• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5228 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۱ خرداد

سارقان صندوق امانات بانك ملي 48 ساعته دستگير شدند

بخش اعظمي از اموال مردم تاكنون كشف شده است

سردار رحيمي : شماري از سارقان در داخل كشور و تعدادي در خارج از كشور با هماهنگي پليس اينترپل دستگير شده‌اند و در حال انتقال به كشور هستند

پس از پنج روز از انتشار خبر سرقت از ۱۶۸ صندوق اجاره‌اي بانك ملي شعبه دانشگاه، ديروز در پي انتشار خبري از جانب مقامات قضايي خبر دستگيري سارقان مربوط به سرقت از اين صندوق‌ها منتشر شد. 
به دنبال خبر سرقت از صندوق‌ها، تيم ويژه‌اي از ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ رسيدگي به موضوع را 
در دستور كار خود قرار داده و در عرض كمتر از يك هفته از وقوع سرقت، تعدادي از عاملان اين سرقت از سوي پليس شناسايي و دستگير شدند. 
سردار حسين رحيمي، فرمانده انتظامي تهران بزرگ در جمع خبرنگاران جزيياتي بيشتر از دستگيري سارقان صندوق امانات بانك ملي را تشريح و عنوان كرد كه از ساعات اوليه روز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه پليس مطلع شد كه اين سرقت به وقوع پيوسته و بلافاصله بعد از اطلاع و بازديد از صحنه، كار پليس شروع شد و با تشكيل چند تيم ويژه از مجرب‌ترين كارآگاهان طرح عمليات ويژه ما براي به دست آوردن ردپاي سارقان، شناسايي آنها، نحوه سرقت و دستگيري آغاز شد. با اقدامات شبانه‌روزي اين تيم، سارقان بانك دستگير شدند. دو، سه روز است كه سارقان صندوق امانات بانك ملي دستگير شده‌اند. بخش اعظمي از اموال مسروقه مردم كشف شده است. تعدادي از سارقان در داخل كشور و تعدادي به خارج از كشور متواري شده بودند كه با هماهنگي پليس اينترپل دستگير شده و در حال انتقال به كشور هستند. به گفته رحيمي تاكنون ده، يازده نفر از سارقان دستگير شدند. موضوع اصلي اين سرقت بحث اموال مردم بود كه در اين چند روز با تلاشي كه انجام شد، بخش اعظمي از اين اموال براساس اعترافاتي كه متهمان داشتند، كشف و جمع‌آوري شد. البته اين اموال در جاهاي مختلف و در اختيار افراد مختلف بود. پليس اموال مالباختگان را جمع‌آوري كرده و اينها را به بانك مركزي تحويل مي‌دهد و از اين طريق تحويل مالباختگان خواهد شد. سردار رحيمي گفت: متاسفانه يكي از مشكلات اين است كه همه دستگاه‌ها به خصوص بانك كه عمليات‌هاي سنگين بانكي هم دارد در برخي موارد كمترين توجه را به سامانه‌هاي ايمني مي‌كند و يكي از عواملي كه سبب تحريك سارقان شده است تا دست به چنين اقدامي بزنند، زمينه‌اي بود كه از بابت بي‌توجهي به ايمني و امنيت فراهم شده بود. يك ماه قبل كارشناسان پليس از اين بانك بازديد كرده بودند و تمام موارد عدم امنيت را ثبت، صورت‌جلسه و به مديرانش تذكر داده بودند، اما اقدامي در اين زمينه نشده بود. عوامل بانك دخالت مستقيمي در اين زمينه نداشتند، اما قصورهايي درخصوص مباحث امنيتي داشتند كه دو نفر از آنها بازداشت شده‌اند. سردار رحيمي در پايان افزود: به شهروندان‌مان اعلام مي‌كنم كه پليس بدون كمترين سرنخي كارش را آغاز كرد و در كمتر از ۴۸ ساعت به تمام زواياي پيدا و پنهان اين سرقت دست يافت و اگر چند روزي بيشتر طول كشيد به دليل اين بود كه بايد عوامل دستگير و اموال كشف مي‌شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون