• 1404 پنج‌شنبه 19 تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
fhk; whnvhj ایرانول بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 5194 -
  • 1401 دوشنبه 5 ارديبهشت

ويژه

نرخ آب‌بها براي مشتركيني كه الگوي مصرف را رعايت كنند افزايش نمي‌يابد

قيمت آب براي مشتركين خانگي كه بر اساس الگوي مصرف ماهانه تا 14 مترمكعب آب مصرف نمايند، افزايش نخواهد يافت. به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي مهندس يوسف عرفاني‌نسب مديرعامل اين شركت با بيان خبر فوق افزود: لايحه بودجه ۱۴۰۱ وزارت نيرو با هدف اصلاح تعرفه‌هاي آب به منظور مديريت بهينه مصرف و تشويق به رعايت الگوي مصرف آب توسط مشتركين خانگي تهيه شده است و بر اساس آن قبوض آب‌بهاي مشتركين پر مصرف با افزايش نرخ آب‌ها و به صورت پلكاني محاسبه خواهد شد. وي با بيان اينكه الگوي مصرف آب براي مشتركين خانگي در استان مركزي 14 مترمكعب در ماه، تعيين شده است، افزود: به‌طور ميانگين در سال گذشته 48 درصد از مشتركين خانگي الگوي مصرف آب را رعايت نموده‌اند. وي با اشاره به ميزان تعرفه آب در ويلاها، باغ ويلا‌ها، خانه‌باغ‌ها و مجتمع‌هاي مسكوني كه محل زندگي دايمي و كسب و كار افراد نيستند اظهار داشت: در اقامتگاه‌هاي غيردايم در صورت رعايت الگوي مصرف آب تا ظرفيت قراردادي با افزايش نرخ آب‌بها مواجه نخواهند شد و براي مصارف مازاد بر ظرفيت قراردادي نرخ آب آزاد محاسبه مي‌شود. مهندس عرفاني‌نسب با اشاره بر اعمال معافيت مشمولين كم‌مصرف تحت حمايت سازمان‌هاي بهزيستي و كميته امداد افزود: اين دسته از مشتركين چنانچه در هر دوره مصرف ماهانه يك‌سوم الگوي مصرف را رعايت كنند مشمول معافيت شده و هزينه آب‌بها براي اين دسته از مشتركين رايگان محاسبه خواهد شد. وي با بيان اينكه 43 درصد از مشتركين آب استان تا ۲ برابر الگوي مصرف، آب مصرف مي‌كنند عنوان كرد: 9 درصد از مشتركين آب خانگي بيش از ۲ برابر الگوي تعيين‌شده آب مصرف مي‌كنند كه بيشترين اين تعداد، مشتركين ساكن در روستا و جزو مشتركين پرمصرف محسوب مي‌شوند.


پشت پرده وضعيت عملكردي همراه اول، ايرانسل و رايتل

لزوم بررسي همه‌جانبه شاخص‌هاي كليدي ارزيابي عملكرد و اثربخشي فعاليت‌هاي يك اپراتور در بازه زماني طولاني مي‌تواند ميزان موفقيت استراتژي اپراتورها در كسب «ارزش پايدار» را روشن سازد.  يكي از مهم‌ترين شاخص‌هاي ارزيابي اثربخشي استراتژي اپراتورها، «ميزان ماندگاري سيم‌كارت» است كه همراه اول با فعال نگهداشتن بيش از ۷۱ درصد از مشتركان ثبت‌نام شده، در حفظ مشتركان خود از دو اپراتور ديگر موفق‌تر بوده است. سهم بازار اپراتورهاي تلفن‌همراه در ۳ سال اخير نشان مي‌دهد كه «همراه اول» با رشد ۰.۷۸ درصدي، «ايرانسل» با رشد ۰.۰۲ درصدي و «رايتل» با افت ۰.۷۸ درصدي مواجه شده است. همچنين اپراتور اول كشور با در اختيار داشتن بيش از ۷۸ درصد از «سهم بازار سيم‌كارت‌هاي دايمي» تا پايان زمستان ۱۴۰۰، مقصد اصلي مشتركان باارزش و وفادار در بين اپراتورهاي تلفن‌همراه ايران بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون