• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5083 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۶ آذر

قاليباف و آموزش‌وپرورش

محمد داوري

در جلسه‌اي مهم و عمومي اشاره كردم كه اگر روزي مسووليت تاثيرگذاري در دولت داشته باشم حتما تمشيت امور وزارت آموزش‌وپرورش را به شكل جزيي پيگيري مي‌كنم.  اين عين سخنان رييس مجلس است كه از او در رسانه‌ها نقل شده است و آخرين ابراز نظر محمدباقر قاليباف كانديداي چند دوره انتخابات رياست‌جمهوري و شهردار سه دوره شهر تهران و رييس پليس و فرمانده اسبق سپاه كه حالا در مقام رييس يكي از سه قوه آن‌هم قوه‌اي كه هم مسووليت قانون‌گذاري و هم مسووليت نظارت را دارد ابراز شده است. نمي‌دانم منظور وي از مسووليت تاثيرگذار چيست؟! و تعجب مي‌كنم كه چرا رياست مجلس را مسووليت تاثيرگذار نمي‌داند. به احتمال زياد آقاي قاليباف منظورش رياست‌جمهوري است چون بعيد است مقام بالاتري مدنظرش باشد چرا كه مي‌داند سقف مسووليتي كه ايشان مي‌توانند در ساختار موجود كسب كنند رياست دولت است. حال پرسش من اين است كه وي چه كاري را قصد انجامش را در حوزه آموزش‌وپرورش دارد كه الان در جايگاه رييس مجلس توان يا امكان آن را ندارد؟! اگر اين سخن و خواست ابراز شده وي جدي و صادقانه است به راحتي با ارايه طرح يا درخواست لايحه‌اي از سوي دولت مي‌تواند اقدامات لازمي كه براي تحول به قول خودش در آموزش‌و‌پرورش ضروري است را عملي سازد. البته بعيد است منظور ايشان قرار گرفتن در جايگاه وزير آموزش‌وپرورش باشد چرا كه اولا ايشان ديگر بعد از تجربه شهرداري به كمتر از رياست قوه رضايت نمي‌دهد و دوم اينكه مي‌داند كه با توجه به پيشينه و ويژگي‌هاي شخصيتي و مديريتي به درد وزارتخانه‌اي مثل آموزش‌وپرورش نمي‌خورد. در هر صورت اين سخنان را به فايل نيك مي‌گيريم و از ايشان در همين جايگاه كه به نظر بسيار هم تاثيرگذار است انتظار داريم در راستاي اين ادعاي خود نقش‌آفريني كند و  چند مطالبه‌اي كه به نظر مي‌رسد در راس مطالبات فرهنگيان است و مستقيم به مجلس ارتباط دارد را براساس خواست و اراده معلمان كه به قول ايشان اساس آموزش‌و‌پرورش هستند جامه عمل بپوشاند. نخست اينكه مانع از آن شود كه وزيري ناتوان و شخصي نامناسب با شرايط دستگاه آموزش‌وپرورش سكان مديريت اين وزارتخانه را برعهده بگيرد و همان‌گونه كه تاكنون با عدم اعتماد به دو گزينه قبلي، مجلس نشان داد كه براي آموزش‌وپرورش اهميت قائل است و يك شخص تحول‌خواه باتجربه مثبت و مديريت كارآمد را براي اين دستگاه از دولت مطالبه مي‌كند، در ادامه نيز بر همين خواسته پافشاري كند تا رييس دولت مجبور شود فردي در تراز اين وزارتخانه را معرفي نمايد. دوم اينكه رتبه‌بندي معلمان را به معناي واقعي به تصويب برساند و اجازه ندهد اين لايحه به شير بي‌يال و دم و اشكم تبديل شود و اعتباري كه قرار بود براي شش ماه منظور شود يك‌ساله نشود و اين لايحه بيش از اين به درازا نكشد و هرچه زودتر تصويب و براي اجرا به دولت ابلاغ گردد و دو مورد ديگر اينكه اجازه ندهد برخلاف خواست اعضاي صندق ذخيره فرهنگيان و برخلاف تجربه 25ساله و اسناد و مدارك موجود، صندوق ذخيره فرهنگيان عمومي يا دولتي شود و از همه مهم‌تر اينكه به كميسيون آموزش ماموريت بدهد طرح سازمان نظام معلمي را در دستور كار جدي خود قرار دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون