ساخت روسيه و قايق گشتي ضد زيردريايي «كلاس اوسا» هستند.
مسابقات بين‌المللي نظامي «جام دريا» در چند سال اخير همه ساله با حضور چهار كشور حاشيه خزر (ايران، روسيه، قزاقستان و جمهوري آذربايجان) در آب‌هاي ساحلي جمهوري آذربايجان برگزار شده است. جمهوري اسلامي ايران در سال جاري براي نخستين‌بار ميزبان اين مسابقات بين‌المللي نظامي است.
وزارت دفاع جمهوري آذربايجان چندي قبل نيز از انجام رزمايش دريايي در درياي خزر خبر داد. وزارت دفاع جمهوري آذربايجان اعلام كرد كه هدف از اين تمرينات مشاركت ناوهاي جنگي، كشتي‌ها و تفنگداران دريايي، انجام عمليات جنگي و حفاظت از زيرساخت‌هاي انرژي و نيروهاي دفاعي در بخش جمهوري آذربايجان در درياي خزر بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون