• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5176 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۴ فروردين

نگاهی به حوادث نوروزی ۱۴۰۱

یک روز پس از فرا رسیدن سال ۱۴۰۱ بود که خبری تلخ اولین روز از فروردین ماه را نشانه گرفت. یک سرباز در بوشهر چهار هم خدمتی‌اش را به قتل رساند. تعطیلات و شروع سال جدید به این خبر تلخ و دهشتناک بسنده نکرد و اخبار اضافه شدند؛ دوم فروردین خبر تلخ دیگری؛ اسیدپاشی توسط مردی در جهرم به همسرش و همچنین توفانی که در البرز و تهران ۱۱ مصدوم برجای گذاشت. 
۳ فروردین ماه خبر حادثه دیگری؛ مردی در ملایر همسرش را در آتش سوزاند. چهارم فروردین ماه، کشته شدن یک مامور پلیس و مجروح شدن دو مامور دیگر در سیستان و بلوچستان. 
۶ فروردین ماه، آتش سوزی ساختمانی در قشم ۸ نفر مصدوم برجای گذاشت. همزمان در همین روز در یکی از روستاهای استان فارس، زن جوانی توسط پدرش به قتل می‌رسد. نهم فروردین ماه در شهرستان گناوه یک سرباز در هنگام گشت‌زنی توسط اشرار کشته می شود.
۱۲ فروردین ماه، انفجار و آتش‌سوزی در شرکت کاوشگران ماهشهر ۲ مصدوم بر جای گذاشت. 
اینها اتفاقاتی بود که در رسانه ها منتشر شد و چه بسا اتفاقاتی که در این مدت رخ داد و در بی‌خبری دفن شد. 
جزییات این اخبار را به شرح زیر مرور خواهیم کرد. 
یکم فروردین ماه
روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اعلام کرد که یک سرباز در بوشهر چهار هم‌خدمتی خود را با ضرب گلوله به شهادت رساند.در بامداد نخستین روز سال ۱۴۰۱ در یکی از پادگان های منطقه، یک سرباز حین خدمت بر اساس انگیزه نامعلوم، چهار سرباز هم‌خدمتی خود را با ضرب گلوله کشت. به نقل از روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پرونده قضایی این سرباز برای روشن شدن ماجرا و سیر مراحل قانونی در حال رسیدگی و بررسی است. 
دوم فروردین ماه
سرهنگ رزمجویی فرمانده انتظامی جهرم اعلام کرد که فردی که پس از اسیدپاشی روی همسر ۱۷ساله خود متواری شده بود، پس از انجام تحقیقات اولیه ماموران در کمتر از ۲ ساعت شناسایی و دستگیر شد.
ماموران انتظامی بخش کردیان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فردی حدودا ۲۵ ساله به علت اختلاف خانوادگی پس از پاشیدن اسید روی اعضای بدن همسرش سریع از محل متواری شده است.این فرد، انگیزه خود را مشکلات خانوادگی با همسر ۱۷‌ساله خود عنوان کرد و متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
سوم فروردین ماه 
سرهنگ احمد ساکی عنوان کرد برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آتش‌سوزی خانه در شهر ملایر، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی با همراهی ماموران کلانتری، آتش‌نشانی و اورژانس در محل حادثه حاضر شدند. در بررسی اولیه ماموران پلیس مشخص شد که ۲ نفر در این آتش‌سوزی به علت سوختگی روانه بیمارستان شده‌اند. در ادامه این بررسی ها توسط کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد که این ۲ نفر که نسبت زن و شوهری دارند، دارای اختلافات خانوادگی قبلی بوده‌اند.با انجام تحقیقات فنی و علمی از شوهر مشخص شد که نامبرده عمدی اقدام به آتش زدن خانه کرده که بر اثر این حریق همسرش دچار سوختگی شدید شده و به بیمارستانی در همدان و سپس از آنجا به تهران انتقال داده شد، اما همسر این مرد به دلیل شدت جراحات وارده و به‌رغم اقدامات درمانی، در بیمارستان جان خود را از دست داد.در همین ارتباط شوهر او نیز به دلیل سطحی بودن سوختگی از بیمارستان مرخص و به عنوان قاتل دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شد. 
چهارم فروردین ماه
احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد که یک مامور پلیس در اثر تیراندازی در این شهر جان خود را از دست داد و دو مامور دیگر نیز مجروح شدند.
در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیس و گزارش درگیری و تیراندازی در یک مراسم عروسی، ماموران پلیس به این محل اعزام شدند. در این محل یک خودرو پژو به سمت ماموران تیراندازی و از محل فرار می‌کند که ستوان‌سوم منصور بزی ساکت در اثر اصابت گلوله به ناحیه سر در جا کشته و دو مامور دیگر مجروح می‌شوند. 
ششم فروردین ماه
حسین قاسمی، ريیس اورژانس هرمزگان اعلام کرد که ۸ نفر به علت آتش سوزی در ساختمان مسکونی در الهیه قشم مصدوم شدند. یکی از مصدومان حادثه، آقای ۲۳ ساله که در همان دقایق اولیه با تشخیص مسمومیت استنشاقی، توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شده بود با بهبود علائم حیاتی از بیمارستان ترخیص و سایر مصدومان هم با دریافت خدمات درمانی از قبیل اکسیژن درماني و انجام دارو درمانی به صورت سرپایی درمان شدند.
نهم فروردین ماه
سرهنگ علی یاری، فرمانده انتظامی شهرستان دیلم عنوان کرد که سرباز وظیفه به نام سیدنوید موسوی بر اثر اصابت گلوله اشرار مسلح در بندر امام حسن این شهرستان به قتل رسید. 
در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر  اینکه یک دستگاه خودرو وانت پراید به صورت مشکوک در خیابانی در سطح شهرستان پارک شده است، گشت کلانتری بخش امام حسن برای بررسی موضوع به محل اعزام شد. به محض حضور عوامل انتظامی در صحنه، فردی با اسلحه کلاش به سمت ماموران تیراندازی کرده و با استفاده از تاریکی شب متواری می‌شود. در این حادثه ستوان سوم سیدنوید موسوی بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست می‌دهد و ستوان یکم انتظامی جلیل دازه نیز به دلیل جراحت وارده به بیمارستان گناوه منتقل و تحت درمان قرار می‌گیرد. 
 دوازدهم فروردین ماه
شهیدی‌نیا، فرمانده شرایط اضطراری سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر اعلام کرد که با رخ دادن آتش سوزی در پتروشیمی ماهشهر دو نفر مصدوم شدند. 
این حادثه هنگام بارگیری محصولات، یکی از تانکرهای شرکت کاوشگران ماهشهر که یک شرکت پالایش مواد هیدروکربنی است دچار آتش سوزی می‌شود. با وجود دور کردن تانکر از محل حادثه، تجهیزات گرفتار حریق شده بودند. تانکر حادثه دیده حامل موادی شبیه بنزین بود که در حلال‌ها و صنایع رنگ سازی به کار برده می‌شود.ظرف یک ساعت آتش سوزی کاملا اطفا شد، اما دو مصدوم به همراه داشت که یکی از آن‌ها به دلیل سوختگی بالا به بیمارستان‌منتقل شد. علت بروز حادثه در پتروشیمی کاوشگران توسط کارشناسان HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی در دست بررسی قرار گرفت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون