• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5083 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۶ آذر

رييسي پس از بازديد از دستاوردهاي صنايع فضايي در نشست شوراي عالي فضايي شركت كرد

شتاب‌بخشي در عرصه فضا و ديپلماسي فضايي

اولين جلسه شوراي عالي فضايي پس از گذشت ۱۰ سال با حضور رييس دولت سيزدهم و در حالي برگزار شد كه ابراهيم رييسي پيش از حضور در اين نشست، از آخرين دستاوردهاي صنعت فضايي كشور بازديد كرد. در اين بازديد وزراي ارتباطات، صمت و دفاع، رييسي را همراهي مي‌كردند. اين درحالي بود كه پس از بازديد از آخرين دستاوردهاي صنعت فضايي كشور، جلسه شوراي عالي فضايي به رياست رييسي برگزار شد. اين درحالي بود كه معاون وزير ارتباطات نيز در سخناني پس از اين نشست، از برخي اولويت‌هاي موردنظر رييس دولت سيزدهم در اين نشست سخن گفت. مرتضي براري به خبرگزاري رسمي دولت جمهوري اسلامي گفت: «آقاي رييسي در اين نشست بر شتاب‌بخشي عرصه فضايي، همگرايي و هم‌افزايي در عرصه فضايي، استفاده از تمام اركان و بازيگران فضايي و توجه حداكثري بر ديپلماسي فضايي تاكيد كرد.»
رييسي در اين نشست شوراي عالي فضايي، به نقش اين شورا در سياستگذاري و ترسيم نقشه راه براي توسعه صنعت فضايي كشور اشاره كرد وگفت: با مجاهدت جوانان متخصص و باورمند كشور تلاش‌هاي خوبي در صنعت فضايي شده است اما به‌رغم اين تلاش‌ها در اين حوزه با جايگاه واقعي فاصله داريم. او بر ارزان و بومي‌سازي صنعت فضايي تاكيد كرد و گفت: همه بخش‌هاي فعال در اين صنعت بايد با همپوشاني و همگرايي و استفاده از تجربيات يكديگر و پرهيز از كارهاي موازي دست به دست هم بدهند و خواسته رهبري را براي رسيدن به مدار ۳۶ هزار كيلومتري محقق سازند. او دستيابي به اين هدف رايك مسير حداقل 
۱۰ ساله عنوان كردو با بيان اينكه با وجود تهديدها و تحريم‌ها و فشارهاي هدفمند دشمنان در صنايع فضايي و نظامي، دستاوردها و پيشرفت‌هاي بسيار بزرگي در اين بخش‌ها داشته‌ايم، اظهار داشت:اگر اراده كنيم حتما مي‌توانيم در همه حوزه‌ها هم به فناوري‌هاي پيشرفته با مزيت اقتصادي دست پيدا كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون