• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5234 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۸ خرداد

درخواست بحق هواداران نگران استقلال از مدير باشگاه

دست بجنبان سردار!

گروه ورزش

 

به قول كاربران فضاي مجازي تا امروز اندازه يك تيم كامل سرمربي به باشگاه استقلال لينك شده‌اند و هيچ نتيجه‌اي حاصل نشده. مديرعامل تيم مي‌گويد هواداران نگران نباشند و اين هفته سرمربي تيم معرفي مي‌شود. آجورلو اما نمي‌گويد چطور مي‌توان در اين شرايط نگران نبود؟

آخر هفته گذشته هواداران معترض استقلال با تجمع مقابل باشگاه خواستار روشن شدن وضعيت تيم شدند. ۱۲ خرداد بود كه فرهاد مجيدي رسما جدايي خود را از باشگاه استقلال اعلام كرد و راهي ليگ امارات شد. بدون شك هيات‌مديره و مديرعامل باشگاه از چند روز قبل خبر داشتند كه چنين اتفاقي در حال رخ دادن است. اگر از بحث اشتباهات مديريتي در نحوه تنظيم قرارداد سرمربي استقلال بگذريم كه اجازه داد فرهاد بدون پرداخت يك ريال آن را فسخ كند، اين انتقاد به مديران باشگاه وارد است كه طي بيش از دو هفته به صورت رسمي و شايد يك ماه به صورت غيررسمي چرا نتوانسته سرمربي جديد را روي نيمكت تيم بنشاند؟
از لحظه جدايي فرهاد مربيان زيادي به باشگاه لينك شده‌اند. از لوچسكو و استرا و الكس نوري تا نكونام و عنايتي و قلعه‌نويي. از ژارديم و رحمتي تا گابريل پين و ساكت الهامي. بعضي از اين گزينه‌ها آن‌قدر جدي شدند كه پيشكسوت‌هاي استقلال نشستن آنها روي نيمكت تيم را پيشاپيش تبريك گفتند. با اين حال آنچه در واقعيت رخ داده نيمكت خالي استقلال در فاصله نزديك به ۴۵ روز تا شروع ليگ برتر است. ۴۵ روزي كه بايد صرف بدنسازي، حضور فعال در بازار نقل‌وانتقالاتي و تدارك كامل براي فصل بعد شود اما فعلا فقط به انتخاب سرمربي اختصاص داده شده. 
بعد از اينكه هواداران استقلال درفضاي مجازي و حقيقي نسبت به انفعال باشگاه و سكوت مديريت كه باعث شده هر روز يك شايعه جديد اطراف نيمكت استقلال شكل بگيرد،معترض شدند مصطفي آجورلو در مصاحبه‌اي با سايت باشگاه توضيحاتي در اين زمينه ارايه كرد و گفت هفته پيش رو اخبار خوبي از انتخاب سرمربي منتشر خواهد شد. مديرعامل استقلال تاكيد كرد برخلاف شايعات باشگاه در نقل‌وانتقالات هم كاملا فعال است و به صورت چراغ خاموش پيش مي‌رود. 
اين بيانيه مي‌توانست هواداران استقلال را آرام كند به شرطي كه سيگنال‌هاي مثبت را پيش از اين از طرف باشگاه دريافت كرده بودند. استقلال به دلايل مشكلات مالي با الكس نوري به توافق نرسيد و حالا هواداران از خودشان مي‌پرسند پس چه رقمي مد نظر آجورلو است و آيا با آن رقم يك مربي درست و حسابي حاضر است به ليگ ايران بيايد؟ آنها مي‌پرسند وقتي نزديك به يك ماه باشگاه نتوانسته مشكل را حل كند چه تضميني وجود دارد كه در چند روز آينده صرفا تحت فشار و براي رفع مسووليت يك نفر را به عنوان سرمربي معرفي نكند؟ از آن مهم‌تر وقتي تيم سرمربي ندارد روي چه حسابي باشگاه در بازار نقل‌وانتقالات فعال است؟ اگر بازيكناني كه تمديد مي‌كنند يا جذب مي‌شوند مورد تاييد سرمربي بعدي نباشند چه خواهد شد؟ هواداران نمي‌دانند اين وسط بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتي را ديگر كجاي دل‌شان بگذارند. 
اما بزرگ‌ترين علامت سوال پيش روي هواداران استقلال تكليف صندلي مديرعاملي باشگاه است كه به اندازه نيمكت تيم بي‌ثبات به نظر مي‌رسد. هر روز كه به شهريور و انتخابات فدراسيون فوتبال نزديك مي‌شويم شايعات در مورد عزم مصطفي آجورلو براي رياست فدراسيون جدي‌تر مي‌شود. بسياري از نزديكان و پيشكسوتان باشگاه هم احتمال اتخاذ چنين تصميمي از سوي مديرعامل استقلال را بعيد نمي‌دانند. به هر حال همه از علاقه قلبي آجورلو آگاه هستند. برخي از منابع خبري هم تاكيد كرده‌اند يكي از دلايل نيامدن جواد نكونام به استقلال همين موضوع بوده است. جواد كه مي‌خواست با حمايت سردار به استقلال بيايد اصلا دوست نداشت در ميانه راه روي نيمكت تيمي كه هوادارانش به هيچ چيز جز قهرماني راضي نمي‌شوند تنها بماند. 
همه اينها در مورد تيمي است كه قهرمان فصل گذشته ليگ برتر شد اما هوادارانش فقط سه روز حق شادي پيدا كردند و بعد از آن با جدايي مجيدي حواشي بر سر باشگاه آوار شد و هنوز هم اين روند ادامه دارد. هواداران استقلال به خوبي مي‌دانند اين روزها و هفته‌هايي كه مي‌گذرد چقدر در موفقيت فصل آينده باشگاه اهميت دارد. آنها در سال‌هاي گذشته شاهد بودند كه چطور تعلل در بستن تيم و برآورده كردن نيازهاي سرمربي قهرماني را از استقلال دور كرد. آنها خوب به ياد دارند كه وقتي نيمكت تيم از سوت پايان فصل تا آغاز فصل جديد دست نخورده باقي ماند و نفرات صرفا بر اساس نياز سرمربي جذب شدند به چه نتيجه‌اي انجاميد: قهرماني بدون شكست!اصلي‌ترين رقيب آبي‌ها از ابتداي فصل نقل‌وانتقالات بهتر عمل كرده. آنها علاوه بر ثبات روي نيمكت نيازهاي سرمربي را يكي پس از ديگري خريداري كرده‌اند و چند خريد جذاب ديگر را هم در راه دارند. هواداران استقلال اين اخبار را نگاه مي‌كنند و حق دارند نگران باشند براي آينده تيم‌شان كه قرار است در چهار جام بجنگد. ليگ برتر، جام حذفي، سوپر جام و ليگ قهرمانان آسيا. تنها اميدواري آنها مشخص شدن نتيجه مذاكرات باشگاه با سرمربيان مختلف در همين هفته پيش روست. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون